روش تهیه کوکو بلغور گندم لذیذ

  پنجشنبه، 02 دی 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه کوکو بلغور گندم لذیذ
کوکوی بلغور یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار خاورمیانه است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی بلغور در ادامه با ما همراه باشید.

کوکو بلغور یا کوکو بلغور گندم یکی از کوکو های بسیار ساده و راحت است. برای تهیه این کوکو باید از بلغور گندم استفاده کنید که بهتر است چند ساعتی خیس بخورد تا راحت تر پخته شود. بلغور گندم به طور شگفت آوری مقوی و پر خاصیت می باشد که شاید در برنامه غذایی خود کمتر به آن اهمیت دهید. بلغور گندم باعث می شود غذا بهتر هضم شود زیرا دارای مقادیر قابل توجهی فیبر است همچنین بلغور گندم باعث کاهش وزن می شود بنابراین این کوکو برای کسانی که در رژیم لاغری هستند نیز بسیار مناسب است. شما می توانید کوکو بلغور گندم را برای شام یا نهار تهیه کنید و یا به همراه پلو یا نان باگت به همراه دورچین دلخواه سرو کنید. کوکو بلغور فاقد گوشت است و برای کسانی که گیاه خوار هستند ولی لبنیات مانند تخم مرغ مصرف می کنند نیز مناسب است.

مواد لازم کوکو بلغور گندم

  • سیب زمینی 1 عدد
  • بلغور گندم 1 پیمانه
  • نمک فلفل زردچوبه مقدار کافی
  • روغن مایع مقدار کافی
  • شویر خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز 1 عدد
  • تخم مرغ 1 عدد
  • ارد 1 قاشق غذاخوری
  • سیر 2 حبه

روش تهیه کوکو بلغور گندم

ابتدا و برای شروع 1 عدد سیب زمینی را شسته و ان را داخل یک قابلمه می ریزیم و به قابلمه اب اضافه می کنیم و ان را روی گاز گذاشته و زیر گاز را روشن می کنیم و اجازه می دهیم تا سیب زمینی بپزد. با کمک یک چنگال و فرو کردن ان در سیب زمینی از پختن آن مطمئن می شویم.

سپس در ادامه وقتی سیب زمینی پخت آن را از قابلمه بیرون آورده و بعد از سرد شدن سیب زمینی ان را با رنده ریز ، رنده می کنیم و سیب زمینی رنده شده را داخل یک کاسه گود می ریزیم( حتما سیب زمینی را بعد از سرد شدن رنده می کنیم تا چسبناک نشود).

سپس در ادامه در این مرحله 1 عدد پیاز را شسته و ان را پوست می کنیم و سپس با رنده ریز آن را رنده می کنیم و اب پیاز را دور می ریزیم و کاملا می گیریم . چون اب پیاز باعث می شود کوکو باز شود.

سپس در ادامه بلغور گندم را خوب شسته و ابکش می کنیم. سپس بلغور ابکش شده را داخل یک ظرف می ریزیم و روی ان را تا حدی که کاملا روی بلغور را بپوشاند اب داغ می ریزیم . سپس کمی نمک هم به ان اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا بلغور گندم اب را جذب کند( توجه شود حتما از بلغور گندم ریز باید استفاده شود).

سپس در ادامه در این مرحله سیب زمینی رنده شده و بلغور اب جذب کرده را به ظرف پیاز رنده شده اضافه می کنیم و با ان مخلوط می کنیم و نمک و فلفل و زردچوبه را به مقدار کافی همراه با شوید خرد شده و 2 حبه سیر رنده شده داخل ظرف می ریزیم و همه مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و با دست آنها را کاملا ورز می دهیم.

سپس در ادامه در این مرحله 1 عدد تخم مرغ را شکسته و در صورت سالم بودن ان را به ظرف حاوی مواد مایه کوکو اضافه می کنیم و تخم مرغ را با انها خوب مخلوط می کنیم و آرد را نیز اضافه می کینم . اکنون مایه کوکو بلغور گندم ما آماده است. فقط ان را برای مدت 1 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا بعدا کوکو هنگام سرخ شدن باز نشود.

سپس در ادامه در این مرحله ، وقتی 1 ساعت گذشت مایه کوکو را از یخچال بیرون می اوریم و داخل یک تابه روغن مایع می ریزیم و وقتی روغن داغ شد از مایه کوکو کمی برداشته و با دست ان را به شکل دلخواه در می اوریم و ان را در روغن به صورت زیر و رو کاملا سرخ می کنیم تا کوکوی ما خوشرنگ و طلایی شود و این کار را برای همه مایه کوکو انجام می دهیم.

سپس در ادامه و در این مرحله کوکوهای سرخ شده را روی یک دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی ان گرفته شود. سپس کوکو بلغور گندم را در ظرف مناسب می چینیم و ان را برای وعده غذایی شام همراه با نان و سالاد شیرازی و سبزی خوردن و زیتون و ... میل می کنیم. نوش جان .

نکات کلیدی در تهیه کوکو بلغور گندم

  1. می توانید از قالب فلافل زن برای تهیه این کوکو استفاده کنید.
  2. به دلخواه به مواد کوکو می توانید کمی سس گلوریا تند بزنید.
  3. می توانید از جعفری خشک نیز استفاده کنید.
  4. این کوکو بیشتر با ماست موسیر سرو می شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان