روش تهیه همبرگر لوبیا قرمز خوشمزه

  پنجشنبه، 09 تیر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه همبرگر لوبیا قرمز خوشمزه
همبرگر لوبیا قرمز شاید برای شما عجیب باشد اما همبرگر یک غذای بسیار خوشمزه و جذاب است که در بین کودکان و نوجوانان بسیار پرطرفدار است. اما همه ما مضرات مصرف زیاد گوشت قرمز را میدانیم و حبوبات می تواند جایگزین خیلی مناسبی برای گوشت قرمز باشد. علاه بر اینکه این غذا می تواند مکمل غذایی خوبی برای گیاه خواران باشد.

همبرگر گیاهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه را می توانیم نسبت به سلیقه و ذائقه خود با مواد متنوعی مانند انواع حبوبات، غلات و .. تهیه کنیم. همبرگر گیاهی مناسب کسانی است که در رژیم غذایی هستند یا کسانی که عاشق همبرگر هستند، ولی به دلیل بیماری یا مشکلات دیگر نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند. این همبرگر طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد و می توانیم به سلیقه خود ادویه هایی دیگر نیز به آن اضافه کنیم، مثلا اگر از غذاهای تند خوشمان می آید می توانیم کمی پودر زنجبیل، سیر و فلفل قرمز هم به مایه برگر اضافه کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه همبرگر لوبیا قرمز

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • قارچ رنده شده ۱ پیمانه
  • لوبیا قرمز ۱ پیمانه
  • برگ سبر تربچه خرد شده ۴ ق غذا خوری
  • نان تست ۳ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پورد تخم گشنیز به مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر لوبیا قرمز

ابتدا لوبیا قرمز را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخ لوبیا قرمز گرفته شود سپس آبکش کنید و با مقداری آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا پخته و نرم شود می توانید داخل زودپز بریزید سپس آبکش کنید و صبر کنید تا خنک شود.

در ادامه پیاز را خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن کنجد تفت دهید تا کاراملی شود سپس سیرها را پوره کنید و به همراه پیازها تفت دهید و بعد قارچ ها را که از قبل شسته و رنده زدید اضافه کنید و کمی حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود در انتها نمک و فلفل سیاه و کمی زردچوبه بزنید و از روی حرارت بردارید.

حالا لوبیا قرمز را با کمک گوشتکوب خوب بکوبید تا یکدست و له شود سپس مخلوط قارچ و پیاز را اضافه کنید و هم بزنید حالا برگ تربچه خرد شده را اضافه کنید سپس نصف قاشق چای خوری پودر تخم گشنیز بریزید و در ادامه نان تست پودر شده را اضافه کنید و شروع به ورز دادن مواد کنید به طوری که مواد به خوبی منسجم شود.

بعد از ورز خوردن مواد از مواد همبرگر لوبیا قرمز بردارید و در دست گرد کنید و سپس پهن کنید و داخل یک بشقاب قرار دهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید سپس با کمی روغن دلخواه آن را سرخ کنید تا طلایی و خوش رنگ شود و در ادامه به همراه کاهو و گوجه و نان سرو کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه همبرگر لوبیا قرمز گیاهی

  1. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید از پودر سیر استفاده کنید.
  2. بهتر است برای تهیه همبرگرها از تابه گریل که روغن کمتری مصرف می کند استفاده کنید.
  3. حدود ۶ دقیقه باید مواد همبرگر لوبیا قرمز را ورز دهید.

همبرگر لوبیا قرمز گیاهی

مواد مورد نیاز همبرگر لوبیا قرمز گیاهی روش دوم

  • لوبیای قرمز پخته شده یا کنسروی 400 گرم
  • نان سفید 100 گرم
  • هویج رنده شده 1 عدد
  • سیر خرد شده 3 حبه
  • گشنیز تازه 2 قاشق غذاخوری
  • پودر فلفل قرمز 1.2 قاشق چای خوری ( به دلخواه )
  • زیره سبز 2 قاشق سوپ خوری
  • دارچین 1/2 قاشق چای خوری
  • گوجه فرنگی پوره شده 2 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • آرد سفید
  • روغن برای سرخ کردن

روش پخت همبرگر لوبیا قرمز گیاهی روش دوم

از شب قبل لوبیا را خوب شسته و خیس کنید، سعی کنید چند ساعت یکبار آب ظرف را عوض کنید( اینکار را برای بر طرف شدن آب و نمک اضافی موجود در لوبیا که باعث نفخ می شود انجام می دهیم). لوبیا را در آب جوش ریخته و اجازه دهید به خوبی بپزد. به جای اینکار می توانید از کنسرو لوبیا نیز استفاده کنید. لوبیا های پخته شده را بعد از کمی خنک شدن روی تخته چوب بریزید و سعی کنید با چاقو له کنید برای اینکار می توانید از پهنای چاقو نیز استفاده کنید.

نان و یا خمیر داخل نان باگت را در داخل مخلوط کن بریزید و سعی کنید نان را به شکل پودر در بیاورید.سبزیجات و تمامی مواد خرد شده ایی که در مواد اولیه بالا آورده شده را داخل تابه با روغن کم تفت دهید. و تمامی مواد را با هم مخلوط کنید.

مواد را به خوبی ورز دهید و به شکل کره های کوچک در بیاورید. برای بهتر سرخ شدن و نچسبیدن به تابه همبرگرها را داخل آرد بغلتانید. نوبت سرخ کردن همبرگرها رسیده. برای اینکار ابتدا روغن را داغ کنید و اجازه دهید این خوشمزه های کوچک به آرامی سرخ شوند. غذا آماده است برای تهیه ساندویچ می توانید از خیارشور، کاهو و انواع سس خردل و ... را در داخل نان همبرگر مخصوص استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان