روش تهیه رولت اسفناج با پنیر

  پنجشنبه، 27 مرداد 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه رولت اسفناج با پنیر
رولت اسفناج یک پیش غذا یا در مواردی یک وعده شام محسوب می شود که طعم خوبی دارد. این رولت از خانواده کوکو محسوب می شود. در این غذا از اسفناج و سبزیجات پخته استفاده شده است که علاوه بر طعم خوبی که دارد، بسیار مقوی است و برای سلامتی می تواند مفید باشد.

رولت اسفناج یک غذای بسیار مفید و خوشمزه است. رولت اسفناج غذایی است که به عنوان پیش غذا سرو می شود البته گاهی از رولت اسفناج در وعده شام نیز استفاده می شود. در واقع رولت اسفناج از خانواده کوکو ها محسوب می شود. در تهیه رولت اسفناج از اسفناج و سبزیجات پخته شده استفاده می شود و از همین رو غذایی بسیار پر خاصیت و مفید است. رولت اسفناج یک غذای شیک و مجلسی است و می توان در مهمانی ها به عنوان فینگر فود نیز استفاده شود. رولت اسفناج به دلیل شکل زیبایی که دارد یک گزینه مناسب برای کودکانی است که علاقه ای به خوردن اسفناج ندارند و از خواص بی نظیر آن بهره مند نمی شوند. اسفناج دارای خواص آنتی اکسیدانی است و علاوه بر آن حاوی مقادیر بسیار بالایی از آهن بوده و از این رو می تواند به درمان کم خونی کمک کند. در ادامه به آموزش طرز تهیه رولت اسفناج می پردازیم.

مواد لازم برای تهیه رولت اسفناج با پنیر

  • پوره اسفناج ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آب یا شیر ۱/۴ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • روغن مایع ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱/۲ ق چای خوری
  • پودرسیر، فلفل سیاه، تخم گشنیز به مقدار لازم

مواد لازم برای مواد میانی رولت اسفناج با پنیر

  • پنیر ویلی یا لبنه ۴۰۰ گرم
  • سس مایونز ۲ ق غذا خوری
  • کالباس ۵ ورقه
  • زیتون خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • شوید ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه رولت اسفناج مجلسی با کالباس و پنیر

ابتدا اسفناج ها را خوب پاک کنید و کمی خرد کنید تا راحت تر میکس شود سپس داخل میکسر یا غذاساز ریخته و بزنید تا پوره شود اگر خیلی نیاز داشت ۱ ق غذا خوری آب بریزید تا راحت پوره شود و پوره یکدست و نرمی داشته باشید.

در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده تخم مرغ را به همراه نمک خوب با همزن برقی با سرعت تند بزنید تا کف کند به همزدن ادامه دهید تا مانند خامه فرم گرفته شود یعنی زمانی که ظرف را برعکس کنید از آن بیرون نریزید.

زرده تخم مرغ را به همراه آب یا شیر و تمام ادویه و نمک و روغن مایع داخل کاسه ریخته و با همزن برنید تا از لختگی خارج شود و کمی کرم رنگ شود سپس پوره اسفناج را نیز اضافه کنید در ادامه آرد و بیکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و الک کردید به تدریج به مواد زرده اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید سپس سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کنید و آرام و چرخشی هم بزنید تا یکدست شود.

در ادامه مخلوط را داخل سینی ۳۰ در ۴۰ سانتی متری که کاغذ روغنی گذاشتید بریزید و یکدست پخش کنید و بعد داخل فر از قبل گرم شده ۱۷۰ درجه حدود ۸ الی ۱۰ دقیقه بپزید. دقت کنید که زمان پخت متغیره آنقدر بپزید تا خلال چوبی از وسط کیک تمیز خارج شود.کالباس ها را نگینی ریز خرد کنید زیتون خرد شده و شوید و سس و پنیر را داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود.

سینی رولت را از فر خارج کنید و رولت را روی یک حوله یا دستمال بزرگی برگردانید و کاغذ روغنی را به آرامی ازش جدا کنید و رولت را با کمک دستمال زیرش رول کنید تا خنک شود کمی صبر کنید و یا می توانید رولت را برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید سپس رولت را باز کنید و از مواد میانی با پالت روی نان رولت به صورت یکنواخت بریزید بعد به آرامی مجدد رول کنید و داخل یک پارچه تمیز قرار دهید و یا سلفون بکشید و برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید سپس روی آن را تزئین و سرو کنید.

 رولت اسفناج با کالباس و پنیر

نکات کلیدی در تهیه رولت اسفناج با کالباس

  1. می توانید برای مواد میانی از مخلوط مرغ ریش ریش شده و کمی زرشک و گردو استفاده کنید.
  2. بیش از اندازه رولت را داخل فر نگه ندارید که خشک شود.
  3. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان