روش تهیه نوتلای خانگی لذیذ

  یکشنبه، 07 آذر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه نوتلای خانگی لذیذ
نوتلا نوعی شکلات صبحانه محبوب و بسیار پر مصرف در سراسر جهان است که بسیار مقوی و انرژی زا می باشد. البته از نوتلا می توانید در انواع دسرها و شیرینی ها نیز استفاده کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نوتلا در ادامه با ما همراه باشید.

شکلات در دنیای امروز جایگاه ویژه ای دارد و کمتر کسی را می توان یافت که علاقه ای به شکلات و فرآورده های گوناگون آن از جمله: انواع کیک شکلاتی، کرم های شکلاتی مانند نوتلا ، نوشیدنی های سرد و گرم تهیه شده با شکلات، بستنی شکلاتی، سس های شکلاتی و… نداشته باشد.

در کتاب شفا در مورد تهیه شکلات گفته شده: «دانه های کاکائو که اصل آن از مکزیک و آمریکای مرکزی می آید، بادامی دارد که گرد آن در تهیه شکلات و فرآورده های دارویی کاربرد دارد.» (محمد صادق رجحان، کتاب شفا، ص 182). بنابراین بر خلاف باور عموم که شکلات را مضر و عاملی برای اضافه وزن می دانند، با مصرف درست و به جا این ماده می تواند تاثیرات مفیدی بر بدن داشته باشد؛ چرا که سرشار از آنتی اکسیدان است و چنانکه می دانیم آنتی اکسیدان، بدن را در برابر بسیاری بیماری ها محافظت می کند و ریز مغذی های موجود در شکلات باکتری های مفید بدن را افزایش می دهد.در این خصوص باید گفت مفید ترین نوع شکلات، شکلات تلخ یا خالص است که مصرف روزانه” 50 گرم” از آن برای دریافت فواید و نیز انرژی قابل توجه آن بسیار مفید است، با وجود این مصرف بیش از حد آن نیز توصیه نمی شود چرا که می تواند آسیب زننده باشد.

یکی از فراورده های شکلاتی که امروزه بسیار مورد استقبال است، نوعی شکلات صبحانه به نام نوتلا “nutella” است. نوتلا در واقع نامی تجاری است. این شکلات به چنان شهرتی رسیده است که امروزه می توان نوتلا بارهای فراوانی را دید که منوهای متنوعی دارند از خوردنی هایی که با شکلات نوتلا سرو میشوند.باید گفت شکلات صبحانه نوتلا – از نوع بازاری آن – هرچند بسیار لذیذ و پر طرفدار است مضراتی دارد. نوتلا علاوه بر کالری کاذبی که دارد سرشار از پالم است؛ می دانیم که پالم افزاینده کلسترول بد بدن است و همچنین میزان هورمون های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. قابل ذکر است هر 2 قاشق غذاخوری نوتلا حاوی 200 گرم کالری، 11 گرم چربی و 21 گرم قند است.

بنابراین، با توجه به جایگاه ویژه نوتلا و تمایل بسیار به مصرف آن، و همچنین با توجه به مضرات کرم شکلات نوتلا آماده در بازار تصمیم داریم طرز تهیه نوتلا خانگی را به شما آموزش دهیم تا از این پس با خیالی آسوده میان وعده هایی خوشمزه مانند: کرپ، پنکیک و انواع میوه را همراه آن نوش جان کنید.

مواد لازم برای نوتلای خانگی

  • مغز فندق یا هر مغز دیگر ۱ لیوان
  • عسل ۱-۲ قاشق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۳ قاشق چای خوری
  • روغن مایع ۱ قاشق غذا خوری
  • شیر ۳-۵ قاشق غذا خوری

طرز تهیه نوتلای خانگی

  1. ابتدا مغزها را کمی روی گاز برشته کرده خیلی کم مواظب باشید نسوزد.
  2. مغزها را داخل آسیاب ریخته و خوب میزنیم تا پودر شود.
  3. بعد روغن مایع و عسل و پودر کاکائو را اضافه کرده به صورت پالس می زنیم تا گرمای ایجاد شده از چرخش باعث روغن انداختن مغزها نشود.
  4. بعد شیر را ابتدا ۳ قاشق ریخته تا هم غلظت مواد را کنترل کند هم خنک باشد و هم مانع به روغن افتادن نوتلا شود اگر احتیاج بود می توانیم تا به غلظت دلخواه برسد از شیر استفاده کنیم . نوتلا آماده ی مصرف هست به همین راحتی به همین خوشمزگی.

مواد لازم برای نوتلای خانگی روش دوم

  • خاک قند ۱٫۵ فنجان
  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • کره ۶ قاشق غذاخوری
  • خامه ۸ قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته ای ۱۵۰ گرم
  • فندق خرد شده ۱۰۰ گرم
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نوتلای خانگی روش دوم

برای تهیه شکلات صبحانه خوشمزه ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم و در دمای محیط قرار می دهیم تا کره کاملا نرم شود. در مرحله بعدی کره را به همراه پودر قند و پودر کاکائو داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و با مخلوط کن خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.پس از اینکه مواد مخلوط شدند و شکل گرفتند آنها را کنار می گذاریم. در مرحله بعدی شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب می کنیم (در روش بن ماری ظرف شکلات را باید روی بخار آب داغ قرار دهید تا شکلات به آرامی ذوب شود)

در ادامه زرده های تخم مرغ را در یک ظرف جداگانه خوب هم می زنیم تا به رنگ کرمی در بیایند و حالت کش داری به خود بگیرند. در مرحله بعدی فندق ها را خرد می کنیم و به همراه خامه به ظرف مخلوط کره، پودر قند و پودر کاکائو اضافه می کنیم.مواد را کمی مخلوط می کنیم سپس زرده های تخم مرغ را به ظرف اضافه می کنیم. در مرحله نهایی شکلات تخته ای که به روش بن ماری ذوب کرده بودیم را به مواد اضافه می کنیم و مواد را با مخلوط کن خوب میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند.پس از اینکه شکلات صبحانه منسجم و یکدست شد آنرا داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای اینکه شکلات صبحانه به طور کامل آماده سرو شود بهتر است اجازه دهید به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال بماند.

مواد لازم برای نوتلای خانگی روش سوم

  • فندق: ۲ پیمانه (۲ لیوان فرانسوی دسته دار)
  • شکر : ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر کاکائو مرغوب: ۱/۴ پیمانه (به جای پودر کاکائو می توانید از ۱۰۰ گرم شکلات تلخ استفاده کنید)
  • روغن نارگیل: ۱ قاشق غذاخوری
  • وانیل: ۱ قاشق چایخوری
  • نمک: ۱/۸ قاشق چایخوری

طرز تهیه نوتلای خانگی روش سوم

فر را در درجه ۳۷۵ درجه فارنهایت یا ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن و گرم کنید. فندق های بدون پوست را در سینی فر بچینید و آن ها را برشته یا در اصطلاح تخصصی رُست کنید.اگر فر ندارید می توانید فندق ها را در ماهیتابه برشته کنید. به این ترتیب پوست نازک روی فندق به راحتی جدا می شود. اگر از فر یا ماهیتابه استفاده می کنید ۷ الی ۱۰ دقیقه برای این کار کافی است.

فندق های داغ را با احتیاط در یک شیشه درب دار بریزید و به شدت تکان دهید. به این ترتیب پوست نازک روی فندق جدا می شود. یک روش دیگر این است که فندق ها را در یک پارچه تمیز بریزید و آن ها را لای پارچه بمالید تا پوسته نازک روی فندق جدا شود. حالا فندق ها را با غذاساز یا میکسر خرد کنید.بهتر است به صورت پالس پالس این کار را انجام دهید تا در اثر گرما فندق ها روغن پس ندهند و از سوی دیگر به خوبی خرد و یکدست شوند. برای درست کردن یک نوتلا اصیل بهتر است فندق ها خیلی ریز و خرد و حالت کرمی طور شوند.

شکر یا هر شیرین کننده دیگری را به فندق ها اضافه کنید. پودر کاکائو، روغن نارگیل، وانیل و نمک را هم اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر در میکسر یا غذاساز میکس کنید تا یک مایه یکدست و صاف و کرمی به دست بیاورید.شکلات صبحانه نوتلا خانگی که به این ترتیب آماده می شود را می توانید به مدت چندین هفته در یک ظرف شیشه ای درب دار در یخچال نگهداری کنید.

نوتلای موجود در بازار ترکیبی از فندق، پودر کاکائو، شیر خشک، روغن گیاهی، شکر، لسیتین سویا و وانیل است. هرچند مواد تشکیل دهنده ی این محصول بر روی آن درج شده و این شرکت قصد دارد این فکر را به مصرف کنندگان خود القاء کند که نوتلا بیشتر از فندق و شکلات تشکیلات شده که مواد سالمی هستند، اما بد نیست بدانید که در واقع ۵۵ درصد این فراورده را شکر تشکیل می دهد و روغن گیاهی موجود در آن نیز روغن پالم است؛ بنابراین به منظور اطمینان از سلامتی این محصول بهتر است آن را در خانه و با استفاده از مواد اولیه ی سالم درست کنید و با خیال راحت مورد استفاده قرار دهید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان