روش تهیه سوپ قارچ و سبزیجات لذیذ

  شنبه، 08 آبان 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه سوپ قارچ و سبزیجات لذیذ
سوپ قارچ و سبزیجات یکی از سوپ های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی می باشد که در کشورهای مختلف با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این دستور آشپزی بین المللی در ادامه با ما همراه باشید.

سوپ قارچ و سبزیجات غذایی کامل و مقوی است. تاریخچه سوپ ها به ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می گردد و زمانی که ظرف های سفالی را توانستند روی حرارت مستقیم قرار دهند ترکیب گوشت و سبزیجات را با هم پختند و غذایی گرم تهیه کردند که علاوه بر اینکه غذای اصلی و پیش غذا محسوب می شود برای بیماران، دوران نقاهت و کودکان در حال رشد هم بسیار عالی است. اگر که در این سوپ از عصاره پای مرغ هم استفاده کنید که دیگر چیزی از یک غذای کامل کم ندارد. برای یاد گرفتن یک سوپ قارچ و سبزیجات مقوی و خوشمزه برای میز های پذیراییتان با ما همراه باشید

مواد لازم برای سوپ قارچ و سبزیجات

  • پوره گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
  • جو ۱۰۰ گرم
  • قارچ خرد شده ۵۲۵ گرم
  • سیر ۲ حبه
  • هـویج بزرگ و خرد شده ۲ عدد
  • پیاز متوسط خرد شده ۱ عدد
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • عصاره سبزیجات ۱ عدد
  • رزماری خرد شده ۱ قاشق غذا خوری
  • پنیر پارمزان رنده شده (اختیاری) به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ قارچ و سبزیجات

  1. روغن را در مایه تابه روی حرارت گرم کرده، پیاز، سیر، هویج و رزماری، نمک و فلفل را اضافه کنید و ۵ دقیقه روی حرارت متوسط تفت دهید تا نرم شوند.
  2. بعد قارچ را اضافه کرده و ۵ دقیقه دیگر تفت دهید.
  3. حالا مواد را در قابلمه ریخته، عصاره سبزیجات، پوره گوجه و جو را نیز اضافه کنید. ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا جو نرم و پخته شود.
  4. در صورت لزوم آب بیشتری به سوپ اضافه کنید.
  5. سوپ را در ظرف دلخواه ریخته و در صورت تمایل روی آن کمی پنیر پارمزان رنده شده بریزید.

مواد لازم برای سوپ قارچ و جعفری

  • پیاز یک عدد
  • سیر 3حبه
  • قارچ 5عدد
  • هویج یک عدد
  • سیب زمینی یک عدد کوچک
  • رب گوجه فرنگی یک قاشق
  • زردچوبه به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم
  • رشته سوپ مقدار خیلی کم
  • جعفری 200گرم
  • آبلیمو یک قاشق غذاخوری
  • مرغ به میزان لازم
  • آب به میزان لازم
  • آب مرغ به میزان لازم

طرز تهیه سوپ قارچ و جعفری

در این دستور آشپزی، قصد داریم طرز تهیه و دستورپخت یک سوپ خوشمزه به نام سوپ قارچ و جعفری را ارائه بدیم. از سوپ به عنوان پیش غذا در افطاری های ماه مبارک رمضان می توان استفاده کرد. این سوپ مقوی ترین و بهترین غذا برای بیماران می باشد. بخاطر مواد مغذی که داخل سوپ هست بسیار پرخاصیت و دارای ارزش غذایی بالایی می باشد. مواد این سوپ رو بیشتر قارچ و جعفری با مقداری گوشت خرد شده ی مرغ تشکیل میده که باید این گوشت رو از بخش های استخوانی مرغ انتخاب کرد. ضمنا این دستور برای ۳ نفر میباشد.

برای تهیه این سوپ، ابتدا مقداری جعفری را پاک کرده و میشوییم. سپس در صافی ریخته تا آب روی آن گرفته شود. بعد روی تخته با ساطور یا چاقو آن را ریز ریز میکنیم و کنار میگذاریم تا در مراحل آخر به سوپ اضافه کنیم.

در یک قابلمه یک عدد هویج و یک عدد سیب زمینی کوچک خرد کرده می ریزیم و مقدار کمی آب به آن اضافه میکنیم و روی شعله متوسط گاز قرار میدهیم. بعد از آن که به جوش آمد، فوری مقداری نمک و کمی زردچوبه اضافه میکنیم. سپس یک عدد پیاز و چند حبه سیر را که قبلا خرد و آماده کرده ایم به درون قابلمه اضافه میکنیم و بعد از چند دقیقه اگر مایل بودید مقداری گوشت خرد شده از استخوان مرغ را که پخته ایم، جدا کرده و به سوپ اضافه میکنیم. بعد کمی از آب مرغ پخته شده را به سوپ اضافه میکنیم و کاملا سوپ را هم میزنیم و اجازه میدهیم تا روی گاز با شعله متوسط پخته شوند. بعد از حدود نیم ساعت، مقدار خیلی کمی، رشته سوپ اضافه میکنیم و بعد از آن جعفری ریزشده را که قبلا آماده کرده ایم به محتویات درون قابلمه اضافه میکنیم. سپس قارچ تمیز و خرد شده را اضافه میکنیم. از قارچ سالم و بسته بندی شده و دارای تاریخ انقضا استفاده کنید.

بعد از حدود بیست دقیقه روی گاز باشد تا سوپ به غلظت خاصی برسد. وقتی سوپ غلیظ شد و مواد درون آن پخته شد، میتوان یک قاشق غذاخوری آبلیمو به سوپ اضافه کرد و آن را هم زد بعد از این مدت سوپ آماده است و می توان سر سفره های افطار قرارداد و از آن لذت برد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان