روش تهیه لازانیا اسفناج با مرغ و قارچ 

  یکشنبه، 13 شهریور 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه لازانیا اسفناج با مرغ و قارچ 
لازانیا اسفناج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا اسفناج در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

دستور پخت لازانیا خوشمزه بدون گوشت رژیمی خوراک چهار نفره همراه با پنیر خامه ای، لازانیا شامل مواد معدنی، ویتامین و پروتئین می باشد و جزو کربوهیدارت ها است. پاستا انرژی زیادی داشته مانند گوشت قرمز محتوی پروتئین اما با چربی کم می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا اسفناج با مرغ و قارچ در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای لازانیا اسفناج با مرغ و قارچ

  • لازانیا: ۱۲ ورقه
  • اسفناج: ۵۰۰ گرم
  • سیر: ۱ حبه
  • قارج: ۳۰۰ گرم
  • فیله مرغ: ۶ عدد
  • پیاز: ۱ عدد متوسط
  • کره: ۵۰ گرم
  • آرد همه منظوره: ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۱ و نیم لیوان فرانسوی
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم
  • پنیر موزارلا: به مقدار دلخواه

طرز تهیه لازانیا اسفناج با مرغ و قارچ

پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید تا سبک شود. ۱ حبه سیر را هم رنده کنید و به پیازها اضافه کنید. اسفناج های شسته شده و خرد شده را به پیاز و سیر سرخ شده اضافه کنید و مقداری تفت دهید. قارچ های خرد شده را هم جداگانه در مقداری کره تفت دهید و سپس به اسفناج ها اضافه کنید. فیله های مرغ را خرد کنید و در کمی کره و فلفل سیاه تفت دهید تا خوب بپزند سپس به مایه اسفناج اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.برای درست کردن سس بشامل به این ترتیب عمل کنید: برای درست کردن سس سفید یا سس بشامل ۲ قاشق کره و ۲ قاشق آرد همه منظوره را با هم به مدت یک دقیقه تفت دهید. یک و نیم لیوان شیر را کم کم به این مواد اضافه کنید تا مواد سس گوله نشود و مرتب هم بزنید تا سس به غلظت فرنی برسد. در مرحله بعد ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه را اضافه کنید. اگر احیانا سس بشامل سفت شد بعد از ده دقیقه دو سه قاشق شیر به آن اضافه کنید.

حالا ورقه های لازانیا را طبق دستورالعمل پخت روی بسته بپزید و آبکش کنید. دیواره ها و کف یک ظرف مناسب برای فر با مقداری کره چرب کنید و به ترتیب در آن یک ورقه لازانیا، یک لایه مایه مرغ و اسفناج و یک لایه سس بشامل بچینید. این ترتیب را تکرار کنید تا مواد تمام شوند و لایه آخر لازانیا باشد. روی لایه آخر پنیر موزارلا بریزید و یک لایه فویل روی ظرف بگذارید و آن را در لبه های ظرف محک کنید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. وقتی فر گرم شوید ظرف لازانیا را در طبقه وسط فر بگذارید و ۳۰ الی ۴۰ دقیقه به آن زمان دهید. در ۱۰ دقیقه پایانی پخت، گریل فر را روشن کنید و فویل را بردارید تا روی لازانیا طلایی شود. اگر از مایکروفر استفاده می کنید به مدت ۲۰ دقیقه اُون مایکروفر را روشن کنید و لازانیا را در آن بپزید.

لازانیا اسفناج با مرغ و قارچ 

مواد لازم برای لازانیا اسفناج و مرغ

  • اسفناج3 پیمانه
  • پنیر خامه ای 3 قاشق غذاخوری
  • سیر 2 حبه
  • کره 100 گرم
  • فیله مرغ 300گرم
  • نمک فلفل مقدار کافی
  • اویشن مقدار کافی
  • خامه 6 قاشق غذاخوری
  • شیر 1 لیوان
  • لازانیا 1 بسته
  • پیاز 1 عدد
  • پنیر پیتزا مقدار کافی
  • روغن مایع مقدار کافی
  • آرد سفید 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه لازانیا اسفناج و مرغ

ابتد او برای شروع 300 گرم فیله مرغ را شسته و انها را با چاقو به صورت ریز خرد می کنیم.سپس داخل یک تابه روغن مایع و 30 گرم کره ریخته و تابه را روی شعله گاز می گذاریم و 2 حبه سیر را پوست کنده و انها را خرد می کنیم و در تابه تفت می دهیم. سپس فیله مرغ خرد شده را داخل تابه می ریزیم و منتظر می شویم تا مرغها رنگشان تغییر کنند و انها را تفت می دهیم.وقتی مرغها سفید شدند به انها نمک و فلفل و اویشن اضافه می کنیم تا مرغ مزه دار شود.سپس 3 قاشق غذاخوری خامه به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم و شعله را خاموش می کنیم.

سپس سس سفید غذا را درست می کنیم و برای این منظور 70 گرم کره داخل یک تابه می ریزیم و تابه را روی شعله گاز می گذاریم و منتظر می شویم تا کره اب شود و سپس به ان 1 قاشق غذاخوری ارد اضافه می کنیم و ان را با کره مخلوط می کنیم و در ادامه ، شیر را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد گلوله نشود و وقتی مود ما غلیظ شد به ان نمک و فلفل و اویشن اضافه می کنیم تا مزه دار شود.سپس 2 قاشق غذاخوری خامه را اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم و از روی گاز بر می داریم.اکنون سس ما اماده است.

سپس 3 پیمانه اسفناج را شسته و ابکش کرده و انها را با چاقو خرد می کنیم و داخل یک تابه اسفناجها را تفت می دهیم تا نرم شده و اب ان کاملا کشیده شود.سپس به ان 3 قاشق غذاخوری پنیر خامه ای و نمک و 1 قاشق غذاخوری خامه اضافه می کنیم و با انها مخلوط می کنیم.1 عدد پیاز را پوست کنده و ان را نگینی خرد کرده و در تابه با روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.اکنون پیاز داغ ما اماده است.

1 بسته لازانیا را داخل قابلمه اب و روی شعله گاز می گذاریم و منتظر می شویم ورقهای لازانیا نرم شود و سپس انها را ابکشی می کنیم.سپس کف یک ظرف را کمی چرب می کنیم و یک ردیف لازانیا ابکش شده کف ظرف می چینیم و روی ان اسفناج پخته و اماده شده در مراحل قبل و پیاز داغ و مرغ پخته و سس سفید و پنیر پیتزا می ریزیم و سپس یک لایه دیگر ورق لازانیا روی مواد می گذاریم و سپس روی ان را از مواد میانی و سس سفید و پنیر پیتزا می ریزیم و این کار را انجام می دهیم تا مواد ما تمام شوند فقط لایه اخر روی ورق لازانیا ، سس سفید و پنیر پیتزا ریخته شود.

ظرف لازانیا را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد و برای مدت 30 دقیقه قرار می دهیم تا لازانیا بپزد .سپس 5 دقیقه گریل را می زنیم تا روی ان طلایی شود.اکنون لازانیا اماده است ان را در ظرف مناسب می ریزیم و برای وعده غذایی شام و یا ناهار همراه با سس و سایر مخافات ان را میل می کنیم.نوش جان

 لازانیا اسفناج و مرغ


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (616 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (192 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (28 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان