دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای سنتی / خوراک ها /

روش تهیه ماهی سوخاری قزل آلا خوشمزه 

شنبه، 24 اردیبهشت 1401
ماهی سوخاری یکی از انواع غذا های خوشمزه و مقوی است. شما می توانید این غذای خوشمزه را به عنوان یک پیش غذای ساده برای مهمانی هایتان طبخ کنید. در این مطلب شما را با طرز تهیه ماهی سوخاری قرل آلا آشنا می سازیم.

ماهی سوخاری یک غذای خوشمزه برای لیست ناهار و گزینه خوبی برای شام مهمانی است. هر چند ماهی سوخاری رستورانی را می توانید به صورت فیله ماهی سوخاری آماده از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید یا در رستوران میل کنید ولی لذت طعم دادن به ماهی و تهیه ماهی سوخاری در خانه یک تجربه آشپزی جالب است.

مواد لازم برای تهیه ماهی سوخاری قزل آلا

  • ماهی قرل آلا ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • پیاز ۱ عدد
  • آب لیموترش ۱ ق غذا خوری
  • سرکه ۱/۲ ق چای خوری
  • روغن زیتون ۱ ق غذا خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد ۱/۲ پیمانه
  • پودر سوخاری یا پانکو ۱/۲ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، آویشن، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ماهی سوخاری قزل آلا خوشمزه

ابتدا باید ماهی را پاک کنید و به برش های دلخواه خرد کنید سپس پوست ماهی را جدا کنید و خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود شما به دلخواه می توانید قزل آلا را به ۴ یا ۶ قسمت خرد کنید.

حالا باید ماهی را داخل یک کاسه بریزید و به آن تمام ادویه ها و نمک و زعفران و سرکه و آب لیموترش و روغن زیتون و پیاز حلقه شده و سیر خرد شده را اضافه و خوب ماهی را با مواد ماساژ دهید تا همه جای ماهی یکدست با مواد مخلوط شود سپس برای ۱ ساعت ماهی را در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

در ادامه ماهی را از پیاز و سیر مرینت جدا کنید کمی با دستمال رطوبت آن را بگیرید. داخل یک کاسه آرد سفید و یک کاسه پودر سوخاری یک کاسه آب یخ و یک کاسه آرد سفید و یک کاسه تخم مرغ را بریزید و به تخم مرغ کمی فلفل سیاه و نمک بزنید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود سپس ماهی را ابتدا در آرد بزنید سپس در آب و مجدد در آرد و بعد در تخم مرغ و در انتها در پودر سوخاری بغلطانید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید و به همراه برنج نوش جان کنید.

برای تهیه ماهی سوخاری در فر بعد از سوخاری کردن ماهی آن ها را در تابه تفلون چرب شده قرار دهید و در فر گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا پخته شود برای اینکه روی ماهی ها هم طلایی شود ار فز خارح و کمی با روغن زیتون روی ماهی را چرب کنید و برای ۵ دقیقه گریل کنید این هم از ماهی سوخاری خوشمزه در فر.

نکات کلیدی در تهیه ماهی سوخاری قزل آلا

  1. وقتی ماهی را در آب می زنید باعث تردی بیشتر می شود.
  2. حتما در تهیه ماهی سوخاری در فر روی تابه یا ظرف فویل بکشید تا روغن ماهی به فر نپاشد.
  3. می توانید در مرینت کردن ماهی از انواع سس ها و طعم دهنده های دلخواه استفاده کنید.

ارزش غذایی ماهی سوخاری قزل آلا

  • هر ۱۰۰ گرم ماهی سوخاری، ۱۳۲ کیلو کالری انرژی دارد. البته اگر آن را در فر و با روغن کمتری درست کنید، این میزان کاهش هم پیدا خواهد کرد.
  • در کنار کالری، این غذا از ۱۶/۲۸ میلی گرم کلسترول، ۱ گرم قند، ۲/۴۰ گرم فیبر، حدود ۴.۹۴ گرم چربی، ۷/۷ گرم پروتئین و ۱۴/۳ گرم کربو هیدرات تشکیل شده است.
  • همچنین فیله ماهی سوخاری حاوی ویتامین A, D, E, K,C و انواع ویتامین های B است. علاوه بر این، فیله ماهی سوخاری سرشار از منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
سابمیت مقاله چیست؟