ساعدنیوز
ساعدنیوز

روش تهیه سوپ سیب زمینی و مرغ

  دوشنبه، 17 مرداد 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
روش تهیه سوپ سیب زمینی و مرغ
سوپ یک انتخاب راحت و آسان برای یک پیش غذای گرم است، در همه جای دنیا به سوپ علاقه خاصی دارند که معمولا هر کشوری یکی سوپ خاص خودشو داره، سوپ سیب زمینی یکی از سوپ های پرطرفدار در ایرلند است که معمولا با میگو ساطوری شده آن را میل می‌کنند، در این مقاله می‌خواهیم به شما سوپ سیب زمینی و مرغ را آموزش دهیم.

سوپ سیب زمینی و مرغ یکی از لطیف ترین و مقوی ترین انواع سوپ است که معمولاً برای پخت آن از روش ها و مواد اولیه متفاوتی استفاده می شود. معمولاً طرز تهیه سوپ سیب زمینی در هر شهر و کشوری متفاوت است، اما به هر حال این سوپ به دلیل وجود سیب زمینی، بافت فوق العاده نرم و خامه ای دارد؛ از همین رو پیشنهاد می شود حتماً این سوپ را درست کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

مواد لازم برای سوپ سیب زمینی و مرغ

  • دویست و پنجاه گرم سیب زمینی
  • دو عدد سینه مرغ
  • یک عدد پیاز متوسط
  • دو حبه سیر
  • دو قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • دو قاشق غذاخوری آرد
  • دو و نیم پیمانه شیر
  • یک و نیم پیمانه آب مرغ
  • ۳/۴ پیمانه ذرت پخته
  • ۳/۴ پیمانه نخود فرنگی پخته
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • جوز هندی به مقدار کم

روش تهیه سوپ سیب زمینی و مرغ

طرز تهیه سوپ سیب زمینی و مرغ به این ترتیب است که ابتدا در مرحله اول سینه مرغ را خرد کنید و به کمک نمک و فلفل آن را مزه دار کنید. سپس داخل قابلمه کمی روغن ریخته و روی حرارت بگذارید تا داغ شود و سینه مرغ های خرد شده را برای مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید تا رنگ طلایی به خود بگیرند. سپس مرغ ها را خارج کرده و کنار می گذارین. مجددا در یک قابلمه کمی روغن ریخته تا داغ شود و سپس پیاز خرد شده و سیر له شده را اضافه کرده و تفت می دهیم. کمی نمک به پیاز و سیر درحال تفت خوردن اضافه می کنیم و برای مدت زمان ۵ دقیقه آن ها را روی حرارت با روغن تفت داده و سپس آرد را به آن ها اضافه می کنیم و برای اینکه خامی آرد گرفته شود کمی آن را نیز تفت می دهیم.

در این مرحله آب مرغ را اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا سوپ ما یک دست شود. حال سیب زمینی های خرد شده را به سوپ اضافه کرده و حرارت را بالا می بریم تا سوپ ما جوش بیاید. پس از اینکه سوپ جوش آمد حرارت را کم کنید تا سیب زمینی ها به خوبی بپزند. سپس شیر و جوز هندی را نیز اضافه کنید و اجازه دهید برای مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه بجوشند و سوپ شما کمی غلیظ شده و قوام پیدا کند. در مرحله بعد مرغ های سرخ شده و نخود فرنگی پخته و ذرت پخته شده را نیز به قابلمه اضافه کنید و بگذارید برای مدت ۵ تا ۷ دقیقه رو حرارت پخته شوند و در نهایت بعد از اینکه سوپ شما حا افتاد میزان نمک و فلفل آن را تنظیم کنید. سوپ سیب زمینی و مرغ شما آماده سرو است.

سوپ سیب زمینی و مرغ

مواد لازم برای سوپ سیب زمینی و مرغ روش دوم

  • سیب زمینی 1360 گرم
  • آب مرغ 4 فنجان
  • بیکن دودی 3 برش
  • روغن 3 قاشق غذاخوری
  • کره 2 قاشق غذاخوری
  • پنیر چدار 1 فنجان
  • خامه 1/2 فنجان
  • پیاز 1 فنجان

روش تهیه سوپ سیب زمینی و مرغ روش دوم

در ابتدا پوست سیب زمینی ها را بخوبی بشوریید و پوست را بگیرید ، چون برای تزیین روی سوپ به آن نیاز داریم.در یک قابلمه 3 برش بیکن ضخیم را خرد کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن را اضافه کنید. 5 تا 7 دقیقه روی حرارت متوسط بپزید، گاهی هم بزنید تا بیکن ترد شود.سپس بیکن ها را روی دستمال آشپزخانه بریزید تا روغن اضافی آن گرفته شود. 1 قاشق غذا خوری روغن باقی مانده را به قابلمه اضافه کنید. پوست سیب زمینی گرفته شده را به صورت دسته ای به تابه اضافه کنید. 2 تا 3 دقیقه تفت داده تا سرخ و ترد شود، .بعدبه بشقاب بیکن؛ اضافه و کمی نمک روی آن بپاشید.

در همان قابلمه 1 فنجان پیاز زرد خرد شده را اضافه کنید؛ 5 دقیقه تفت داده و گاهی هم بزنید تا نرم شود. سپس 1360 گرم سیب زمینی بدون پوست ، 4 فنجان آب مرغ کم نمک، و 2 فنجان شیر ، 1-1/2 قاشق چایخوری نمک ، 1 قاشق چای خوری فلفل سیاه و 1 عدد برگ بو را به ماهیتابه اضافه کنید.حرارت را روی متوسط رو به بالا افزایش دهید تا به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و 40 تا 45 دقیقه یا تا زمانی که سیب زمینی ها نرم شوند، بدون درب بجوشانید.

سوپ را با استفاده از مخلوط کن هم زده تا به غلظت دلخواه مخلوط کنید و بعد 1 فنجان پنیر چدار رنده شده ، 1/2 فنجان خامه و 2 قاشق غذاخوری کره را هم بزنید تا یکدست شود. بعد روی ظرف های سوپ را با بیکن رزرو شده و پوست سیب زمینی سرخ شده و پنیر چدار با خامه ترش و پیازچه را روی آنرا تزیین کنید.

یادداشت برای اینکه بیکن به خوبی ترد شود در حالی که مقدار زیادی چربی خوش طعم دارد، آن را در یک تابه سرد قرار دهید و روی حرارت متوسط بپزید.اگر می خواهید سوپ شما قوام غلیظ تری داشته باشد، آب گوشت را ۱ فنجان برش دهید و فقط نیمی از سوپ را با هم مخلوط کنید.اگر می خواهید یک نوع سبک تر از این سوپ داشته باشید، به جای خامه از شیر 2 درصد، به جای خامه نصف و نیم و به جای کره از ½ فنجان ماست یونانی کم چرب استفاده کنید. حتماً ماست را در آخر هم بزنید تا یکدست شود.من از 1 فنجان پنیر چدار سفید در سوپ و چدار پرتقالی معمولی در تزیین استفاده کردم، اما شما می توانید از هر رنگی (یا هر نوع پنیری) که دوست دارید استفاده کنید.بهترین سیب زمینی برای تهیه سوپ سیب زمینی سیب زمینی هایی هستند که نشاسته کمتری داشته باشند بنابراین بافت سوپ شما مخملی و خوشمزه است.

این سوپ پای مرغ خامه ای پر از سبزیجات برشته و مرغ است که با کراکر سرو می شود و آن را به غذای راحتی نهایی تبدیل می کند. این مواد برای 4 -6 نفر کافی است. فر را با دمای 450 فارنهایت گرم کنید. در یک سینی 563 گرم سیب زمینی خرد شده و 2 فنجان هویج ورقه شده را با 2 قاشق غذاخوری روغن، 1 قاشق چایخوری نمک و 1/2 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه بریزید. در یک لایه یکنواخت پخش کنید. سینی را در فر تا زمانی که قهوه ای رنگ شود، حدود 15 دقیقه بپزید و با کفگیر تا نیمه پخت بریزید. کنار بگذارید.همینکار را توی تابه روی اجاق گاز هم میتوانید انجام دهید.

در قابلمه، 2 قاشق غذاخوری روغن باقی مانده را اضافه و 6 ورقه بیکن خرد شده را در یک لایه به مدت 6 تا 8 دقیقه روی حرارت متوسط تفت داده و تا سرخ شود و بعد بیکن را بردارید و کنار بگذارید. 700 گرم سینه مرغ بدون پوست بدون استخوان مکعبی خرد شده را با 1 قاشق چایخوری نمک و 1/2 قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه بپاشید.حدود 3 دقیقه تفت داده و بپزید تا زمانی که فقط قهوه ای شود، بعد توی یک بشقاب بریزید و کنار بگذارید.

1 فنجان پیاز زرد خرد شده و 1 فنجان کرفس خرد شده با 1 قاشق غذاخوری سیر تازه خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید. بپزید، حدود 5 دقیقه هر از گاهی هم بزنید تا نرم شود. 2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک را اضافه کنید؛ بگذارید ذوب شود و 6 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره را اضافه و با سبزیجات هم بزنید تا یک دقیقه بپزند و مدام هم بزنید. 4 فنجان آب مرغ را به تدریج اضافه کنید و مدام هم بزنید. 2-1/2 فنجان شیر را اضافه کنید و بگذارید بجوشد.حرارت را تا متوسط کم کنید؛ مرغ، هویج، سیب زمینی و 3 شاخه آویشن تازه را اضافه کنید.حدود 10 دقیقه بگذارید بجوشد تا غلیظ و کرم رنگ شود.2 فنجان یا 300 گرم نخود فرنگی را هم اضافه کرده و در صورت تمایل با نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.

روی سوپ را تزیین و در کنار انواع نان های نازک خشک و سوخاری شده سوپ ها را سرو و از وردن آن لذت ببرید.یادداشت نخود فرنگی به سرعت پخته می شود، بنابراین در آخرین لحظه آنها را حتی از حالت یخ زده اضافه کنید تا بیش از حد پخته نشوند و تازه و سرزنده بمانند.گیاهان دیگری که در این سوپ خوب عمل می کنند رزماری، ترخون و پونه کوهی هستند.باقیمانده غذا را می توان به مدت 2 تا 3 روز در یخچال نگهداری کرد و یا در ظروف مناسب فریز کرد. همچنین ممکن است لازم باشد آن را با مقداری آب، شیر یا آب مرغ شل کنید و فقط به 1/2 فنجان نیاز دارید.نخود فرنگی به سرعت پخته می شود، بنابراین در آخرین لحظه آنها را حتی از حالت یخ زده اضافه کنید تا بیش از حد پخته نشوند و تازه و سرزنده بمانند.سبزیجات دیگر هم مانند رزماری، ترخون و پونه کوهی را میتوانید استفاده کنید.باقیمانده غذا را می توان به مدت 2 تا 3 روز در یخچال نگهداری کرد و یا در ظروف مناسب فریز کرد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (283 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (107 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (78 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (61 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (54 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (54 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (43 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (37 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (32 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده