روش تهیه لقمه مرغ با طعم عالی

  چهارشنبه، 21 مهر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه لقمه مرغ با طعم عالی
یکی از غذاهای خوشمزه ترکی که با سینه مرغ مزه دار شده درست می شود و به صورت سینه مرغ شکم پر با قارچ و فلفل و پنیر پیتزا می باشد که داخل ان قرار داده می شود و سپس رول شده و در روغن سرخ می شود و با سس ربی خورده می شود، غذایی به نام لقمه مرغ است. این غذا طرز تهیه بسیار راحتی دارد و خیلی خوشمزه بوده و برای ناهار با برنج بیشتر استفاده می شود.

لقمه های مرغ از دسته غذاهای ملل را به صورت حرفه ای و مرحله به مرحله خدمت شما عزیزان آموزش می دهیم. این ساندویچ خوشمزه در همه جای دنیا طرفدار دارد و با طعم های مختلف تهیه می شود. این لقمه های خوشمزه که مورد علاقه کودکان و نوجوانان نیز می باشد هم به عنوان وعده غذایی و هم به عنوان میان وعده مصرف می شود. این لقمه ها را می توانید در میهمانی ها بصورت فینگرفود تهیه و سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه لقمه مرغ و قارچ

  • سینه مرغ 5 عدد
  • روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
  • نمک فلفل زردچوبه مقدار کافی
  • قارچ 8 عدد
  • سیر 2 حبه
  • پیاز 1 عدد
  • فلفل سبز کاپیا 1 عدد
  • کره 1 قاشق غذاخوری
  • ارد 1 قاشق غذاخوری
  • سس گوجه 1 قاشق غذاخوری
  • اب 1 استکان
  • پنیر پیتزا مقدار کافی
  • فلفل دلمه قرمز 1 عدد
  • پودر سیر مقدار کافی
  • پاپریکا 1/4 قاشق چایخوری
  • روغن مایع مقدار کافی

طرز تهیه لقمه مرغ و قارچ

ابتدا و برای شروع کار، 5 عدد سینه مرغ را شسته و انها را ابکش می کنیم و از وسط کاملا با چاقو باز می کنیم و سینه های مرغ را با نمک و و فلفل و زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1/4 قاشق چایخوری پاپریکا و پودر سیر مزه دار می کنیم و انها را نیم ساعت کنار می گذاریم تا مواد به خورد سینه مرغ برود.

سپس مواد میانی غذا را درست می کنیم و برای این منظور ، 1 عدد پیاز را شسته و ان را پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل یک تابه روغن مایع ریخته و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد پیازها را در تابه تفت می دهیم تا سبک شود.

سپس 8 عدد قارچ را شسته و انها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و داخل تابه با پیازها تفت می دهیم و تا کمی سبک شود و سپس به انها فلفل دلمه قرمز شسته و ریز خرد شده و فلفل کاپیا سبز نگینی خرد شده اضافه می کنیم و مواد را با هم تفت می دهیم تا کم حجم شوند. سپس مقدار کافی نمک و فلفل برای مزه دار شدن به انها اضافه می کنیم. اکنون مواد میانی ما اماده است.

در این مرحله سینه مرغ مزه دار شده در مرحله اول را روی یک سطح صاف باز می کنیم و داخل ان را از مواد میانی تهیه شده می ریزیم و پنیر پیتزا را داخل ان می گذاریم و شروع به رول کردن مرغها می کنیم.

سپس داخل یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد مرغها را در تابه و در روغن خوب سرخ می کنیم تا کاملا بپزد و اماده شود و زیر گاز را ملایم می کنیم تا کاملا مرغها مغز پخت شودن و خوشرنگ شوند.

در ادامه سس غذا را درست می کنیم و برای این منظور داخل یک ماهی تابه 1 قاشق غذاخوری کره می ریزیم و وقتی کره اب شد، به ان 1 قاشق غذاخوری ارد اضافه می کنیم و ارد را تفت می دهیم. سپس 1 قاشق غذاخوری سس گوجه فرنگی و 2 حبه سیر له شده را داخل تابه می ریزیم و انها را کاملا تفت می دهیم تا بوی سیر در اید. در انتها 1 استکان اب به تابه اضافه می کنیم و منتظر می شویم تا مواد ما بجوشد و سپس نمک و فلفل را به ان برای مزه دار شدن می ریزیم. اکنون سس ما اماده است.

در این مرحله مرغهای رولی سرخ شده در روغن مایع را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و روی انها را از سس ربی مخصوص می ریزیم. اکنون غذای لقمه مرغ قارچ ترکی ما آماده است. ان را برای ناهار همراه با برنج و یا برای شام همراه با نان و سبزی خوردن و .. میل می کنیم. نوش جان امیدوارم از دستور تهیه این غذا خوشتان امده باشد و ان را میل کنید و تهیه نمایید.

مواد لازم برای تهیه لقمه مرغ پنیری

  • پیاز یک عدد متوسط
  • سیر ۲ حبه
  • پوره ی گوجه یک پیمانه
  • سینه ی مرغ ۳۰۰ گرم
  • نان پیتا (یا لواش ) ۵ عدد
  • پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم

طرز تهیه لقمه مرغ پنیری

درون تابه مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید پیاز های خلال شده را درون تابه ریخته و تفت دهید پس از اینکه پیاز ها سبک و نرم شدند سیر های خرد شده را هم درون تابه بریزید و تفت دهید ، حالا نمک و فلفل و پس از آن پوره گوجه فرنگی را هم اضافه کنید.

حرارت را کم کرده و صبر کنید تا سس غلیظ شود پس از اینکه سس آماده شد سینه مرغ را در طول نازک برش بزنید و سرخ نمایید پس از اینکه سینه مرغ پخته شد آنها را خرد کنید و همراه با پنیر بر روی نان قرار دهید و رول کنید و بر روی سینی قرار دهید

حالا سسی را که از قبل تهیه نموده اید را بر روی رول ها و کف سینی بریزید در مرحله بعدی مقداری پنیر پیتزا ( استفاده همزمان پنیر پیتزا با سبزی های پخته یا خام فراوان باعث می شود که مواد ناسالم پنیر پیتزا کمتر جذب شود ) برداشته و روی مواد بپاشید ، دمای فر را با دمای ۱۸۰ درجه تنظیم نموده و سینی فر را برای ۱۰ دقیقه درون فر قرار دهید زمانی که پنیر ها آب شد غذای شما آماده برای سرو شده است .

مواد لازم برای لقمه مرغ با طعم سیر

  • سینه مرغ 2 عدد
  • روغن زیتون 1/2 فنجان
  • سیر رنده شده 4 حبه
  • فلفل سیاه 1/4 قاشق چایخوری
  • خرده نان 1/2 فنجان
  • فلفل قرمز 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه لقمه مرغ با طعم سیر

سینه های مرغ را به قطعات مکعبی لقمه ای خرد کنید. آنها را در یک کاسه عمیق بیندازید.در ظرفی دیگر، روغن زیتون، سیر و فلفل سیاه را باهم مخلوط کنید. سپس آنها را روی مرغ بریزید. روی آن را بپوشانید و 30 دقیقه مارینه کنید.( 30 دقیقه مرغ به مواد آغشته شود.)فر را تا دمای 240 درجه سانتی گراد گرم کنید.

فلفل قرمز و خرده نان را باهم مخلوط کنید. قطعات مرغ را از روغن زیتون بیرون بیاورید و درون خرده های نان بغلتانید. لقمه های مرغ را روی کاغذ شیرینی پزی قرار دهید و به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید تا قهوه ای رنگ شوند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (209 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (100 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (46 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (40 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (34 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (31 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (28 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ عاشقانه "دلگیر" عرفان طهماسبی/ می‌ترسم از آن شب که تو آسوده بی من سر کنی...+فیلم
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
فال انبیاء روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!