روش تهیه کوکو با زرشک

  جمعه، 30 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه کوکو با زرشک
کوکو زرشک یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است که مناسب مهمانی ها و مجالس خاص است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو زرشک در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

کوکو با زرشک یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین کوکوهای ایرانی است. این کوکوی خوشمزه همانطور که از نامش مشخص است از سبزیجات معطر تهیه می شود که در برخی شهرها مثل شهرهای شمالی کشور برای تهیه آن از سبزیجات محلی هم استفاده می شود بهتر است برای تهیه کوکو با زرشک از سبزی های تازه استفاده کنید تا هم مزه خوبی داشته باشد و هم آب نندازد. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکو با زرشک تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو با زرشک تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کوکو با زرشک با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای کوکو با زرشک وجعفری

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • جعفری خرد شده ۳ قاشق غذا خوری
  • زرشک ۴ قاشق سوپ خوری
  • سس گوجه فرنگی ۳ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو با زرشک و جعفری

سیب زمینی وهویج را با مقداری آب داخل قابلمه ریخته وبزارید بپزد . در یک ظرف سیب زمینی وهویج پخته را له کنید ،زرشک و جعفری،تخم مرغ ونمک و پودر فلفل سیاه وزرد چوبه ،سس گوجه را اضافه ومخلوط کنید داخل تابه روغن بریزید وروی حرارت متوسط بذارید خوب داغ بشود . سپس از مایه کوکو با قاشق در تابه ریخته ودو طرف کوکو را سرخ کنید . می توانید مایه را کامل در تابه بریزید ویک طرفش که سرخ شد طرف دیگر را سرخ کنید . من مقداری زعفران دم کرده هم داخل مایه کوکو ریختم که خیلی روی طعمش تاثیر گذاشت وعالی شد .

 کوکو با زرشک و جعفری

مواد لازم برای کوکو با زرشک و سبزی روش دوم

  • سبزی کوکویی :(تره، گشنیز جعفری و شوید) 500 گرم
  • تخم مرغ :دو تا سه عدد
  • زرشک :یک قاشق غذا خوری
  • گردو :خرد شده 2 قاشق غذا خوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه :به مقدار لازم
  • سایر سبزیجات معطر محلی :به دلخواه

دستور تهیه کوکو با زرشک و سبزی روش دوم

سبزیجات مورد نظر کوکو را پاک کنید و بعد بشویید.آنها را در صافی قرار دهید و یا روی پارچه پهن کنید تا کاملا خشک شوند. وقتی آب سبزی ها گرفته شد، آن ها را ریز خرد کنید و بعد به همراه مقدار کمی روغن، آنقدر تفت دهید که آب سبزی کاملا کشیده شود ولی سبزی سرخ نشود. سپس سبزی های تفت داده شده را از ماهیتابه خارج کنید و بگذارید تا خنک شود. تخم مرغ ها را در یک ظرف مناسب بشکنید و به آن ها نمک،فلفل و زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا در هم حل شوند.

سپس گردو و زرشک را به تخم مرغ های هم زده شده اضافه کنید و هم بزنید. سبزی ها را هم بعد از خنک شدن به ظرف حاوی تخم مرغ ها اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. در مرحله بعد تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقدار مناسبی روغن داخل آن بریزید و بعد از اینکه روغن کاملا داغ شد ،مایه کوکو سبزی را داخل آن بریزید و تمام سطح آن را با پشت قاشق صاف کنید.

سپس در تابه را بگذارید ،ابتدا کمی درجه حرارت را بالا ببرید و بعد از یکی دو دقیقه درجه حرارت را کم کنید تا کوکو مغز پخت شود. بعد از حدود 15 تا 20 دقیقه که یک طرف کوکو سرخ شد آن را با چاقو به 4 قسمت تقسیم کنید و با کفگیر برگردانید. مجددا حرارت را برای یک دقیقه بالا ببرید تا مواد خودشان را بگیرند.بعد حرارت را کم کنید و در تابه را نگذارید تا کوکو سبزی سرخ شود. کوکو سبزی مجلسیتان را بعد از اماده شدن در کنار گوجه فرنگی، خیار شور، فلفل سبز و سبزی های دلخواه سرو کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان