روش تهیه فلافل قالبی منجمد خانگی

  جمعه، 16 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه فلافل قالبی منجمد خانگی
فلافل یکی از انواع غذاهای خوشمزه عربی است که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. این غذای خوشمزه به چند دلیل از محبوب ترین غذاهای خاورمیانه می باشد، از دلایل محبوبیت فلافل می توان به سرعت پخت ، قیمت بسیار ارزان و گیاهی بودن آن اشاره کرد در ادامه با طرز تهیه فلافل قالبی منجمد آشنا می شوید

چطوری مثل بیرون فلافل درست کنیم؟ کمترکسی پیدا می شود که تا به حال طعم فلافل را نچشیده باشد. ولی طعم این غذا بستگی زیادی به نوع پخت آن دارد. یکی از خوشمزه ترین انواع فلافل، فلافل هایی است که از مغازه ها می خریم و طعمی واقعا متفاوت با فلافل های خونگی دارند. یکی از اشکالاتی که تهیه فلافل از مغازه ها دارد، معمولاً عدم رعایت درست بهداشت توسط آن هاست. اگر می خواهید در خانه با مواد غذایی مرغوب و کاملا بهداشتی، فلافلی هم مزه با فلافل مغازه ها درست کنید، مطلب زیر را در قسمت آشپزی از ساعد نیوز دنبال کنید. در ساعد نیوز ما مرحله به مرحله با شما هستیم تا فوت و فن فلافل قالبی منجمد را آموزش دهیم.

مواد لازم برای فلافل قالبی منجمد

  • نخود ۱ کیلوگرم
  • کنجد ۱ لیوان
  • جعفری خشک ۲ قاشق غذا خوری
  • پودر سوخاری ۱/۲ لیوان
  • پودر پیاز ۲ قاشق غذا خوری
  • پودر سیر ۲ قاشق غذا خوری
  • پودر فلفل قرمز ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک به مقدار لازم
  • ادویه مخصوص فلافل ۲ قاشق غذا خوری
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
  • فلافل غذای جنوبی فست فود

طرز تهیه فلافل قالبی منجمد

در مرحله اول ۱ کیلو گرم نخود را داخل یک ظرف بریزید وآب ولرم روی آن بریزید و به مدت ۶ ساعت کنار بگذارید. بعد از این مدت آب آن را بیرون بریزید و دوباره روی نخود ها آب و چند تکه یخ اضافه ودوباره به مدت ۶ ساعت کنار بگذارید. چون با این روش نخود ها حالت ترد پیدا می کنند برای فلافل. در واقع یک نوع شک به نخود وارد میشه که باعث ترد شدن فلافل می شود. بعد این مدت نخود ها را داخل آبکش بریزید ، سپس نخود ها را سه مرتبه چرخ کنید.

بعد از چرخ کردن نخود ها را داخل یک ظرف بریزید، سپس به ترتیب نمک ، ادویه مخصوص فلافل ، جعفری خشک ، پودر فلفل قرمز ، پودر سیر ، پودر پیاز ، ورب گوجه فرنگی را اضافه ومواد را باهم مخلوط کنید.

در مرحله بعد کنجد ، و پودر سوخاری به مقدار ذکر شده نه بیشتر ، اضافه کنید و مواد را خوب باهم مخلوط کنید.اگر خمیر فلافل کمی سفت بود حدود نصف لیوان آب نه بیشتر اضافه کنید وباز مواد را خوب باهم مخلوط کنید.در مرحله آخر خمیر را با قالب مخصوص فلافل قالب بزنید. از قبل داخل فریزر یخچال یک پلاستیک یا سفره یکبار مصرف پهن بکنید وبعد به ترتیب فلافل های قالب زده را روی آن صف بدهید. حدود ۵ إلی ۶ دقیقه زمان بدهید تا فلافل ها منجمد شوند و به همین روش ادامه دهید تا تمام مواد خمیر تمام و فلافل قالب زده منجمد شود داخل فریزر یخچال.

پس از منجمد شدن فلافل ها را داخل ظرف یکبار مصرف شیشه ای صف داده و ظرف را حتما داخل فریزر بگذارید.وطعمش فوق العاده خوشمزه وهم خیلی به صرفه است. یک فلافل تند و کنجدی بسیار خوشمزه طبق همین روش میتونید درست و فریزری بکنید. موقع استفاده فلافل منجمد قالبی را از فریزر خارج وهمان لحظه داخل روغن سرخ کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان