روش تهیه اوت میل میوه ای لذیذ

  سه شنبه، 07 دی 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه اوت میل میوه ای لذیذ
پخت اوتمیل بصورت سلیقه ای است ولی مرسوم ترین روش آن برای مصرف یک نفر این است که نصف پیمانه اوتمیل را به همراه سه چهارم شیر بدون چربی یا شیر کم چرب مصرف کند. در این بخش طرز تهیه اوتمیل رژیمی و میوه ای را مشاهده می کنید.

اوتمیل از جمله سالم ترین، مقوی ترین و سیر کننده ترین صبحانه ها و میان وعده های رژیمی است که در انواع مختلف اوتمیل ساده، اوتمیل با شیر یا بدون شیر، شکلاتی، دارچینی و میوه ای تهیه می شود.معمولا اوت میل همراه با شکر قهوه ای سرو می شود، چون هم بسیار خوش طعم است و هم سالم. اما شما می توانید با اضافه کردن مواد سالم و لذیذ دیگری از جمله تکه های میوه و مغز بادام و گردو، یک طعم جدید و جذاب در صبحانه جو دوسر خود ایجاد کنید. در ادامه، ۴ طرز تهیه اوت میل خوش طعم و سالم با استفاده از جو دوسر را برای شما شرح می دهیم.

اوتمیل در واقع ترکیب جو دو سر (پرک شده یا پرک نشده) به علاوه آب یا شیر است. اوتمیل را هم به صورت پخته شده در آب یا شیر و هم به صورت خیساندن به مدت یک شب تا صبح در شیر یا آب درست می کند. اوتمیل خوراکی سرشار از فیبر است و به همین خاطر بسیار سیر کننده است و یک غذای خوب و عالی برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود. علاوه بر این اوتمیل بسیار مغذی است، کلسترول خون را کاهش می دهد و قند خون را کنترل می کند. اوتمیل را علاوه بر وعده صبحانه برای شام هم می توانید میل کنید.

مواد لازم برای تهیه اوتمیل میوه ای با شیر و موز

  • جو دو سر پرک ۵ قاشق غذا خوری
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • ۱ قاشق غذا خوری شکر

طعم دهنده های اوتمیل میوه ای با شیر و موز

  • ۱ عدد موز
  • ۱/ قاشق چایخوری پودر دارچین
  • ۱ قاشق غذا خوری خامه صبحانه
  • ۱ تکه شکلات
  • کمی سیب و هلو برش خورده

طرز تهیه اوتمیل میوه ای با شیر و موز

ابتدا جو را پاک کرده و آب کشی کنید سپس داخل قابلمه مناسب کوچکی ریخته شیر و آب را به آن افزوده و اجازه دهید با حرارت خیلی کم به جوش آید کم کم پخته و به غلظت برسد حالا شکر را افزوده اجازه می دهیم تا شکر آب شود و بعد از روی حرارت بر می داریم.حالا جو پخته شده را داخل ظرف مناسبی ریخته و شکلات را روی آن قرار دهید تا با حرارت آن کمی آب شود.

در این فاصله که کمی خنک شود خامه، موز و میوه های فصل در دسترس را برش می دهیم و اطراف شکلات به دلخواه ترئین می کنیم. صبحانه مقوی و رژیمی ما (البته با حذف شکلات) آماده است. این مواد برای ۱ نفر می باشد مواد را برای تعدا بالا چند برابر کنید.

مواد لازم برای اوت میل با انبه و نارگیل

  • 2 قاشق سوپخوری نارگیل خرد شده
  • 1 فنجان اوتمیل پخته
  • 1 قاشق سوپخوری شکر قهوه ای
  • نصف فنجان انبه خرد شده
  • 2 قاشق سوپخوری بادام هندی خرد شده

طرز تهیه اوت میل با انبه و نارگیل

فر را با 350 درجه فارنهایت یا 176 درجه سانتیگراد گرم کرده، نارگیل های خرد شده را روی سینی فر گذاشته و 3 تا 5 دقیقه داخل فر قرار دهید تا رنگ نارگیل ها طلایی شود. اوتمیل پخته شده را با شکر قهوه ای مخلوط کرده و کمی گرما دهید. سپس اوت میل را داخل کاسه ریخته و انبه و بادام هندی و نارگیل را به آن اضافه کرده و میل کنید.

مواد لازم برای اوت میل با پسته و میوه های خشک

  • 1 فنجان اوتمیل پخته
  • مقداری گردوی خرد شده
  • 1 قاشق سوپخوری زغال اخته خشک شده
  • 1 قاشق سوپخوری آلبالو خشک شده
  • 1 قاشق سوپخوری پسته بوداده خرد شده
  • 1 قاشق سوپخوری عسل

طرز تهیه اوت میل پسته و میوه های خشک

بعد از پختن اوتمیل، گردو را به ظرف اضافه کرده و مقداری گرما دهید. سپس مواد را داخل کاسه ریخته و عسل را اضافه کرده و هم بزنید و در نهایت پسته و زغال اخته و آلبال را اضافه کنید.

مواد لازم برای اوت میل با موز و شیره انگور

  • 1 فنجان اوتمیل پخته
  • نصف موز ورقه شده
  • گردوی خشک و خرد شده
  • 2 قاشق سوپخوری شیر 1%
  • 1 قاشق سوپخوری شیره انگور

طرز تهیه اوت میل با موز و شیره انگور

اوتمیل پخته شده را داخل کاسه ریخته، موز و گردو را به آن اضافه کنید سپس روی این مواد شیر و شیره انگور را بریزید و میل کنید.

مواد لازم برای اوت میل با کره بادام زمینی و انگور

  • 1 فنجان اوتمیل پخته شده
  • 2 قاشق سوپخوری کره بادام زمینی نرم
  • نصف فنجان انگور قرمز

طرز تهیه اوت میل با کره بادام زمینی و انگور

اوتمیل پخته را داخل کاسه ریخته و روی آن کره بادام زمینی بریزید سپس دانه های انگور را اضافه کنید.

مواد لازم برای اوت میل با آناناس و نعناع

  • 1 فنجان اوتمیل پخته
  • نصف فنجان آناناس خرد شده
  • 1 قاشق سوپخوری برگ نعناع تازه و خرد شده
  • 1 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • 2 قاشق سوپخوری شیر 1%

طرز تهیه اوت میل با آناناس و نعناع

اوت میل پخته شده را داخل کاسه ریخته، آناناس و نعناع و دارچین را اضافه کرده سپس روی مواد شیر را ریخته و میل کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (199 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (108 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (100 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (38 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (27 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (16 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
(عکس) کشف «اولین رژ لب جهان» با قدمت 3600 سال در جنوب ایران
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه سه شنبه 2 مرداد 1403
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت