روش تهیه سوپ گل کلم

  یکشنبه، 29 فروردین 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه سوپ گل کلم
سوپ یکی از پیش غذاهای مناسب وخوشمزه ای است که دارای فواید بسیاری است. ما در این مطلب از پرشین وی این بار قصد داریم برای شما عزیزان یک سوپ رژیمی مقوی را آموزش دهیم این سوپ ، سوپ هویج و گل کلم نام دارد که علاوه بر ویتامین هایی که دارد دارای چربی سوزی عالی می باشد.

سوپ گل کلم از آن دسته سوپ های خاص است که اگر یک بار بخورید مشتری دائم آن می شوید.این سوپ همان طور که از اسمش پیداست با گل کلم تهیه می شود و یکی از سوپ های کشور فرانسه است.شاید اکثر ما نمی دانیم که با گل کلم چه غذاهای خوشمزه ای می توان تهیه کرد و فقط آن را به این عنوان می شناسیم که می توانیم در ترشی و یا شور استفاده کنیم و یا اینکه آن را سرخ کرده و مصرف کنیم که خوب اینها نیز به خودی خود بسیار خوشمزه اند. اما خوب است بدانید که هر ماده و محصولی که در این طبیعت وجود دارد میتواند قابلیت های زیادی داشته باشد و با استفاده از راه های مختلف از خواص آن بهره مند شد شما با استفاده از گل کلم می توانید خورش ، سالاد و سوپ تهیه کنید. هر چند امروزه این موضوع بسیار باب شده است که این سبزی خوشمزه را آبپز کرده و در کنار غذا میل می کنند. این سبزی خواص زیادی دارد که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم. مصرف گیاهانی همچون گل کلم می تواند خطر چاقی، دیابت، بیماری قلبی را کاهش دهد و سلامت کلی بدن را بهبود ببخشد.گل کلم حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کند و تعداد رادیکال های آزاد در بدن را کاهش می دهد. یکی از این آنتی اکسیدان ها ایندول-۳-کاربینول یا I3C است که در سبزیجاتی همچون کلم، گل کلم و کلم بروکلی یافت می شود. این آنتی اکسیدان می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. گل کلم فیبر بالایی دارد و همین امر باعث می شود از بروز یبوست جلوگیری شود.کولین جزئی از ویتامین های گروه B می باشد که در گل کلم یافت می شود. این ترکیب به بهبود خواب، حافظه، حرکات ماهیچه ها و یادگیری کمک می کند.مصرف پایین ویتامین K می تواند خطر شکستگی استخوان ها و پوکی استخوان را افزایش دهد. مصرف این ویتامین از طریق مواد غذایی باعث استحکام بافت استخوانی می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر

  • گل کلم ۲ عدد خرد شده
  • شیر کم چرب ۲ فنجان
  • روغن ۱ قاشق چایخوری
  • کرفس ۲ قاشق غذاخوری (ریز خرد شده)
  • پیاز ۱ فنجان (ریز خرد شده)
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده و نمک برای مزه

روش تهیه

برای تهیه سوپ کلم، روغن را در یک قابلمه گرم کنید و پیازها را برای ۲ دقیقه در آن تفت دهید. گل کلم را به آن اضافه نمایید. آن را برای ۴-۳ دقیقه سرخ کنید. حالا شیر و نصف فنجان آب را به قابلمه اضافه کنید.

تمام مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده و برای ۱۰ دقیقه بپزید. در این میان چند بار بهم بزنید. بگذارید کاملا سرد شود. پس از آن، مخلوط را میکس کنید تا صاف و یکدست شود. حالا مخلوط را به قابلمه برگردانید و کرفس، فلفل، نمک و نصف فنجان آب را اضافه کنید.پس از مخلوط کردن آنها بگذارید ۲ دقیقه بپزند. آن را چند بار بهم بزنید، بلافاصله سرو کنید و در حالی که هوز گرم است بخورید.

نکات کلیدی طرز تهیه سوپ گل کلم

  • به جای روغن زیتون می توانید از کره استفاده کنید و پیازها را داخل کره تفت بدهید.
  • به دلخواه می توانید به جای رنده کردن گل کلم ها آن ها را به اندازه ی دلخواه خرد کنید.
  • اگر از عصاره ی مرغ به جای آب مرغ استفاده می کنید، ابتدا آن را داخل آب گرم حل کرده و سپس به سوپ اضافه کنید.
  • برای تزیین سوپ می توانید از جعفری و گشنیز تازه ی خرد شده استفاده کنید.
  • به دلخواه می توانید سوپ گل کلم را با گوشت کوب میکس کنید تا همه ی مواد کاملا یکدست شوند و حالت کرمی داشته باشند.
  • از آن جا که مواد اولیه ی سوپ تا حدودی سلیقه ای است، می توانید به دلخواه بعضی از مواد اولیه را حذف و یا با مواد دیگری جایگزین کنید.
  • گل کلم را پیش از اضافه کردن به سوپ می توانید بخار پز کنید و یا داخل کره کمی تفت دهید تا نرم شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (411 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (61 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس