روش تهیه سوپ جو با شیر

  پنجشنبه، 11 فروردین 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه سوپ جو با شیر
سوپ جو با شیر یکی از انواع سوپ های خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ جو با شیر رستورانی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

سوپ جو با شیر یکی از انواع سوپ های مجلسی و پر طرفدار ایرانی است که از سوپ های رستورانی هم محسوب می شود. این سوپ در کنار سوپ های معروفی مثل سوپ شیر و سوپ جو قرمز بیشتر در مجالس و مهمانی ها سرو می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر سوپ جو سفید تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ جو سفید تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سوپ جو با شیر با ساعد نیوز همراه باشید.

سوپ جو با شیر

مواد لازم برای سوپ جو با شیر

  • جو پوست کنده ۱ پیمانه
  • گردن و بال مرغ ۵-۴ عدد
  • هـویج نگینی خرد شده ۱ پیمانه
  • کرفس (ساقه) خرد شده ۱ پیمانه
  • قارچ خرد شده ۱/۲ پیمانه
  • جعفری و دیگر سبزیجات معطر خرد شده ۴ قاشق سوپ خوری
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • شیر ۲-۱ لیوان
  • نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • لیمو ترش تازه ۳-۲ عدد
  • سیر خرد شده ۳ حبه

طرز تهیه سوپ جو با شیر

پیاز را ریز خرد كنید و در قابلمه ای بریزید. گردن و بال مرغ را با یك لیتر آب همراه نمک ، زردچوبه و فلفل روی پیاز خرد شده بریزید و بگذارید بپزد. پس از ۱۵ دقیقه، جوی پوست كنده را كه یك ساعت قبل خیس كرده اید، داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا جو و مرغ خوب بپزند. سپس سیر ، هویج ، كرفس و قارچ را نیز به آن بیفزایید. سبزیجات معطر و جعفری خرد شده را نیز پس از پختن هویج و كرفس به آن اضافه كنید و تا ۱۰ دقیقه بگذارید سبزی هم بپزد.

شیر را در ظرف جدایی بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و در آخر به سوپ اضافه كنید. یادتان باشد، اضافه كردن شیر سرد یا جوشیدن سوپ با شیر سبب بریدن شیر می شود. غذای شما آماده است. هنگام صرف غذا بهتر است چند قطره آب لیمو ترش در سوپ بچكانید.

سوپ جو با شیر

مواد لازم سوپ جو با شیر روش دوم

  • جو: ۲ لیوان فرانسوی دسته دار
  • فیله سینه مرغ: ۵ تکه
  • پیاز: ۱ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • چوب دارچین یا برگ بو: ۱ عدد کوچک
  • نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
  • شیر: ۳ لیوان فرانسوی دسته دار
  • هویج: ۳ عدد متوسط
  • سبزی سوپ: ۵ قاشق غذاخوری
  • قارچ: ۵۰۰ گرم
  • خامه صبحانه: یک قوطی ۲۰۰ گرمی

طرز تهیه سوپ جو با شیر روش دوم

با مراحل سوپ شیر همراه ما باشید. برای طرز تهیه سوپ جو پوست کنده ابتدا جو را بشورید و چند ساعت خیس کنید تا موقع پخت حسابی لعاب بیندازد. پیاز و هویج ها را نگینی خرد کنید. حالا جو، پیاز، تکه های فیله مرغ، نمک و ادویه، سیر، چوب دارچین یا برگ بو و آب به مقدار لازم (در حدی که روی مواد را بپوشاند) را در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز بپزید. یک ساعت که از پخت گذشت چوب دارچین یا برگ بو را از قابلمه خارج کنید و تمام مواد قابلمه را در غذاساز یا میکسر میکس کنید.

حالا هویج نگینی خرد شده را هم اضافه کنید و غلظت سوپ را بسنجید، اگر خیلی غلیظ شده مقداری دیگر آب اضافه کنید چون قرار است باز هم سوپ را بپزیم. در این مرحله در صورت تمایل یک عدد عصاره مرغ یا عصاره گوشت با همراه مقداری آب قلم یا آب مرغ به سوپ اضافه کنید. صبر کنید هویج بپزد و سپس شیر و سبزی را هم اضافه کنید. درب قابلمه را نیمه باز بگذارید و مراقب باشید شیر سر نرود. قارچ ها را به صورت اسلایسی خرد کنید و با مقداری نمک و کره و فلفل سیاه تفت دهید و سپس به سوپ اضافه کنید. چند جوش که زد خامه را هم اضافه کنید و حسابی سوپ را هم بزنید.

۱۵ دقیقه روی شعله ملایم گاز سوپ را هم بزنید و سپس سوپ شیر خانگی را سرو کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (637 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (196 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان