روش تهیه رامن کره ای

  شنبه، 13 شهریور 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش تهیه رامن کره ای
رامن” غذای معروف ژاپنی است که در سطح بین المللی معروف است.این غذا تجربه ی طعم جدیدی برای شما خواهد بود.

در این مقاله از سایت ساعد نیوز طرز تهیه رامن کره ای بسیار خوشمزه که از مواد اولیه نودالیت، سیر، رب گوجه فرنگی و ادویه مخصوص نودالیت تهیه می شود را گرد آوری کرده ایم. در ادامه با دستور پخت این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

کیمچی و رامن کره ای غذاهای خوشمزه و خوش پختی هستند که در بین رده های سنی طرفداران زیادی دارند، پخت غذاهای متنوع به افزایش اشتهای کودکان و نیز شادابی بیشتر اعضای خانواده در وعده های غذایی کمک فراوانی می کند. پیشنهاد می کنیم پخت رامن کره ای را نیز در منزلتان امتحان نمایید.

مواد لازم برای تهیه ی رامن

  • نودل ۳ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • سبزی ۱۰۰ گرم
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • زنجبیل به مقدار خیلی کم
  • پیازچه ۳ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • کره ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ی رامن

در مرحله ی اول پیشنهاد ما به شما استفاده از نودل گوشت است که طعم بهتری نسبت به سایر نودل ها دارد. ابتدا پیازچه ها را به همراه سبزی خوردن (ریحان، تره، شاهی، ترخون، نعنا) پاک می کنیم و درون ظرف می ریزیم و درون آن آب سرد می ریزیم چند دقیقه حدودا پنج تا ده دقیقه صبر می کنیم تا گِل ها از سبزی جدا شده و در انتها ی ظرف ته نشین شود سپس با آب سرد سبزی ها را می شوریم.

نکته : اگر با آب گرم سبزی ها و پیازچه ها خیس یا شسته شوند سبزی ها و پیازچه ها پلاسیده می شوند پس با آب سرد آنها را خیس می کنیم و می شوریم.

پس از شستن سبزی ها آنها را درون سبد می گذاریم تا کمی خشک شوند سپس آنها را خرد می کنیم پیازچه ها را نیز به قطعات پنج میلی متر خرد می کنیم.مقداری آب درون قابلمه می ریزیم روی اجاق گاز گذاشته و زیر آن را روشن می نماییم تخم مرغ ها را برمی داریم و می شوریم و درون قابلمه می گذاریم تا آب همراه تخم مرغ ها بجوشد پس از جوشیدن آب، درِ قابلمه را می گذاریم و پنج دقیقه صبر می کنیم تا تخم مرغ ها بپزد سپس تخم مرغ ها را زیر شیر آب سرد می گیریم و پوست آنها را می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

نکته: تخم مرغ ها بلافاصله زیر شیر آب سرد می گیریم زیرا پوست تخم مرغ ها راحت تر و سریع تر کنده می شود.

در قابلمه ای دیگر مقداری آب ریخته و روی حرارت می گذاریم تا آب درون قابلمه به جوش بیاید نودل گوشت را باز می کنیم و درون قابلمه می اندازیم یک دقیقه بعد که نودالیت کمی نرم شد نودل را هم میزنیم تا نودل ها از هم جدا شوند.در این زمان که نودل ها نرم می شوند سیر و هویج ها را پوست می گیریم و می شوریم و نگینی خرد میکنیم.پس از گذشت ده دقیقه از زمانی که نودل را گذاشتیم سبزی، پیازچه، هویج، سیر و چاشنی نودالیت را به نودل درون قابلمه اضافه می کنیم یک قاشق کره (می توانیم بجای کره از روغن زیتون استفاده کنیم.) را نیز اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا مواد درون قابلمه پخش شوند.پس از گذشت پانزده دقیقه یک قاشق رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و نمک، فلفل و زنجبیل را هم اضافه میکنیم و هم می زنیم و درِ قابلمه را می گذاریم به آن فرصت می دهیم تا غذا جابی افتد.

نکته ۱: مقدار زنجیبل باید خیلی کم باشد به اندازه ی سر قاشق غذاخوری باشد زنجبیل خاصیت سیر کنندگی و گرما زایی دارد. غذاهای گرما زا با افزایش دما ی بدن به سوخت و ساز و کالری سوزی بدن کمک می کند.

نکته ۲:

  1. کشور های آسیای شرقی این غذا را بسیار بسیار تند سرو می کنند.
  2. می توانیم مقداری سس سویا برای خوشمزه تر شدن غذا اضافه کنیم.
  3. بسیاری از افراد سیب زمینی، ژامبون و مرغ به آن اضافه می کنند.
  4. اگر دوست دارید نگذارید زیاد آب غذا تبخیر شود و در صورت تمایل می توانید کمی آبلیمو به آن اضافه کنید.
  5. پس از گذشت چند دقیقه غذا ی ما آماده است.

مواد لازم برای رامن کره ای روش دوم

  • هویج : ۱ عدد
  • سیر : ۲ حبه
  • پیاز چه : ۱ عدد
  • هویج : ۱ عدد
  • نودل : ۱ بسته
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  • کره یا روغن : ۱ قاشق غذا خوری
  • رب گوجه فرنگی : به میزان لازم

طرز تهیه رامن کره ای روش دوم

لازم به ذکر است که از نودالیت گوشت در این غذا استفاده نمایید زیرا باعث طعم بی نظیر آن می شود.برای تهیه رامن کره ای، ابتدا ظرفی برداشته درون آن کمی آب بریزید، شعله را روشن کرده، ظرف را در روی حرارت قرار دهید، زمان دهید تا جوش آید،سپس نودالیت را داخل آب بریزید.در مرحله بعد طرز تهیه رامن, ادویه نود الیت را اضافه کنید. زمانی که نودالیت کمی شل شد هم بزنید تا رشته ها از هم جدا شوند.سپس سبزی ها،سیر و هویج و را خرد کرده، می توانید از سبزی های معطر دیگر هم استفاده نمایید.سبزی های خرد شده و آماده را به نودالیت بیافزایید.دوباره هم بزنید و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه نمایید.چند دقیقه ای هم بزنید و کره یا روغن را به مواد آماده شده اضافه و زمان دهید تا کره آب شود، غذای خوش طعم شما آماده سرو است نوش جان.

نکات مهم

  • در مواد لازم تهیه نودل کره ای رامن گوجه فرنگی یا فرآورده های آن حضور ندارند. در واقع این غذا رنگ قرمز ندارد و رنگ آن مایل به سیاه و قهوه ای است و به جای طعم ترش، طعم نودل رامن تند و شور است، پس برای درک بهتر طعم آن از رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و رب آن استفاده نکنید.
  • برخی برای بیشتر شدن ارزش غذایی این غذای خوشمزه، قارچ را نیز به آن اضافه می کنند. دقت کنید اگر می خواهید نودل کره ای رامن را با قارچ تهیه کنید، حلقه های قارچ را درون یک تابه جداگانه با دو قاشق سس سویا تفت دهید و در آخر به مواد اضافه کنید.
  • اگر از تهیه نودل تجربه خوشمزه ای دارید آن را با ما در میان بگذارید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
  • بسیاری بر این عقیده هستند که مصرف نودل که هیچ ماده با رازش غذایی بالایی ندارد، برای سلامتی زیان آور است. اگر از رامن و نودل خوشتان می آید ولی نگران سلامتی خود هستید. نودل را در خانه تهیه کنید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (221 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (102 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (47 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (44 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (38 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (35 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (31 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ عاشقانه "دلگیر" عرفان طهماسبی/ می‌ترسم از آن شب که تو آسوده بی من سر کنی...+فیلم
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
فال انبیاء روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!