روش تهیه سالمون لذیذ با سس سیر و لیمو

  شنبه، 25 دی 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه سالمون لذیذ با سس سیر و لیمو
ماهی سالمون ازجمله مواد غذایی پر خاصیتی که مصرف آن بسیار توصیه می‌شود. سالمون حاوی مقادیر زیادی از ریز مغذی‌هایی، چون ید، کلسیم، فسفر، سلنیوم، آهن، سدیم، پتاسیم و ویتامین‌های b. ۱۲، a. و d. است. یک ترکیب ساده از سس سیر و لیمو طعم بی نظیر و متفاوتی به ماهی سالمون می‌دهد. این غذا انتخاب مناسبی است برای روز‌هایی که زمان کافی برای آشپزی ندارید.

ماهی سالمون به دلیل پروتئین زیاد و اسیدهای چرب امگا ۳ بسیار محبوب است. انواع مختلفی از ماهی سالمون در شمال اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام یافت می شود و در بسیاری از فرهنگ های غذایی جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اسیدهای چرب امگا ۳ ماهی سالمون به حفظ سلامت قلب و مغز شما کمک می کنند بدون این که چربی بالایی داشته باشند. این ماهی سرشار از ویتامین های گروه B و چند ماده معدنی است و می تواند مقدار قابل توجهی ویتامین D به میزان مصرف روزانه شما اضافه کند. گاهی اوقات، تهیه ماهی به روش های خاص می تواند کالری دریافتی از چربی یا قند آن ماده غذایی را افزایش دهد. در ادامه این مقاله طرز تهیه ماهی سالمون با سس سیر و لیمو را برایتان شرح می دهیم که طعم ملسی به ماهی داده و می تواند یک غذای رژیمی و خوشمزه برای وعده شام شما باشد.

مواد لازم برای تهیه سالمون با سس سیر و لیمو

  • 4 عدد (170 گرم) فیله ماهی سالمون بدون پوست (ضخامت حدود 2.5 سانت)
  • نمک و پودر فلفل سیاه تازه
  • 2 قاشق چای خوری روغن زیتون
  • 2 حبه سیر ریز خرد شده
  • یک چهارم فنجان آب مرغ کم نمک
  • 2 قاشق غذا خوری آب لیمو تازه
  • 3 قاشق غذا خوری + 1 قاشق غذا خوری کره بدون نمک
  • نصف قاشق چای خوری عسل
  • 2 قاشق غذا خوری جعفری تازه خرد شده
  • برش های لیمو برای تزئین (اختیاری)

آموزش طرز تهیه سالمون با سس سیر و لیمو

فیله ماهی سالمون را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید 10 دقیقه در دمای اتاق استراحت کند.در همین حال، سس کره، لیمو و سیر را آماده کنید. در یک قابلمه کوچک، یک قاشق غذا خوری کره را روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید. سیر را اضافه کرده و حدود 1 الی 2 دقیقه تفت دهید تا کمی قهوه ای طلایی شود. آب مرغ و آب لیمو را داخل آن بریزید.بگذارید سس حدود 3 دقیقه بجوشد تا حدی که مقدار آن به نصف برسد (به حدود 3 قاشق غذا خوری). کره و عسل را مخلوط کرده و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و سپس سس را کنار بگذارید.

هر دو طرف ماهی سالمون را با دستمال کاغذی خشک کنید و سپس هر دو طرف را با نمک و فلفل مزه دار کنید.روغن زیتون را در یک ماهیتابه (سنگین) نچسب 30 سانتی روی حرارت متوسط ​​به بالا ​​گرم کنید.وقتی روغن داغ شد، ماهی سالمون را درون آن قرار دهید و حدود 4 دقیقه بگذارید که یک طرف آن قهوه ای طلایی شود. سپس ماهی را برگردانید و طرف دیگر را حدود 2 الی 3 دقیقه بپزید تا ماهی سالمون پخته شود.ماهی سالمون را روی بشقاب قرار دهید (بگذارید روغن در تابه بماند). هر تکه ماهی برای سرو را با سس کره به طور گسترده آغشته کرده و روی آن جعفری بپاشید. به صورت دلخواه با برش های لیمو آن را تزیین کنید و بلافاصله سرو کنید.

اگر سس غنی تری می خواهید، می توانید یک یا دو قاشق غذا خوری کره اضافه کنید. اما من دوست دارم آن را به طرز سالم تری آماده کنم. بنابراین من آن را به اندازه 3 قاشق غذا خوری (بعلاوه یک قاشق چای خوری برای تفت دادن سیر) نگه داشتم و همین کافی است.

چگونه ماهی سالمون بیشتری در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

ماهی سالمون می تواند به عنوان منبع خوب پروتئین در وعده های غذایی گنجانده شود. در اینجا به چند نکته در مورد استفاده بیشتر ماهی سالمون در رژیم غذایی اشاره می کنیم:

  • از ماهی سالمون به عنوان منبع اصلی تامین پروتئین روزانه استفاده کنید.
  • ماهی سالمون را به غذاهایی مانند ماکارونی یا برنج اضافه کنید.
  • ماهی سالمون را به انواع سالاد اضافه کنید.
  • می توانید ماهی سالمون را به صورت برگر مصرف کنید.

خطرات احتمالی ماهی سالمون

مصرف روزانه ماهی سالمون توصیه نمی شود، زیرا این ماهی می تواند حاوی مقادیر متوسطی از جیوه و آلاینده ها باشد. در نتیجه، ماهی های روغنی نباید بیش از چهار بار در هفته مصرف شوند. غذاهایی که به طور بالقوه سرشار از جیوه هستند می توانند برای زنان باردار مضر باشند. در دوران بارداری توصیه می شود که زنان بیش از ۲ وعده ماهی در هفته مصرف نکنند و همه ماهی های دارای جیوه زیاد مانند شمشیر ماهی و ماکرل را از وعده غذایی ان حذف کنند.در اینجا به چند نکته مهم برای به حداقل رساندن خطر بیماری های منتقله از طریق ماهی سالمون اشاره می کنیم:

  • ماهی باید تازه باشد و در دمای ۴ درجه سانتی گراد یا کمتر نگهداری شود.
  • اگر ماهی بوی تند و نامطلوبی داشت، آن را دور بریزید.
  • ماهی سالمون یخ زده را حتما در یخچال یخ زدایی کنید. این روش فرصت رشد باکتری های مضر را محدود می کند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (224 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (133 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (52 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (49 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت