روش تهیه سالاد سالسا مکزیکی لذیذ

  دوشنبه، 10 آبان 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه سالاد سالسا مکزیکی لذیذ
سالسا یکی از سسهای متداول در آشپزی مکزیکی است که به عنوان سالسا فرسکا، سالسای تند یا سالسا پیکانته شناخته می‌شود به خصوص آنهایی که به صورت دیپ درست می‌شود. سالسا بر پایه گوجه است و همراه مواد دیگری از جمله پیاز، چیلی و سبزیجات معطر است. معمولا تند مزه است که از ملایم تا خیلی تند است.

سالاد یکی از ارکان اصلی سفره های پذیرایی است. امروز در این مطلب طرز تهیه سالاد سالسا مکزیکی را آموزش می دهیم.سالاد سالسا یکی از سالادهای معروف مکزیکی است. این سالاد بسیار خوش طعم و خوش ترکیب است.سالاد سالسا مکزیکی شباهتی به سالاد شیرازی ایرانی دارد. مواد اصلی در این سالاد میوه ها هستند و همین امر باعث محبوبیت و معروفیت آن شده است.

مواد لازم برای سالاد سالسا مکزیکی

  • گوجه فرنگی 3 عدد
  • خیار 3 عدد
  • ذرت کنسروی 1 لیوان
  • سیر 1 حبه
  • پیاز 1 عدد
  • گشنیز خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  • سس مایونز و پنیر فتا مقداری
  • آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد سالسا مکزیکی

  1. گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید. داخل گوجه ها را خالی کنید و گوجه فرنگی ها را ریز خرد کنید.
  2. خیار را بشویید و ریز خرد کنید (میتوانید خیار را پوست بکنید). سپس خیار و گوجه فرنگی خرد شده، ذرت کنسروی، گشنیز خرد شده، مقداری پنیر، پیاز و سیر خرد شده را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید.
  3. آبلیمو، نمک، فلفل و مقداری سس مایونز را مخلوط کنید و به سالاد اضافه نمایید و سالاد را سرو کنید.

مواد لازم برای سالاد سالسا مکزیکی روش دوم

  • ۵۰۰ گرم گوجه فرنگی (۵ تا ۶ عدد)
  • ۱ قوطی گوجه پخته
  • ۲ عدد پیازچه، تمیز شده و خرد شده به سه قسمت
  • ۱/۳ پیمانه پیاز قرمز نگینی شده (حدود ۱/۴ پیاز متوسط)
  • ۱ عدد فلفل هالوپینو، دانه گرفته و درشت خرد شده
  • ۱/۳ پیمانه گشنیز (حدود یک مشت)
  • ۱ حبه سیر بزرگ، درشت خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه
  • ۱/۲ قاشق چایخوری پودر چیلی
  • ۱/۴ پودر زیره
  • ۱/۲ قاشق چایخوری شکر
  • نمک و فلفل برای مزه

طرز تهیه سالاد سالسا مکزیکی روش دوم

درست کردن سالسا در خانه بسیار آسان است شما فقط مواد را بصورت قطعاتی درشت خرد می کنید، آنها را در غذا ساز می ریزید و با راه انداختن دستگاه غذاساز آنها خرد و مخلوط می شوند تا زمانی که کاملا ریز شوند البته نباید پوره شوند بلکه باید تا حدودی شکل خود را حفظ کنند،به همین خاطر از این لحاظ دستگاه غذاساز بهتر از بلندر یا همان مخلوط کن پارچی است.همه مواد را در غذا ساز بریزید و به مدت ۱ ثانیه پالس بزنید تا زمانی که همه مواد ریز شوند اما له و پوره نشوند.سالسا را با چیپس تورتیلا سرو کنید. می توانید آن را به مدت یک هفته در یخچال نگه دارید.

ایده هایی برای درست کردن بهترین سالسا

  • از بهترین مواد با کیفیت استفاده کنید.
  • از گوجه های خیلی سفت استفاده نکنید نمونه نیمه نرم بهتر هستند و باید رنگ قرمز داشته باشند.
  • فلفل هالوپینو را به اندازه مزه دلخواهتان اضافه کنید. اگر دوست دارید تند باشد، دانه های آن را دور نریزید، اگر تندی دوست ندارید در عوض آن را با مقداری فلفل دلمه ای خرد شده عوض کنید.
  • از سیر تازه استفاده کنید، سیر ترشی اصلا خوب نیست.
  • به مقدار پیاز توجه کنید اگر برای بچه ها درست می کنید فقط از حدود ۱/۲ پیمانه پیاز قرمز استفاده کنید. پیاز زرد هم می توان استفاده کرد.
  • ابتدا بگذارید در یخچال بماند تا خنک شود به این صورت مزه آن بهتر هم خواهد شد. اگر بگذارید روز بعد استفاده کنید که باز هم بهتر است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان