دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نوشیدنی های گرم وسرد /

روش تهیه موهیتو خیار 

جمعه، 21 مرداد 1401
موهیتو خیار، یک نوشیدنی کوبایی است که امروزه در سرتاسر جهان محبوب است. خلاقیت انسان‌ها در این زمینه تنها به موهیتو با طعم خیار خلاصه نشده و امروزه شما می‌توانید انواع موهیتو را با تقریبا هر میوه‌ای که دوست داشته باشید، تهیه کنید.

موهیتو خیار انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها در روزهای گرم تابستان است، این نوشیدنی خنک به راحتی تهیه می شود و طعم و مزه فوق العاده ایی دارد و به راحتی تشنگی را نیز رفع می کند. ترکیب خیار، نعناع و لیمو با یکدیگر طعمی خاص و بی نظیر به این نوشیدنی می بخشد که اغلب افرادی که رایحه نعناع را دوست دارند، عاشق این طعم می شوند. اگر شما نیز قصد تهیه آن را دارید با ما همراه باشید و با طرز تهیه موهیتو خیار آشنا شوید.

مواد لازم برای موهیتو خیار

  • آب یک عدد لیموترش
  • ۱۰ عدد برگ نعناع
  • یک چهارم خیار بدون پوست و تخم
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • یخ به میزان لازم
  • آب گازدار به میزان لازم
  • ورقه های خیار، برگ نعناع و حلقه های لیموترش برای تزیین

طرز تهیه موهیتو خیار

آب لیموترش، نعناع، خیار و عسل را در غذاساز بریزید و خوب هم بزنید تا نرم شوند. در لیوان سرو به اندازه کافی یخ بریزید و موهیتو خیار را به لیوان منتقل کنید. سپس آب گازدار را به باقی مواد بیفزایید. لیوان موهیتو را با ورقه های خیار، برگ نعناع و حلقه های لیموترش تزیین کنید.

مواد لازم موهیتو خیار روش دوم

  • خیار سبز : دو عدد
  • نعناع تازه : نصف پیمانه
  • لیموی تازه : سه عدد
  • شکر : نصف پیمانه

طرز تهیه موهیتو خیار روش دوم

برای شروع یک لیوان آب و نصف لیوان شکر را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا با حرارت ملایم جوش آید، سپس پنج دقیقه صبر کنید تا شربت کمی قوام پیدا کند، بعد از گذشت این زمان شعله را خاموش کنید و اجازه دهید شربت کاملا خنک شود.

حال به سراغ مخلوط کن بروید و نعناع تازه، خیار، شربت خنک شده و لیمو ها را داخل آن بریزید، سپس یک لیوان آن اضافه کنید و خوب میکس نمایید. البته در صورت تمایل می توانید از تکه های یخ نیز استفاده کنید. بعد از میکس آن را از صافی رد کنید و در لیوان دلخواه بریزید و نوش جان نمایید. البته توجه داشته باشید که اگر به دنبال نوشیدنی غلیظ هستید می توانید موهیتو را از صافی رد نکنید که این انتخاب کاملا سلیقه ایی است و به ذائقه شما بستگی دارد.

موهیتو یک نوشیدنی خنک و خوشمزه است که به آن موخیتو هم می گویند. برخی مخترع این نوشیدنی را بردگان آفریقایی کارگر در مزارع نیشکر کوبا و برخی کاوشگران انگلیسی می دانند که به این منطقه سفر کرده بودند. در هر صورت وجود مزارع فراوان نیشکر و نعنا در منطقه کوبا عامل اصلی به وجود آمدن این نوشیدنی در این منطقه است. موهیتو در مناطق مختلف با دستور ها و میوه های مختلف تهیه می شود، ولی در همه آن ها نعنا و لیمو عضوی جدا نشدنی است. در این مطلب شما با طرز تهیه موهیتو خیار آشنا شدید. موهیتو خیار را درست کنید و از طعم بی نظیر آن بهره ببرید؛ می توانید به موهیتو خیار خود تخم شربتی هم اضافه کنید تا تابستانی تر شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟