روش تهیه گراتن سیب زمینی و اسفناج لذیذ

  سه شنبه، 18 آبان 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه گراتن سیب زمینی و اسفناج لذیذ
با طرز تهیه گراتن سیب زمینی و اسفناج مرحله به مرحله در خدمت شما عزیزان هستیم. گراتن غذای مورد علاقه مردم ترکیه است که بعنوان شام یا پیش غذا می توانید اسفاده کنید طعمش بی نظیر است.

اگر شما نیز مدتیاست قصد کاهش وزن دارید و یا به سلامتی خود اهمیت زیادی میدهید، امروز برایتان پیشنهادی ویژه داریم. گراتن اسفناج غذایی فوق العاده خوشمزه با ترکیبی از فیله گوساله و خوش عطر ترین ادویه جات و چاشنی ها بوده و به تازگی طرفداران زیادی را پیدا کرده است. خبر خوب اینکه دستور تهیه این غذا به سبک کتوژنیک و رژیمی برای شما عزیزان فراهم شده است. همانطور که اکثر شما میدانید در این روش پروتئین و چربی جایگزین کربوهیدرات و قند می باشد. پیشنهاد ما برای شما عزیزانی که مدتی است دنباله رو رژیم های کتوژنیک هستید، این است که این غذا را برای خود تهیه نموده و از طعم آن لذت ببرید. حتی اگر قصد کاهش وزن ندارید، پیشنهاد میکنیم این مطلب را دنبال کنید. اطمینان داشته باشید ظاهر جذاب و ترکیبات خوشمزه آن شما را برای پخت آن وسوسه خواهد کرد. پس وقت را از دست ندهید و برای طرز تهیه گراتن اسفناج لذیذ و ویژه همراه ما باشید.

مواد لازم برای گراتن سیب زمینی و اسفناج

  • سیب زمینی 4 عدد
  • اسفناج پخته 2 لیوان
  • آرد 4 قاشق غذاخوری
  • شیر 2 لیوان
  • کره 50 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • پنیر گودا رنده شده مقدار لازم

طرز تهیه گراتن سیب زمینی و اسفناج

اسفناج پخته و خرد شده را داخل قابلمه ای بریزید و مقداری روغن اضافه کنید و تفت دهید تا آب اسفناج کشیده شود. سپس از روی حرارت بردارید ( برای پخت اسفناج آن را بدون آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد ).سیر و پیاز رنده شده و کره را داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا نرم شوند ، شیر و آرد را مخلوط کنید تا یکدست شود سپس به سیر و پیاز اضافه کنید و با حرارت متوسط هم بزنید تا سس کمی غلیظ شود ( مانند ماست ).سیب زمینی ها را پوست بکنید و به صورت حلقه ای برش بزنید. ته ظرف پیرکس را چرب کنید و یک ردیف سیب زمینی حلقه شده داخل ظرف بچینید و روی آن مقداری سس سفید بریزید ، روی سس مقداری اسفناج تفت خورده و پنیر رنده شده بریزید و پخش کنید.لایه بعدی مجدد سیب زمینی حلقه شده ، سس سفید ، اسفناج و پنیر بریزید ، لایه آخر باقی مانده سیب زمینی حلقه شده بچینید و روی آن باقی مانده پنیر را بریزید و در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد 50 – 60 دقیقه بگذارید تا گراتن آماده شود ( با چنگال پخته شدن سیب زمینی را چک کنید ).پس از پخت گراتن را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس برش بزنید و سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه گراتن اسفناج و سیب زمینی روش دوم

  • سیب زمینی ۳ عدد
  • اسفناج ۱ کیلوگرم
  • پیاز ۱ عدد
  • پنیر پیتزا ۱ پیمانه
  • خامه رقیق ۱/۴ پیمانه
  • سیر ۳ حبه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • آرد ۱/۲ ق غذا خوری
  • کره ۱/۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودرسیر، پودر پیاز به مقدار لازم

طرز تهیه گراتن اسفناج و سیب زمینی روش دوم

ابتدا اسفناج ها را پاک کنید خیلی کم از ساقه های اسفناج ببرید سپس چند بار داخل آب سرد بشورید و آبکش کنید تا تمام کثیفی اسفناج خارج شود. اسفناج را خرد می کنیم (نیاز نیست خیلی ریز شود) سپس داخل یک تابه بدون روغن تفت می دهیم تا آب انداخته و پخته شود در انتها باید ۱ پیمانه شما اسفناج پخته شده داشته باشید.

سیب زمینی را بشورید و پوست گرفته سپس حلقه ای برش بزنید و در یک قابلمه مقداری آب ریخته وقتی به جوش آمد سیب زمینی حلقه شده را درون آب جوش ریخته و بگذارید بمدت ۱۰ دقیقه نیم پز شود سپس آبکشی کنید و بگذارید تا کمی خنک شود.

پیاز را پوست بگیرید و بشورید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقدار کمی روغن تفت دهید تا شیشه ای شود سپس سیر را پوست بگیرید و پوره کنید و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر خارج شود در انتها اسفناج پخته شده را بریزید و تفت دهید و تمام ادویه ها را اضافه کنید و مخلوط را از روی حرارت بردارید.

کره را داخل یک تابه ریخته تا ذوب شود سپس آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود و سپس شیر را که از قبل در دمای محیط گذاشتیم اضافه کنید و تند هم بزنید تا آرد کاملا باز شود و گوله نشود در انتهای پخت سس بشامل و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و زمانی که کمی به غلظت رسید خامه را ریخته و بعد از یک دقیقه از روی حرارت بردارید.

ظرف مورد نظر را کمی با کره چرب کنید سپس کف قالب را مقداری سس بشامل بریزید و سیب زمینی حلقه شده بچینید و روی آن کمی پنیر پیتزا با سس بشامل ریخته و روی سیب زمینی ها از مواد اسفناج ریخته و کمی پنیر همین طور لایه های سیب زمینی و اسفناج را به ترتیب بچینید تا تمام شود در انتهای پخت روی مواد سس بشامل به همراه پنیر پیتزا ریخته. ظرف مورد نظر را در فر قرار داده و دما را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید تا مواد پخته و پنیر ذوب شود در انتهای پخت روی گراتن اسفناج را می توانید گریل کنید تا سطح پنیر طلایی شود از فر خارج کنید و کمی که از حرارت افتاد سرو کنید. نوش جان


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (261 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (230 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (195 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (147 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (73 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (63 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (59 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (54 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (46 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (44 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (35 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (30 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
یکی از شاهکار های دانش آموز دوازدهمی در امتحانات نهایی!/ نمراتی که حتی بالای 7 هم نمیشوند!
(عکس) ست کت‌و‌شلوار با طرح شلوغ ولی خوشرنگ سپیده بزمی‌پور، همسر باکلاس شاهرخ استخری، در یک مکان خاص با دکوراسیون شاهانه
(عکس) تزئین میز عزای سعید راد با شمع، گل‌های سفید و حلوای رول‌شده در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه
خداحافظی غم‌انگیز نوه‌ی فوتبالیست سعید راد، آدام همتی، با پدربزرگ هنرمندش با یک عکس بسیار زیبا
(عکس) کد مورس همستر 2 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 سه شنبه 2 مرداد
(تصاویر) حضور بازیگران و چهره‌های شاخص سینما و موسیقی در مراسم عروسی خواهر پزشک پوریا پورسرخ/ ولی عروس‌خانم خوش‌خنده اصلا و ابدا شبیه برادر هنرمندش نیست که نیست
یاسر جبرائیلی در گفتگو با تابناک: درباره فیلترینگ نظری ندارم!
(تصاویر)رمانتیک ترین حیوانات دنیا در جنگ عشق و عاشقی نظیر ندارند!/ با این 10 حیوان عاشق پیشه آشنا شوید
افشای کامل نام متهمان اصلی فساد در فوتبال خبرساز شد/ نام یک مجری معروف تلویزیونی در لیست همه را حیرت زده کرد
(تصاویر) 10 پدیده‌ی شگفت‌انگیز جهان که مشابهش در ایران وجود دارد/ منحصربفردترین جاذبه‌های کشورهای مختلف دنیا در یکجا
(عکس)نوه ی بامزه و باحجاب مقام معظم رهبری در آغوش پدرش در یک مکان عمومی!/ ماشالله به وقار و زیبایی که از اجدادش به ارث برده
گلایه از دختر شهید رئیسی؛ دختر سردار سلیمانی را الگو قرار دهید/با کدام دلیل مردم را شماتت می کنید؟/چرا یک جمله تبریک به پزشکیان نگفتید؟
سمیعی لاپورتا به دنبال کهکشانی کردن استقلال / شاگرد مورینیو در چلسی به جمع اسکواد نکونام اضافه می شود؟
در ایران طلاق با چالش‌های اضافی همراه است
فروش فیلم مبتذل کودکان در تلگرام با شماره کارت بانکی!
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...