دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای سنتی / کباب ها /

روش تهیه کباب رولت فرانسوی به روش اصلی 

دوشنبه، 11 مهر 1401
کباب رولت یکی از انواع کباب های خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

برای کسانی که عاشق گوشت و کباب هستند، رولت کباب یک گزینه بسیار دوست داشتنی و جذاب است. طرز تهیه رولت کباب خیلی متنوع است. یعنی شما می توانید همزمان کباب را با مواد دیگر مخلوط کنید و بپیچید یا این که آن را به همان حالت خالص درست کنید. ما در این مطلب از مجله کوروش ۳ مدل طرز تهیه رولت کباب را به شما آموزش خواهیم داد. این رول کباب ها را می توانید خیلی ساده و راحت در منزل تهیه کنید. احتمالا خراب شدن و از شکل و قیافه افتادن آن ها هم وجود ندارد. در ضمن لازم نیست وقت زیادی هم برای درست کردن رول کباب صرف کنید.

انواع مختلف رولت کباب

برای کسانی که صرفا می خواهند از گوشت فیله استفاده کنند، دیگر نیازی به مواد دیگر برای قرار دادن و پیچاندن در میان رولت کباب وجود ندارد. ولی رولت کباب را می توان با گوشت چرخ کرده، پنیر، فیله مرغ و حتی انواع سبزیجات رول کرد. این به شما بستگی دارد که با کدام یک از این مواد می خواهید تجربه چشیدن طعم های شگفت انگیز را به خودتان هدیه دهید.

مواد لازم برای تهیه کباب رولت فرانسوی

  • فیله گوشت گوساله یا گوسفندی ۴۰۰ گرم
  • پنیر ورقه ای ۱ بسته
  • دنبه ۱۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۳ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • آبلبموترش تازه ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب رولت فرانسوی به روش اصلی

ابتید باید گوشت را بیات کنید تا موقع پخت سفت نشود. برای بیات کردن باید گوشت گوسفندی یا گوساله را داخل یک ظرف قرار دهید و برای ۳ روز در یخچال قرار دهید تا بیات شود. سپس به صورت ورقه ای گوشت را خرد کنید و یا می توانید به صورت آماده از بیرون تهیه کنید.

در ادامه گوشت ورقه ای را باید مزه دار کنید برای این کار ۲ عدد از پیاز ها را خلالی کنید و به همراه گوشت و ادویه ها و فلفل دلمه و آبلیموترش مزه دار کنید و ماساژ دهید و برای چند ساعتی در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.گوشت چرخ کرده را به همراه یکی از پیاز های باقی مانده که از قبل رنده ریز زدید و آب پیاز را گرفتید خوب مخلوط کنید و ادویه ها را افزوده و هم بزنید و ماساژ دهید تا مواد منسحم شود. دنبه ها را در اندازه یکدست با گوشت های ورقه ای برش بزید.

در ادامه باید دقت کنید همه ابعاد دنبه و گوشت یکدست باید و به این ترتیب مواد را روی هم قرار دهید ابتد یک لایه گوشت گوسفندی و بعد دنبه و گوشت چرخ کرده و در انتها پنیر ورقه ای و مجدد دنبه و کمی گوشت و به همین ترتیب لایه ها آماده کنید تا همه یکدست و منطم شود و بعد از اینکه حدود ۱۲ تا دونه درست باید برای نیم ساعت در فریزر قرار دهید و از بغل به سیخ بکشید و روی منتقل داغ سرخ کنید تا کباب شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب رولت فرانسوی به روش اصلی در خانه

  1. دقت کنید باید سایز همه مواد در یک اندازه باشد.
  2. می توانید گوشت را داخل فریزر قرار دهید تا نیمی یخی بشود و بتوانید راحت برش بزنید.
  3. افزودن پنیر دلخواه می باشد.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)