روش تهیه پیاز سوخاری رژیمی با 2 روش

  دوشنبه، 11 مهر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه پیاز سوخاری رژیمی با 2 روش
پیاز سوخاری یک میان وعده خوشمزه است که به روش های مختلفی تهیه می شود. همانطور که از نام آن پیداست، اجزای اصلی آن، پیاز و آرد سوخاری است. اما در مدل های مختلف، برخی مواد غذایی به این ترکیب اضافه می شود.

پیاز سوخاری رژیمی یکی از انواع فینگر فودهای بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیاز سوخاری رژیمی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم پیاز سوخاری رژیمی

  • پیاز۴ عدد
  • تخم مرغ۲ عدد
  • آرد سفید۱ پیمانه
  • پودر سوخاری۲ پیمانه
  • شیر۱ پیمانه
  • ادویه مخلوط از هر کدام ۱ قاشق چایخوری
  • پودر آویشن به مقدار کافی

طرز تهیه پیاز سوخاری رژیمی

برای تهیه پیاز سوخاری رژیمی به روش خانگی در ابتدای کار پوست پیازها را بدون اینکه ریشه آنها گرفته شود جدا می کنیم، سپس پیاز را از ابتدا به سمت ریشه با یک چاقو تیز با فاصله ۱ سانتی متر برش می زنیم. توجه داشته باشید هنگام برش زدن چاقو به ریشه پیاز نرسد، در غیر این صورت لایه های پیاز از هم باز می شوند. حالا درون یک کاسه مناسب مقداری یخ و آب سرد ریخته، سپس پیازها را به صورت برعکس درون کاسه می گذاریم.
حالا اجازه می دهیم پیازها به مدت ۱ ساعت درون آب و یخ بمانند. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.در این مرحله پودر سوخاری را به همراه ادویه مخلوط درون یک ظرف مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس آرد سفید را به همراه مقداری پودر آویشن درون یک ظرف جداگانه ریخته و مخلوط می کنیم.
حالا تخم مرغ ها را به همراه شیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پیازها را از کاسه حاوی آب و یخ خارج کرده و روی دستمال قرار می دهیم.
زمانی که آب اضافی پیازها گرفته شد، لایه های پیازها را به آرامی باز کرده و درون مخلوط شیر و تخم مرغ می غلطانیم. در ادامه پیازها را به ترتیب درون آرد سفید، مخلوط شیر و تخم مرغ، سپس پودر سوخاری می غلطانیم.در این مرحله پیاز ها را درون سینی فر می چینیم، سپس مقداری روغن مایع روی آنها اسپری می کنیم. حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم پیازها به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. نوش جان.

مواد لازم پیاز سوخاری رژیمی روش دوم

  • شیر ۱ لیوان
  • آرد گندم ۱ لیوان
  • ماست نصف لیوان
  • پیاز سفید بزرگ ۱ عدد
  • پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
  • سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه پیاز سوخاری رژیمی روش دوم

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و بعد روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه حلقه با ضخامت ۱ سانتی متر برش می دهیم.در کاسه ای بزرگ شیر را می ریزیم و سرکه را نیز به آن می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم

و اجازه می دهیم تا ۵ دقیقه همین طور ترکیب سرکه و شیر یماند. سپس ماست را به مواد اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.در کاسه ای آرد را می ریزیم و پودر سیر،نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

شیرجوش را روی حرارت کم قرار می دهیم و استخر روغن در شیرجوش درست می کنیم ،به این صورت که مقداری روغن در شیر جوش می ریزیم که پیاز ها کاملا در روغن شناور باشند. اجازه می دهیم تا روغن کم کم داغ شود.

سپس پیاز حلقه شده را ابتدا در مخلوط ماست و شیر و سرکه قرار می دهیم تا کاملا با این مواد آغشته شود و بعد در مخلوط آرد و ادویه می زنیم و مجددا در مخلوط ماست و بعد در مخلوط آرد می زنیم و در سینی آن ها را می چینیم. زمانیکه روغن داغ شد یکی از حلقه پیاز ها را در روغن قرار می دهیم

و ۱ دقیقه بعد حلقه بعدی را قرار می دهیم .دقت کنید پیازها را با هم در روغن یکدفعه قرار ندهید چون به هم می چسبند بلکه با توجه به اندازه شیر داغ کن یا تابه ابتدا یک حلقه در روغن قرار می دهیم و بعد از ۱دقیقه بعد حلقه بعدی را قرار می دهیم.

همگی پیاز ها که سرخ شدن از شیر داغ کن که بیرون می آوریم در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه ان خارج شود و در ظرف مورد نظر می چینیم و با سس نوش جان کنید. پیاز سوخاری را می توانید برای تزئین غذاهای فست فودی نیز استفاده کنید.

پیاز سوخاری رژیمی


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (574 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (181 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (48 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان