راز موفقیت برند مد و پوشاک ورساچه چیست؟

  شنبه، 18 دی 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
راز موفقیت برند مد و پوشاک ورساچه چیست؟
ورساچه (Versace) شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۸ توسط جیانی ورساچه تأسیس شد. اولین بوتیک ورساچه در سال ۲۰۰۰ در شهر رجیو کالابریا راه‌اندازی گردید. امروزه برند ورساچه یکی از بزرگترین خانه‌های مد در جهان به‌شمار می‌رود. در این مطلب قصد داریم شما را با تاریخچه این شرکت مد و پوشاک آشنا کنیم با ما باشید.

تاریخچه کامل برند ورساچه ، موضوعی است که قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم و شما عزیزان را با این برند لوکس آشنا کنمی. همانطور که می دانید یکی از برترین برند های حوزه مد و پوشاک، برند لاکچری ورساچه می باشد. این برند در سال 1978 توسط جیانی ورساچه تاسیس شد. در این مطلب قصد داریم تا به تاریخچه کامل برند ورساچه بپردازیم. ارزش کلی برند ورساچه تقریبا ۵.۵ میلیارد دلار است. درآمد کشور آن حدود ۱ میلیارد دلار است. ورساچه یکی از سودآورتین برندهای سبک زندگی در دنیا است. محصولات آن به خاطر تزیینات جذاب و چاپ بسیار باکیفیت مشهور است. لباس های نیمه رسمی و لباس های شب آن شگفت انگیز است. این برند انواع بسیار زیادی از پوشاک را معرفی کرده است. ورساچه ۸ امین رتبه را در این فهرست دارد.

فروشگاه ورساچه

تاریخچه برند ورساچه

برند ورساچه نام برندی است که سال هاست در حوزه مد و پوشاک فعالیت می کند. این برند مانند دیگر برندهای معروف پوشاک، ایتالیا را به عنوان زادگاه خود انتخاب کرده است. موسس این برند جیانی ورساچه می باشد که نام این برند نیز ، از نام فامیلی موسس اش الهام گرفته است. برند ورساچه پس از تاسیس اش دوران رشد خوبی را پشت سر گذاشت. این برند در حوزه تولید پوشاک و عطر بسیار معروف می باشد و در سال 2011 حدود 500 کارمند داشت. سفرای تبلیغاتی و یا سلبریتی هایی که این برند را تبلیغ می کنند و جز طرفداران ورساچه هستند، معمولا خوانندگان می باشند.

جیانی ورساچه

جیانی ورساچه در دوم دسامبر سال 1946 به دنیا آمد. محل تولد وی شهر رجیو کالابریا در ایتالیا می باشد. جیانی ورساچه نیز یکی از طراحانی بوده است که به طور ذاتی استعداد ویژه ای در دوخت و طراحی لباس های خاص داشته است. جالب است بدانید که او، دوختن را از مادرش آموخت و به این هنر چیره شد. او در اولین کاراش یک لباس را طراحی کرد سپس در مزونی که مادرش مدیر آن بود به فروش برساند. او از مادر خود نکات بسیار مهمی را در خصوص هنر خیاطی آموخت. جیانی ورساچه در سن 25 سالگی برای فراگرفتن بیشتر هنر طراحی به پایتخت ایتالیا یعنی شهر میلان سفر کرد، البته برخی نیز گفته اند که او برای یادگیری هنر معماری به این شهر سفر کرده است. او پس از مدتی با ارائه چند نمونه طراحی، موفقیت خود را به رخ کشید و نام خود را در لیست طراحان آینده دار آنروزها ثبت کرد. جیانی ورساچه اولین موفقیت خود را زمانی نشان داد که طرح هایی برای کلکسیون فیوری فیورنتینا، که یک کمپانی ایتالیایی در سال ۱۹۷۲ بود، فرستاد. همچنین او نخستین مجموعه لباس های چرمش را در سال ۱۹۷۵ میلادی به نمایش گذاشت. جیانی ورساچه طراح افراد مشهور و خانواده سلطنتی از جمله پرنسس دیانا بود که توانست سر زندگی و هنر را به صنعت مد و پوشاک بیاورد. جیانی در وصیت نامه ای که قبل از قتل مشکوک اش، نیمی از مالکیت کمپانی اش را به خواهرزاده اش واگذار کرده بود.

جیانی ورساچه

رشد برند ورساچه

همانطور که اشاره کردیم این برند در سال 1978 تاسیس شد و اولین خانه ورساچه افتتاح شد. روند و سیر پیشرفت این برند بسیار خوب بود و خبر از آینده روشن این برند محبوب تولید پوشاک می داد. در همان سال های آغازین و خصوصاً سال های دهه ی ۸۰، موفقیت های بسیاری نصیب برند ورساچه در زمینه ی لباس گردید، به گونه ای که علاوه بر جوایز متعددی که برای این برند در نظر گرفته می شد، مردم نیز در سرتاسر جهان روی بسیار خوشی به لباس های این برند نشان می دادند. جایزه چشم های طلایی به دلیل طراحی برتر لباس سال نیز از جمله این افتخارات می باشد. برند ورساچه پس از مشاهده استقبال بسیار خوب مردم از محصولات اش و عاید شدن سود بیشتر از بازار، فعالیت خود را علاوه بر حوزه تولید پوشاک، به حوزه تولید عطر و ادکلن نیز گشترش داد. ورساچه در این حوزه نیز بسیار موفق بود و پس از مدتی کوتاه توانست به یکی از بهترین تولید کنندگان عطر و ادکلن در سطح جهانی تبدیل شود. با مرگ جیانی ورساچه، خواهرش، دوناتلا ورساچه، مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت و توانست موفقیت های برادر خود را ادامه دهد.

لوگو ورساچه

یکی از لوگوهای زیبا اما رمز آلود در میان برند های پوشاک، لوگو ورساچه می باشد. گفته می شود که تصویر درج شده با خط سفید روی این لوگو مربوط به الهه یونانی به نام "مدوسا" می باشد. مدوسا مربوط به یکی از افسانه های یونانی می باشد که اگر به چشمان کسی نگاه کند، آن فرد تبدیل به سنگ خواهد شد. همچنین روایت جالبی در خصوص انتخاب این لگو نقل می شود که جیانی ورساچه و خواهرش در دوران کودکی برای بازی به بناهای به جای مانده از روم باستان رفته و در آن جا چهره ی الهه مدوسان که روی یکی از ساختمان ها درج شده بوده، توجه او را جلب می کند و در سال های آینده برای انتخاب لوگو برند اش، از این تصویر استفاده می کند. در واقع جیانی مدوسا را به این علت انتخاب کرد که مدوسا افراد را مجبور میکرد تا عاشق اش شوند و راه بازگشتی برای آنها وجود نداشت.

تغییرات لوگو ورساچه

ورساچه، طراحی لباس برای خانواده های سلطنتی

همانطور که اشاره کردیم، برند ورساچه یک برند لوکس و فاخر است که همین موضوع سبب شده است تا خانواده های سلطنتی برخی از کالکش های خود را از این برند انتخاب کنند. در این بین افراد سلطنتی نظیر پرنسس دایان و پرنسس کارولین مشتری های ثابت ورساچه بوده و کالکش های شخصی از این برند داشتند. برخی از این کالکشن ها بعدها در موزه ویکتوریا لندن به نمایش گذاشته شد.

ورساچه بعد از مرگ موسس

جیانی ورساچه در دوران حیاتش گام های مهمی در راستای پیشرفت مد ایتالیا برداشت و توانست در مدت نسبتاً کوتاهی برند ورساچه را تبدیل به یک برند محبوب و معتبر جهانی کند. پس از مرگ او خواهر کوچکش دوناتلا ورساچه بعنوان مدیر کمپانی ورساچه، اداره امور را به دست گرفت و با مدیریت درست خود توانست بخوبی از میراث برادرش پاسداری کند. امروزه برند ورساچه برندی ست که محبوب ترین سلبریتی های هالیوودی با افتخار انواع محصولات آن را (از گردنبند گرفته تا کیف و کفش و محصولاتی آرایشی) مورد استفاده قرار می دهند. بخش دیگری از تاریخ برند ورساچه که مربوط به دوران پی از مرگ جیانی ورساچه می باشد درسال 2009 رخ داد. در این سال مدیریت برند ورساچه که دوناتلا ورساچه بود، کریستوفر کین (Christopher Kane) را مسئول خط تولید این برند کرد. این اهدای مسئولیت به کریستوفر کین باعث شد تحول بزرگی در این برند به وجود بیاید. اولین اقدام کریستوفر کین، استخدام و به کارگرفتن طراحان جدید بود و خط تولید آتیلر را نیز پس از مدتی راه اندازی کرد. امروزه درخط تولید محصولات ورساچه فرقی ندارد که آن محصول تولیدی وسایل خانه باشد یا عطر، پوشاک یا مبلمان، ورساچه در همه این ها دارای سبک خاص خود می باشد و حرفی برای گفتن دارد. این شرکت همچنان صاحب دو هتل نیز است. دوناتلا ورساچه حالا خود را تبدیل به قهرمان و ایده آل هنری بسیاری از زنان هنرمند و سلبریتی ها کرده است.

مرگ مشکوک جیانی ورساچه

در سال 1997 خبری که می توانست برای چند روز دنیای مد و پوشاک را در حیرت فرو ببرد و نوسانی در سهام این شرکت ها بوجود بیاورد، خبر درگذشت جیانی ورساچه بود. خبر مرگ مشکوک جیانی ورساچه به سرعت در بین مردم پیچید. پلیس ایتالیات تا کنون یا متهم این قتل را هنوز پیدا نکرده است و یا نمی خواهد اطلاعاتی در این خصوص انتشار بدهد. گمانه زنی هایی در این موضوع صورت گرفته است که او به دلیل تمایلات جنسی اش یعنی همجنس گرایی از نظر افکار عمومی تحت فشار زیادی بوده و در نهایت برای پایان دادن به این فشارها اقدام به خودکشی است. البته این تنها یک گمانه زنی در خصوص مرگ وی می باشد.

محصولات ورساچه

نام ورساچه، علاوه بر پوشاک، در حال حاضر با طیف وسیعی از لوازم مد روز، از اوت-کوتور گرفته تا وسایل خرده فروشی، اکسسوری، ساعت، عینک، کیف و کفش گره خورده است و تمامی تولیدات این برند در دسترس همه قرار دارد. خط تولید آته لیر ورساچه یک خط تولید سفارشی لباس دست دوز و منحصر به فرد در زمینه مد و لباس مجلسی است که مسئول دوخت لباس مجلسی برای مشتریان بین المللی، مانند جنیفر لوپز، کلودیا شیفر و آنجلینا جولی است.

پوشاک آماده برند ورساچه هم بسیار زیبا و مناسب زنان و مردانی است که از ظاهر شیک و جذاب خود برای نشان دادن قدرت و ابهت خود بهره می برند. مجموعه اوت کوتور ورساچه بسیار ظریف و خاص هستند اما باز هم از خطوط قوی و رنگ استفاده می کند تا تضادی زیبا بین خطوط سخت و نرم ایجاد کند. برند ورساچه به خاطر سبک شیک و مد روز خود مشهور و مورد توجه است.

بلوز ورساچه

جیانی ورساچه قبل از مرگ، سال ۱۹۸۹ ورسس ورساچه، اولین خط تولید ساعت را ایجاد کرد و آن را به خواهرش دوناتلا هدیه داد. بعدها سال ۲۰۰۹ این خط دوباره فعال شد و از همان موقع تاکنون فعالیت خود را حفظ کرده و زیبایی محصولات خود را به نمایش می گذارد.

ورساچه همچنین در تولید کفش های بسیار زیبا و جذاب، کیف دستی و عینک آفتابی معروف است. طراحی کفش های آنها الهام گرفته از کفش های یونان باستان با طراحی مدل جدید است. کفش های ورساچه از باکیفیت ترین و گران قیمت ترین مواد تولید می شود و بسیار باشکوه و دیدنی هستند.

کیف دستی و عینک

وسیله ای که می تواند کفش های ورساچه را تکمیل کند، کیف است. کیف های برند ورساچه بسیار زیبا و دیدنی هستند. این کیف ها معمولا در سایزهای بالا تولید می شوند و روی آنها طرح هایی از سر مدوسا، کلید یونانی یا سوزن و سنجاق سینه طلا دیده می شود.

کیف ورساچه

عینک های تولید ورساچه هم ویژگی های خاص این برند را دارند و با اندازه های بزرگ و طرح های دیدنی خود توجه همه را به خود جلب می کنند.

لوازم دیگر ورساچه

ورساچه دستی هم در تولید عطرهای مردانه و زنانه، مبلمان و لوازم لوکس خانه، مثل میز و صندلی و ظروف زیبا دارد. این برند مدام خط تولید محصول جدیدی راه اندازی می کند و زیر نظر دوناتلا ورساچه به رشد خود ادامه می دهد. همچنین ورساچه با الهام گرفتن از نوعی زره سبک، پارچه ای به نام اورتون (Oroton) را طراحی کرد که به نمادی برای این برند تبدیل شد. علاوه بر این، ورساچه نوعی لباس باله برای تئاتر «لا اسکالا» طراحی کرد.

پارچه اورتون

ورساچه و شبکه های اجتماعی

ورساچه برای جلب توجه خریداران غرق در دنیای دیجیتال، به ویژه جوانان، از شبکه های اجتماعی هم استفاده می کند و بخشی از تبلیغات بازاریابی خود را از طریق فضای مجازی انجام می دهد. این برند در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام حساب کاربری دارد و محصولات خود را در آنجا تبلیغ می کند. در گذشته و پیش از حذف گوگل پلاس، ورساچه از شبکه اجتماعی گوگل پلاس بیشتر برای تبلیغ ساعت های ورسوس استفاده می کرد.

اثر محصولات ورساچه روی محیط زیست

سال ۲۰۱۴ به دنبال شکایت از این برند مبنی بر یافتن اثراتی از مواد شیمیایی مضر در کفش و لباس کودکان تولید ورساچه، این شرکت اعلام کرد قصد دارد در استفاده از محصولات نساجی از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کند و در نظر دارد از مواد اولیه و فناوری دوستدار محیط زیست و پایدار بهره ببرد. سپس این برند تصمیم گرفت محصولات خود را به گونه ای طراحی کند که آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود. با این حال ورساچه هنوز در این زمینه اقدامات خود را به روشنی اعلام نکرده است.

محصولات ورساچه و حیوانات

در سال 2019 ورساچه تصمیم گرفت که از پوست کانگورو برای تولید محصولات خود استفاده نکند. سالانه ۳/۲ میلیون کانگورو به خاطر پوست شان کشته می شوند. البته این تصمیم پس از فشار از سوی بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران (PETA) اتخاذ شد. قرار شد این شرکت بدون استفاده از خز طبیعی محصولات خود را تولید کند.

اما این برند همچنان به استفاده از پوست حیوانات دیگر از کروکودیل گرفته تا مارهای پیتون و مارمولک ها ادامه می دهد. مخالفان استفاده از پوست و بخش های مختلف حیوانات برای تولید لباس می گویند، هیچ حیوانی نمی خواهد جان خود را فدای مد کند.

کیف پوست کروکودیل ورساچه

در واقع برای تولید محصولات با پوست حیوانات، پوست آنها را زنده زنده از بدن شان جدا می کنند تا پوست سالم و بی نقص بماند. به طور مثال، مارها را به درخت میخ می کنند و پوست آنها را همانطور که زنده هستند، می کنند. این حیوانات به دلیل سوخت وساز آرام بدن شان، ساعت ها طول می کشد تا بمیرند.

هر کدام از این حیوانات برای اینکه مشتریان از زیبایی کیف، کفش، کمربند و هر محصول دیگر لذت ببرند، زجر و عذاب فراوانی را تحمل می کنند. همچنین ورساچه هنگام تولید عطر و دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی از آزمایش روی حیوانات استفاده می کند و از این نظر هم حقوق حیوانات را نقض کرده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (546 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان