دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع شکلات /

روش تهیه شونیز خرما خیلی خوشمزه 

دوشنبه، 21 شهریور 1401
شونیز شکلاتی یکی از انواع شکلات های پرطرفدار و خوشمره است که برای پذیرایی در مهمانی های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شونیز شکلاتی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

شونیز خرما یک شکلات خوشمزه است که یک شیرینی ساده و مقوی نیز محسوب می شود و می توان آن را در رده ی دسرها طبقه بندی نمود. وقتی می گوییم که شیرینی ها متنوع اند، تنوع بالای آن در تصور افراد ممکن است نگنجد تا اینکه با برخی از شیرینی ها و شکلات های خوش طعم و محبوب جدید آشنا گردند. شونیز شکلاتی یک شکلات واقعا دوست داشتنی است که از شیرینی های بین المللی محسوب می شود. این شکلات عالی را می توانید به عنوان یک انتخاب فوق العاده برای دسر در مهمانی های مختلف مورد استفاده قرار دهید. با توجه به اینکه ما ایرانیان عزیز در جشن باستانی باشکوه خودمان یعنی عید نوروز از انواع شیرینی ها همچون شیرینی نخودچی، شیرینی پادرازی و کلوچه کنجدی و … استفاده می کنیم، می توان در کنار آن ها از شونیز خرما نیز برای شیرین تر کردن این ایام بهره برد.خرما یکی از خوراکی هایی است که روزه داران در ماه رمضان زیاد مصرف می کنند.

مواد لازم برای شونیز خرما شیک

  • خرما ۱۶ عدد
  • بیسکویت ساقه طلایی ۱/۲ بسته
  • گردو ۶ عدد
  • آب جوش ۱ پیمانه
  • پودر نارگیل و رنگ خوراکی

طرز تهیه شونیز خرما

ابتدا روی خرما آب جوش بریزید ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان دهید و صبر کنید تا کمی پوست روی خرما نرم شود و بعد آبکش کنید و روی خرما آب سرد گرفته و با یک فشار ساده پوست روی خرما را جدا کنید و هسته خرما را جدا کنید.

بیسکویت را داخل غذاساز بریزید و پودر کنید و اگر غذاساز ندارید می توانید بیسکویت را داخل نایلون ضخیم ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودر شود. گردو را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید و یا داخل هاون بکوبید تا پودری شود.

حالا بیسکویت پودر شده و گردو را با خرما داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید و اگر هم زدن مواد برای شما سخت است از یک گوشتکوب دستی بکوبید تا یکدست شود. سپس دستکش دست کنید و کمی چرب کنید و از مواد به اندازه دلخواه بردارید و بعد کاملا گرد کنید.

به دلخواه می توانید داخل مواد فندق قرار دهید و بعد گرد کنید. پودر نارگیل را به چند کاسه مساوی تفسیم کنید و داخل هر کدام رنگ خوراکی بریزید و هم بزنید تا پودر نارگیل رنگی شود و بعد کمی آب روی مواد پودر نارگیل بریزید تا خیس شود و به راحتی روی شونیز بچسبد و بعد دانه های خرما را داخل پودر نارگیل بزنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شونیز خرما

  1. بهتر است از رنگ خوراکی مایع برای مخلوط کردن استفاده کنید.
  2. اگر خرما خشک بود مقداری ارده به مواد اضافه کنید.
  3. می توانید داخل مواد گردو یا هر نوع مغزی که دوست دارید استفاده کنید.
  4. می توانید پودر نارگیل را حذف کنید و از شکلات ذوب شده استفاده کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه