روش تهیه پاستا با کوفته قلقلی با طعم عالی

  چهارشنبه، 28 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه پاستا با کوفته قلقلی با طعم عالی
اغلب ما پاستا را با گوشت چرخ‌کرده سرخ شده یا سینه مرغ درست می‌کنیم. اما ترکیب ماکارونی آبکش شده با کوفته‌قلقلی، نه تنها خوش‌طعم که اشتها برانگیز هم هست. در ادامه این مطلب، طرز تهیه پاستا با کوفته قلقلی را به شما آموزش می‌دهیم.

ماکارونی از جمله غذاهای بسیار پرطرفدار و خوشمزه است که اکثر افراد به آن علاقه داشته و در مدت کمی نیز آماده می شود به همین خاطر در بیشتر خانه ها تهیه می شود و همانطور می دانید ماکارونی دارای انواع مختلفی هستند و با روش های متفاوتی نیز هر کدام تهیه می شوند که یکی از انواع آن ماکارونی با کوفته قلقلی است که بسیار اشتها برانگیز است، در این مقاله طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی را به شما دوستان آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی

  • ماکارونی فرمی ۱ بسته
  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد سوخاری ۱ پیمانه
  • ریحان چند برگ
  • پنیر پارمزان به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی

یکی از پیازها را رنده ریز بزنید و آبش را بگیرید و داخل کاسه ریخته و به آن گوشت و تخم مرغ و ادویه و نمک را اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید تا مسنجم شوند بهتر است برای انسجام بیشتر ۲۰ دقیقه داخل یخجال قرار دهید.از مواد گوشتی به اندازه دلخواه بردارید و در دست گرد کنید و داخل آرد سوخاری خوب بغلطانید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید و کنار بگذارید.

پیاز دیگر دستور را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس رب را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود سپس ۱/۲ پیمانه آب بریزید تا رنگ رب باز شود.

در ادامه که سس کم کم شروع به غلیظ شدن کرد گوشت قلقلی سرخ شده را داخل سس قرار دهید و ریحان را ساطوری درشت یا ریز خرد کنید و به سس اضافه کنید در انتها کمی نمک به سس بزنید و سس غلیظ شده را از روی حرارت بردارید.

داخل یک قابلمه آب و نمک و روغن و زردچوبه ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاد سپس ماکارونی را داخل قابلمه ریخته و صبر کنید تا نرم شود سپس آبکش کرده و کف قابلمه مورد نظر ته دیگ بگذارید و مایه ماکارونی بدست آماده را با ماکارونی داخل قابلمه ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند سپس دمکنی روی در قابلمه قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه دم بگذارید و در انتها و موقع سرو روی ماکارونی پنیر پارمسان بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی

  1. افزودن ریجان و پنیر اختیاری می باشد.
  2. می توانید به دلخواه کمی سیر رنده شده اضافه کنید.
  3. می توایند برای خوش رنگ شدن مایه ماکارونی از گوجه پوره شده نیز استفاده کنید.
  4. اگر از طعم و مزه دارچین خوشتان می آید می توانید کمی اضافه کنید.
  5. شما به دلخواه از هر نوع ماکارونی فرمی که دوست دارید استفاده کنید.

مواد لازم برای پاستا با کوفته قلقلی روش دوم

  • گوشت چرخکرده 450 گرم
  • آب 1 پیمانه
  • پیاز خرد شده 1/4 پیمانه
  • فلفل قرمز خرد شده نیمی از 1 عدد
  • پودر سیر 1 قاشق چایخوری
  • جعفری 1/4 پیمانه
  • پنیر پارمزان رنده شده 1/4 پیمانه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • آرد سوخاری 1 و 1/2 پیمانه
  • زردچوبه 1 قاشق چایخوری
  • پودر کاری 1 قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل به مقدار کافی
  • پاستا پنه 200 گرم
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاستا با کوفته قلقلی روش دوم

ابتدا تکه های پیاز، فلفل، پودر سیر، جعفری، زردچوبه و پودر کاری را داخل مخلوط کن بریزید و پالس بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود.مخلوط را به کاسه ای منتقل کنید. گوشت چرخکرده، آرد سوخاری، تخم مرغ، نمک، فلفل و پنیر پارمزان را به آن اضافه کنید و با دست ورز بدهید تا مخلوط شوند. اگر مخلوط بیش از حد خشک است، کمی آب به آن اضافه کنید و اگر شل است کمی آرد سوخاری بیشتر به آن اضافه نمایید.

تابه ای را روی شعله متوسط قرار دهید و یک قاشق روغن زیتون داخل آن بریزید. گوشت را به شکل کوفته های کوچک در بیاورید و داخل روغن داغ شده بچینید. تفت بدهید تا دو طرف کوفته ها سرخ شود. سپس آنها را از تابه خارج کنید.

وقتی همه کوفته ها از تابه خارج شد، سه پیمانه آب و یک قاشق رب گوجه را داخل تابه بریزید و هم بزنید. پاستا پنه خشک را داخل آب بریزید و مخلوط را مرتب هم بزنید تا آب به جوش بیاید. کوفته ها را به تابه برگردانید و درب آن را بگذارید. شعله را کم کنید و بگذارید پاستا حدود 10-15 دقیقه با گوشت پخته شوند. سس باید غلیظ شده باشد. پاستا با کوفته قلقلی را به ظرف سرو منتقل کنید و با جعفری و پنیر پارمزان تزیین کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (164 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (92 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (73 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (53 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...