دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای سنتی / خوراک ها /

روش تهیه گوزلمه اسفناج خیلی خوشمزه 

دوشنبه، 11 مهر 1401
گوزلمه ترکیه ی یکی از غذا های بسیار خوشمزه ترکیه می باشد که با یک خمیر خوشمزه تهیه می شود. این خمیر بدون خمیر مایه تهیه می شود و بسیار ساده و آسان است. این غذا بسیار خوش طعم است و چون خمیر ساده ی دارد در ترکیه بسیار پر طرفدار است و تقریبا می توان گفت شبیه به بازلاما است. شما می توانید این غذا را با گوشت یا مرغ یا اسفناج تهیه کنید.

ترکیه یکی از کشور هایی است که غذا های آن در سراسر دنیا از جمله ایران طرفداران زیادی دارد. غذا هایی مانند بورک، کباب دونر، کمپیر، فاصولیه، کاورما و …غذاهای معروف ترکیه هستند. گوزلمه نیز یک نان ترکی است که با خمیر مخصوص درست می شود و انواع مختلفی مانند گوزلمه اسفناج، گوزلمه پنیر، گوزلمه سیب زمینی و … دارد. گوزلمه در ترکی معنای منتظر نباش یا نمان می دهد و علت نامگذاری این نان به گوزلمه به خاطر سریع آماده شدنش است. ترکیه ای ها در خیلی از غذا هایشان از پنیر استفاده می کنند. در گوزلمه پنیری روش تهیه بسیار ساده و فوری است و در آن می توان از انواع پنیرها به دلخواه استفاده کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوزلمه اسفناج در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه گوزلمه اسفناج

  • آب ۱.۵ پیمانه
  • روغن مایع ۱.۵ ق غذا خوری
  • نمک نوک ق چای خوری
  • آرد به مقدار لازم
  • خمیرمایه فوری ۱۰ گرم

مواد لازم برای تهیه مواد میانی گوزلمه اسفناج

  • اسفناج ۱ کیلوگرم
  • فلفل قرمز ۲ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • کره به مقدار لازم
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، ادویه کاری، پولبیبر به مقدار لازم

طرز تهیه گوزلمه اسفناج خیلی خوشمزه و راحت به روش ترکی

ابتدا باید خمیر مخصوص گوزلمه را تهیه کنید برای این کار همه مواد به غیر از آرد را داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید و بعد کم کم باید آرد اضافه کنید تا جایی که خمیر وسط کاسه جمع شود. دقت کنید میزان آرد در رسپی گفته نشده است زیرا بسته به نوع آب خور آرد ها ممکن است مقدار متفاوتی داشته باشد.

در ادامه باید خمیر را برای ۱۰ دقیقه ورز دهید تا خمیری نرم و لطیف بدست بیاید و خمیر به دست نچسبد. سپس خمیر را مانند توپ دربیاورید داخل کاسه چرب شده قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا خمیر پف کند و عمل بیاید. حتما باید دمای خمیر کمی گرم باشد.حالا باید برای مواد میانی اسفناج را باید پاک کنید و بشورید و خرد کنید. پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و ادویه ها تفت دهید تا پیاز سبک شود و بعد اسفناج و فلفل خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست و حجم اسفناج ها کم شود و بعد از روی حرارت بردارید.

پف خمیر را با دست بگیرید و از خمیر چانه های یک اندازه بردارید و روی سطح آردپاشی شده به صورت گرد باز کنید و خمیر را از وسط تا کنید (همانند عکس) یک طرف آن مواد اسفناج را بریزید و سپس نصف دیگر خمیر را روی آن برگردانید و لبه های آن را محکم کنید و داخل تابه نچسبد قرار دهید و بگذارید برای ۱ دقیقه هر کدام پخته و تغییر رنگ دهید با کره ذوب شده رومال کرده و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گوزلمه اسفناج
  • در این رسپی از خمیرفوری استفاده شده است که نیازی به عمل آوری ندارد و اگر در دسترس ندارید می توانید به همراه ۱ ق چای خوری شکر و آب عمل بیاورید و بعد استفاده کنید.
  • می توانید به دلخواه میان مواد کمی پنیر استفاده کنید.
  • اگر فلفل قرمز در اختیار نداشتید می توانید از فلفل دلمه ی قرمز یا زرد استفاده کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی