روش تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی

  یکشنبه، 31 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده به سبک فست فود ها و رستوران ها در این مطلب اموزش داده شده است. تا بحال شده شما بخواهید سیب زمینی سرخ کرده ای که در منزل تهیه می کنید شبیه رستورانها شود؟ این مطلب را از دست ندهید.

سیب زمینی سرخ کرده یکی از پیش غذاهای خوشمزه و امروزی است که بیشتر در کنار غذاهای فست فودی سرو می شود. البته شما می توانید در کنار غذاهای سنتی مانند شامی کباب ، کباب تابه ای و … هم از این پیش غذای خوشمزه استفاده کنید.

مواد لازم برای سیب زمینی سرخ کرده ترد

  • سیب زمینی:3 عدد
  • بکینگ پودر:1/4 قاشق چایخوری
  • روغن سرخ کردنی:به اندازه لازم
  • نمک دریا:به اندازه لازم
  • آب یخ:به اندازه لازم
  • آب جوش:به اندازه لازم

دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی

ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل ورقه ای برش بزنید. سپس برش های سیب زمینی را به شکل نوارهای طولی با عرض نیم سانت خرد کنید .

سیب زمینی های خرد شده را برای نیم ساعت در آب یخ قرار دهید تا نشاسته آن گرفته شود. سپس سیب زمینی ها را آبکش کرده و بگذارید تا خشک شوند.

در این میان یک چهارم قاشق چایخوری بکینگ پودر را با آب جوش مخلوط کرده و سیب زمینی ها را بلافاصله داخل آب جوش بریزید تا برای 10 دقیقه به همان حالت بماند.

بعد از 10 دقیقه سیب زمینی ها را از آب جوش خارج کرده و روی یک حوله آشپزخانه قرار دهید تا بخوبی خشک شوند. یک قابلمه گود را روی حرارت قرار داده و روغن بریزید. وقتی روغن داغ شد به اندازه کافی سیب زمینی داخل روغن بریزید و سرخ کنید.

دقت داشته باشید حجم زیادی از سیب زمینی را یکباره داخل روغن نریزید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها فضای کافی برای کرانچی شدن داشته باشند. بعد از اینکه سیب زمینی ها سرخ شدند روی آنها کمی نمک دریا بپاشید و به همراه سس کچاپ سرو نمایید.

مواد لازم برای سیب زمینی سرخ کرده به سبک مک دونالد

  • سیب زمینی: ۴ عدد بزرگ
  • نمک و فلفل: به مقدار دلخواه
  • آب: به مقدار لازم
  • روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده به سبک مک دونالد

برای این که سیب زمینی ترد و پفکی و خوشمزه رستورانی درست کنید باید ابتدا سیب زمینی ها «بلانچ» کنید. برای بلانچ کردن ابتدا سیب زمینی ها را به اندازه بزرگ و به قول عامه مردم «دراز» خلال کنید و سپس بلانچ کنید. بهتر است قطر سیب زمینی ها کم نباشد و کمی ضخیم باشند(قطرشان کمتر از یک سانتی متر قطر نباشد). روش بلانچ کردن به این ترتیب است که در یک قابلمه مناسب آب را جوش بیاورید و سپس به مدت یک دقیقه سیب زمینی ها را در آب جوش بیندازید. بعد از یک دقیقه بلافاصله سیب زمینی ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید.

بعد از آبکش کردن سیب زمینی ها را با نمک و فلفل های مورد علاقه تان مزه دار کنید. در واقع ادویه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی همان نمک و کمی هم فلفل قرمز یا سیاه است که می توانید فلفل را هم حذف کنید. حالا در دستگاه سرخ کن یا در یک ماهیتابه گود یا قابلمه با روغن داغ فراوان سیب زمینی ها را سرخ کنید. سیب زمینی به این سبک بسیار ترد و خوشمره و طلایی و البته مغز پخت می شود. سیب زمینی های سرخ شده را روی یک حوله تمیز یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته شود. این پیش غذای لذیذ را با سس محبوب تان نوش جان کنید. این مدل سیب زمینی سرخ کرده رستورانی با سس قارچ و پنیر و نیز سس کچاب بسیار دلچسب و لذیذ می شود. سیب زمینی سرخ کرده رستورانی پفکی به سبک مک دونالد به همین ترتیب درست می شود و نیاز به پودر سوخاری و هیچ چیز دیگری ندارد.

مواد لازم برای سیب زمینی سرخ کرده رژیمی در فر

  • سیب زمینی بزرگ: ۴ عدد
  • نمک، فلفل چیلی، فلفل سیاه و آویشن: به مقدار لازم
  • روغن زیتون: به میزان دلخواه در صورت تمایل
  • پنیر پارمزان: در صورت دلخواه

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی در فر

طرز تهیه این سیب زمینی رژیمی که اتفاقا بسیار لذیذ و مقوی خیلی ساده است. برای تهیه سیب زمینی تنوری ابتدا سیب زمینی ها را در اندازه های بزرگ و شکل دلخواه قاچ کنید، سیب زمینی ها نباید نازک و با قطر کم باشند، بهتر است آن ها را ضخیم تر از حد معمول برش بزنید. در صورت تمایل می توانید پوست سیب زمینی ها را نگیرید. حالا سیب زمینی ها را «بلانچ» کنید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و به مدت یک دقیقه سیب زمینی ها را در آن بریزید. سپس سیب زمینی ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید. در یک طرف مناسب سیب زمینی ها را بریزید و با مقداری روغن زیتون، فلفل و نمک و در صورت تمایل کمی پودر آویشن مزه دار کنید.

فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و وقتی که گرم شد، سینی سیب زمینی ها را در قسمت وسط فر بگذارید. ۴۰ تا ۴۵ دقیقه برای پختن و گریل شدن سیب زمینی ها کافی است. در ده دقیقه پایانی پخت، گریل فر را روشن کنید تا روی سیب زمینی ها حسابی طلایی شود. در اواسط پخت با چنگال میزان پخت سیب زمینی را امتحان کنید و اگر باب میل تان بود آن ها را از فر خارج کنید. بعد از پایان پخت روی سیب زمینی ها پودر پنیر پارمزان بپاشید و با سس دلخواه تان نوش جان کنید. اگر هم رژیم نیستید و طعم سیب زمینی در فر را بیشتر می پسندید می توانید این سیب زمینی را با بیکن یا گوشت مرغ، ماهی و استیک نوش جان کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (385 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (61 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (44 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (16 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس