روش تهیه سوپ خامه‌ ای وگان لذیذ

  شنبه، 11 دی 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه سوپ خامه‌ ای وگان لذیذ
سوپ خامه ای یکی از سوپ‌های محبوب در میان سایر انواع سوپ‌ها و حتی انواع پیش غذا است که دلیل عمده آن روش تهیه آسان سوپ است. در این میان افراد وگان یا افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، از خوردن این سوپ خوشمزه محروم هستند. برای جبران این محدودیت، طرز تهیه سوپ خامه ای وگان که با شیر گیاهی تهیه می‌شود، به این افراد پیشنهاد می‌شود.

در این مقاله سعی داریم شما را با طرز تهیه سوپ وگان خوشمزه آشنا کنیم. این سوپ از قارچ و خامه وگان و آب سبزیجات دلخواه تهیه شده است. خامه و قارچ از مواد اصلی است که در بسیاری از غذاهای خانگی استفاده می شود. اگر عاشق سوپ قارچ و خامه هستید و به دنبال غذاهای وگان هستید می توانید این غذا را با استفاده از آب سبزیجات، شیر سویا یا از هر شیر وگانی که ترجیح می دهید استفاده کنید. می توانید از خامه ترش بدون لبنیات (خامه وگان) استفاده کنید و یا برای آن جایگزینی انتخاب کنید.این سوپ محبوب قارچ بدون لبنیات و وگان، آسان و فوق العاده خوشمزه است.

اگر می خواهید یا این دستور العمل ساده سوپ قارچ خانگی بدون گلوتن و همچنین گیاهخوار و وگان استفاده کنید، یا از نشاسته ذرت به جای آرد استفاده کنید، به این صورت که از مقدار مساوی نشاسته ذرت محلول در حدود 2 تا 3 قاشق غذاخوری آب استفاده کنید.از این مخلوط برای غلیظ شدن استفاده کنید و این کرم سوپ قارچ را کاملاً بدون گندم و بدون گلوتن تهیه کنید. همچنین، بررسی کنید که آب سبزیجات شما فاقد گلوتن باشد، تهیه آب سبزیجات خانگی بسیار آسان است. با تهیه ی آن در منزل خواهید فهمید که در آن چه چیزی وجود دارد.

وگان یعنی چه؟

بهتر است قبل از اینکه به سراغ رسپی غذاهای وگان برویم، درباره وگان ها یا وگن ها بیشتر بدانیم. قطعاً در طول زندگی تان افرادی را دیده اید که خودشان را وگان می نامند و در برابر مصرف غذاهایی که با گوشت یا مرغ تهیه می شوند، عقب نشینی می کنند.واژه وگن (Vegan) از کلمه گیاه خوار (Vegeterian) انگلیسی گرفته شده است که برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ و توسط دونالد واتسون مطرح شد و رواج یافت. معنای وگان به عنوان فرد گیاه خواری که هیچ نوع محصول حیوانی و لبنی را استفاده نمی کند به کار گرفته می شود. در واقع افرادی که خود را وگان می نامند، تنها غذاها و خوراکی های گیاهی و غیرلبنی و غیرحیوانی را مصرف می کنند.افرادی که در طول زندگی خود از رسپی غذاهای وگان استفاده می کنند، به خاطر سه هدف مهم به این سمت رفته اند. این سه هدف موارد زیر هستند:

سلامتی بدن

وگان ها معتقدند که مصرف غذاهای گوشتی و فرآوری شده می تواند سلامتی بدن را تهدید کند. بنابراین با حذف این خوراکی ها و جایگزین کردن مواد غذایی گیاهی و غیرحیوانی، سلامتی بدن به خوبی بازیابی و حفظ می شود.

حفظ اخلاقیات

یکی دیگر از دلایل وگن ها برای استفاده از رسپی غذاهای وگان حفظ اخلاقیات است. در واقع این افراد معتقدند که نباید حیوانات را برای مصرف غذا و خوراکی از بین برد.

نگهداری از محیط زیست

بسیاری از فعالان محیط زیستی اعتقاد دارند که هر نوع فعالیت دامداری و دامپروری صنعتی به طور مستقیم باعث ازبین رفتن طبیعت و محیط زیست و ورود انواع آلودگی ها به طبیعت می شود. بر اساس این دیدگاه، بسیاری از افراد به سمت گیاه خواری و مصرف خوراکی های غیر دامی و غیر حیوانی رفته اند.

مواد لازم برای تهیه سوپ خامه ای وگان

  • پیاز سفید دو عدد کوچک
  • سیر دو حبه
  • گل کلم (اختیاری) یک عدد (270گرم)
  • هویج یک عدد
  • قارچ 200 گرم
  • سیب زمینی دو عدد کوچک
  • برگ بو دو عدد
  • آب سبزیجات چهار فنجان
  • کره گیاهی دو قاشق غذاخوری
  • لوبیا سفید دو فنجان
  • شیر بادام دو فنجان
  • بادام زمینی خرد شده (تزیین)به مقدار لازم
  • جعفری تازه خرد شده (تزیین)200 گرم
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ خامه ای وگان

برای شروع لازم است تا ابتدا آب سبزیجات را تهیه کنید. برای این کار، یک قابلمه متوسط بردارید. سیب زمینی، هویج و یکی از پیازها را بشویید. سپس، آن ها را پوست بگیرد و به تکه های بزرگ تقسیم کنید. همراه با قارچ خرد شده و برگ بو درون قابلمه بریزید.

بعد از آن، درون قابلمه را تا روی سبزیجات پر از آب کنید. سپس، قابلمه را روی حرارت متوسط گاز قراردهید تا سبزیجات شروع به پخت کنند و تمام طعم آن ها به آب منتقل شود. بعد از گذشت 40 تا 45 دقیقه با استفاده از یک صافی، آب سبزیجات را جدا کنید.

در این مرحله از طرز تهیه سوپ خامه ای وگان، پیاز را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. یک قابلمه متوسط دیگر را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. کمی روغن به قابلمه اضافه کنید و پیاز ها را درون قابلمه بریزید تا کمی تفت بخورند. دو قاشق غذاخوری از آب سبزیجات را به پیازها اضافه کنید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه با هم تفت بخورند.سیر ها را پوست بگیرید و سپس رنده کنید. سیرهای رنده شده را به قابلمه اضافه کنید. در صورت نیاز می توانید چند قاشق غذاخوری دیگر آب سبزیجات اضافه کنید.

گل کلم را بشویید، خرد کنید و سپس، به پیاز و سیر اضافه کنید. سه فنجان دیگر از آب سبزیجات را به قابلمه اضافه کنید. تا زمانی که گل کلم پخته شود روی شعله ملایم قرار دهید. پس از 10 دقیقه که گل کلم ها نرم شدند، زیر شعله را خاموش کنید.

در این مرحله، یک فنجان آب سبزیجات و یک فنجان آب را همراه با کره گیاهی و لوبیا سفید درون یک قابلمه کوچک روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید آب موادتان به طور کامل تبخیر شود تا لوبیا ها آنقدری پخته شوند که بافتشان بسیار نرم شود.

در این مرحله، مواد درون دو قابلمه را با هم یکی کنید. سپس، نمک و فلفل را اضافه کنید. مواد را با کمک گوشت کوب برقی با هم مخلوط کنید و به حالت پوره در آورید. سپس، شیر بادام آماده را درون قابلمه بریزید. شعله را زیاد کنید تا سوپ همراه با شیر بجوشد. بعد از آن که شیر شروع به جوشیدن کرد، اجازه دهید تا روی شعله کم به مدت پنج دقیقه دیگر بماند.

در مدتی که سوپ در حال پختن است، بادام های خرد شده را درون یک تابه بریزید. روی شعله زیاد خلال بادام ها را تند تند هم بزنید تا تفت بخورند. از آنجایی که بادام به راحتی می سوزد، به محض این که رنگ بادام ها متمایل به قهوه ای شد، شعله را خاموش کنید.

سوپ خامه ای وگان شما آماده است. کمی از آن را مزه کنید. در صورت نیاز کمی نمک و فلفل اضافه کنید. در غیر این صورت، سوپ را برای سرو در ظرف ریخته و روی آن را با خلال بادام و جفری تازه خردشده تزیین کنید. نوش جان!

فوت و فن های طرز تهیه سوپ خامه ای وگان

  • برای تهیه انواع سوپ نیاز به آب سبزیجات دارید. برای راحتی کار، می توانید به مقدار زیادی انواع سبزیجات را بپزید و آب آن ها را درون ظرف های کوچک در فریزر قرار دهید. هرزمان که نیاز داشتید یکی از آن ها را بیرون بیاورید و استفاده کنید.
  • می توانید در این سوپ از شیرهای گیاهی دیگر که مناسب پخت و پز هستند؛ مانند شیر جو دوسر، استفاده کنید. در استفاده از شیر گیاهی دقت داشته باشید تا از مناسب ترین گزینه که با دستورالعمل آشپزی شما همخوانی بیشتری دارد استفاده کنید.
  • در صورتی که مایل باشید می توانید به جای شیر بادام اماده از شیر بادام خانگی که خودتان با استفاده از بادام کوهی تازه تهیه کرده اید، سوپ را درست کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (332 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (91 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (64 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (48 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (35 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (35 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (34 نظر) در آستانه عید قربان یادی کنیم از خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (33 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (31 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (26 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (25 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های تامل برانگیز آقای قرائتی: نکته سنجی های مسعود پزشکیان از زبان ایشان+ویدئو/ وقتی انگشت های دست به ده تا رسید نیاز به حساب و کتاب نداره... (16 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 29 خرداد 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 29 خرداد 1403
اولین جزئیات از شرایط جسمانی آیت الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید عالیقدر بعد از انتقال به بیمارستان
رهبر معظم انقلاب چندبار به سفر حج مشرف شده‌اند؟+عکس ایشان در لباس احرام
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟
خرید و فروش میلیونی همستر کامبت و معاوضه با خودرو!
سرانجام مجلل‌ترین عروسی قرن در ایران به کجا کشید؟ ترس عروس از سوار شدن بر «فیل» تا...