روش تهیه ماهی سوخاری

  جمعه، 31 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه ماهی سوخاری
فیله ی ماهی سوخاری از محبوب ترین روش پخت ماهی برای کودکان و بزرگسالان می باشد. فیله ی ماهی بدون تیغ است به همین دلیل پر طرفدار است. در این مقاله به آموزش تهیه ماهی سوخاری می پردازیم.

ماهی سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای و طعم های متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه هم مانند میگو سوخاری از غذاهای دریایی است کهب ه صورت فست فود تهیه می شود. ماهی سوخاری از با انواع ماهی هایی که قابلیت فیله شدن را دارا می باشند می توانیم درست کنیم. این غذای خوشمزه با طعم های متنوعی تهیه می شود، مثلا در رستوران ها با طعمی متعادل درست می شوند تا با تمام ذائقه ها سازگار باشد، اما ماهی سوخاری که در شهرهای جنوبی کشورمان درست می شود با ادویه های تند و تیز تهیه می شود و طعمی تند دارد.

ماهی سوخاری یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است که اگر نکات کلیدی طبخ آنرا بلد نباشیم ممکن است طعم جالبی نداشته باشد و بوی ماهی کمی زننده احساس شود. برای اینکه بتوانیم ماهی سوخاری خوشمزه و با طعمی متفاوت داشته باشیم در این متن، نکاتی را گردآوری کرده ایم که می تواند بسیار موثر باشد.

مواد لازم برای تهیه سس ماهی سوخاری

  • مایونز : ۲ قاشق غذا خوری
  • خیار شور : ۲ عدد
  • کچاپ : ۱ قاشق غذا خوری
  • لیمو ترش : ۱ عدد
  • سس خردل : ۱ قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل قرمز : به میزان لازم
  • نعناع خشک : به میزان لازم

روش تهیه سس ماهی سوخاری

ابتدا خیار شور را در اندازه های خیلی کوچک به خوبی خرد کنید.سپس نعناع خشک و آب لیمو را به خیار شور ها اضافه کنید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید در مرحله بعدی ساخت این سس خوشمزه سس کچاپ و مایونز و سس خردل را به مخلوط خیار شور اضافه کنید و بعد از اینکه این مواد را به خوبی با یکدگیر مخلوط کردید آب لیمو ترش و نمک و فلفل قرمز را به سس اضافه کنید.

مواد لازم برای ماهی سوخاری و فلفل

  • 450 گرم:فیله ماهی (مثلا تیلاپیلا)
  • ¾ پیمانه:شیر
  • یک عدد:تخم مرغ
  • یک قاشق چایخوری:ادویه دریایی
  • یک پیمانه:آرد کامل
  • 3 قاشق غذاخوری:روغن گیاهی
  • یک پیمانه:فلفل سبز خرد شده
  • یک عدد: لیموترش قاچ شده

طرز تهیه ماهی سوخاری و فلفل

ابتدا تخم مرغ ، شیر و ادویه دریایی را در کاسه ای بریزید و مخلوط نمایید. سپس ماهی را تکه تکه کرده و در مخلوط تخم مرغ و شیر بخوابانید.تابه ای را روی حرارت قرار داده و روغن را بریزید تا داغ شود ، ماهی را از مخلوط تخم مرغ خارج کرده و در آرد بغلطانید. سپس در تابه قرار داده و خوب سرخ کنید. تابه دیگری را روی حرارت قرار داده و با کمی روغن چرب کنید ، سپس فلفل سبز خرد شده را داخل آن تفت دهید تا برشته و کبابی شود.فیله های ماهی را در ظرف سرو بچینید و فلفل را کنار آن قرار داده و با برشی از لیمو ترش تزیین کرده و سرو نمایید.

ماهی سوخاری

نکاتی برای طرز پخت فیله ماهی:

  • برای از بین بردن بوی ضخم ماهی، از سرکه و آبلیموی تازه و فلفل سیاه استفاده کنید.
  • ادویه مناسب تهیه ماهی زردچوبه است، بنابراین هرگز فراموش نکنید که این ادویه مغذی را در تهیه ماهی سوخاری به کار ببرید.
  • سعی کنید چربی اضافی ماهی سوخاری را بگیرید.
  • حتماً می پرسید چرا توصیه می شود فیله های ماهی با شیر آغشته شوند؟ شیر هم باعث مخلوط شدن راحت تر مواد تشکیل دهنده مایه ای می شود که پوشاننده فیله های ماهی هستند و هم از ترش کردن معده بعد از خوردن این فیله ها جلوگیری خواهد کرد.
  • در انتخاب آرد سوخاری سخت گیر باشید و هرگز از آردهای سوخاری خارجی استفاده نکنید زیرا یا تاریخ مصرف آن گذشته یا این که از ابتدا برای تولید آن از آردهای کهنه استفاده شده است. به جای مصرف این آردها، خمیر داخل نان های باگت بیات شده را بیرون بیاورید و خشک و پودر کنید. این آرد را بعد از الک کردن با ادویه طعم دار کنید و برای سوخاری کردن ماهی این پودر سوخاری خانگی را به کار ببرید.
  • هرگز در کنار ماهی گوجه فرنگی خام و حلقه شده قرار ندهید زیرا تجربه نشان داده است این سبزی بر طعم ماهی غالب است و مانع درک طعم واقعی آن می شود. به همین دلیل هر سبزی ای هرچند مغذی باشد، در کنار ماهی قرار ندهید زیرا ممکن است طعمی خوشایند را با این منبع پروتئینی ایجاد نکند.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (196 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (109 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (61 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) لحظه اعطای جایزه 60 میلیاردی بهروز تابانی قهرمان پرورش اندام تبریزی در دبی پرو +فیلم (34 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (24 نظر) داریوش ارجمند: خودم را سرباز سردار سلیمانی میدانم+عکس (18 نظر) صبحانه عاشقانه رامبد جوان برای سلطان قلبش/ چه میزی چیده برای نگار خانوم+ عکس (15 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر) نگاهی به ماشین مرسدس بنز هوش پران سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان که همه آرزوشو دارن/آقای بازیگر سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (10 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 9 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 9 مرداد 1403
دیدار معلم گیلانی و شاگردان مرندی پس از 47 سال+عکس
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 9 مرداد 1403
غرق شدن زن 53ساله در دریاچه ارومیه محدوده جزیره اسلامی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 9 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز سه شنبه 9 مرداد 1403 + فیلم
قتل و اغتشاش مقابل آرامگاه فردوسی / 3 برادر جنایتکار دستگیر شدند + عکس
تصویر شگفت انگیز از صورت جدا شده از یک انسان برای پیوند زدن به انسانی دیگر / هشدار: تصویر بسیار هولناک است!
همکلاس صدام و تنها فرمانده ارتش ایران که از دست ملکه انگلستان انگشتر دریافت کرد!
بازآفرینی لوگو باشگاه تراکتور/ بازگشت اصالت و جلوه تمدّن
دندورمه: بستنی ترک که با چاقو و چنگال خورده می‌شود!
نکاتی طلایی که برای انتخاب رنگ مبل باید در نظر بگیرید
زندگینامه شخصی و سیاسی معاون اول رئیس جمهور!/شغل همسر محمدرضا عارف چیست؟/ +فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی
تصاویر دیدنی و قدیمی از مراسم تنفیذ رهبر معظم انقلاب ،خاتمی و احمدی نژاد و.../ از خیانت بنی صدر تا شهادت 2 رئیس‌جمهور
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند