روش تهیه سوپ شیر با خامه

  جمعه، 13 خرداد 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه سوپ شیر با خامه
 سوپ شیر با خامه از پیش غذاهای خاص و خوشمزه بین المللی است که در کشورهای مختلف با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه  سوپ شیر با خامه در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

سوپ شیر یکی از انواع سوپ سفید با جو می باشد. سوپ شیر به دلیل ترکیب خامه و شیر، طعم لذیذی دارد که معمولا مورد پسند همه قرار می گیرد. به همین خاطر، این سوپ می تواند گزینه مناسبی به عنوان یک پیش غذای ساده و خوشمزه باشد. شما می توانید سوپ شیر و خامه خوش طعم را، پیش از غذا برای مهمان هایتان سرو کنید. شب های سرد زمستان زمان خوبی برای تهیه این سوپ می باشد. سوپ شیر در حالی که بسیار ساده است، خواص شگفت انگیزی دارد که از سرماخوردن شما در روزهای سرد جلوگیری می کند.

مواد لازم سوپ شیر با خامه

  • سینه مرغ 1 عدد درشت
  • پیاز درشت 1 عدد
  • هویج 2 عدد
  • قارچ 5 عدد
  • شیر 1 لیوان+ نصف لیوان
  • آرد ذرت 2 قاشق سوپخوری
  • نمک و فلفل به مقدار کافی
  • آبلیمو به میزان لازم
  • خامه 2 قاشق غذاخوری
  • جعفری خرد شده 1 قاشق سوپخوری
  • جو پرک 1 استکان
  • آب دو لیوان

طرز تهیه سوپ شیر با خامه

ابتدا یک عدد سینه مرغ را با یک عدد پیاز درشت و دو لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا بپزد. بعد از آن که مرغ کاملا پخته شد، سینه مرغ را خارج کرده و ریش ریش کنید. پیاز را کنار بگذارید(دیگر به آن نیازی نداریم). آب مرغ را صاف کنید و در قابلمه ایی مناسب گوشت مرغ ریش ریش شده و آب مرغ صاف کرده و هویج را که از قبل رنده کرده بودیم (بسته به سلیقه خودتان می توانید آن ها را نگینی هم خرد کنید) به همراه یک فنجان جو پرک که از قبل خیس کرده اید را ریخته، و قابلمه را بگذارید بر روی حرارت ملایم تا همه مواد پخته شود. (اگر آب سوپ کم بود اندکی آب جوشیده به قابلمه بیفزایید).

بعد از آنکه هویج و جو پرک نرم شدند، شیر را با 2 قاشق آرد ذرت ترکیب کنید و به مواد درون قابلمه اضافه کنید و حرارت گاز را ملایم کنید و قارچ را که از قبل خرد کرده اید(ورقه ایی خرد کنید) را نیز در این مرحله به سوپ در حال پختن بیفزایید و اجازه دهید سوپ بجوشد و غلیظ شود. مقداری نمک و فلفل را به سوپ اضافه کنید. وقتی که سوپ کاملا جا افتاد 2 قاشق غذاخوری خامه پرچرب را به آن اضافه کنید و بگذارید کمی بپزد بعد از 5 دقیقه از روی حرارت بردارید. هنگام ریختن سوپ در ظرف مناسب اندکی آبلیموی تازه به سوپ اضافه کنید. نوش جان

سوپ شیر با خامه

مواد لازم برای درست کردن سوپ شیر با خامه روش دوم

  • جو پوست کنده ۱ لیوان
  • شیر ۱ لیتر
  • ½ سینه مرغ
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • هویج ۱ عدد درشت
  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • کره به مقدار لازم
  • خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • جعفری ساطوری شده به اندازه دل خواه

طرز تهیه سوپ شیر با خامه روش دوم

برای درست کردن سوپ شیر دستور های مختلفی وجود دارد اما این طرز تهیه سوپ شیر یکی از ساده ترین دستور ها برای داشتن یک سوپ غلیظ، مجلسی و خوشمزه است.

  1. پیاز را نگینی خورد کنید و هم راه با مقداری کره داخل قابلمه بریزید.پیاز ها که طلایی و سبک شدند وقت اضافه کردن سینه مرغ است.
  2. تکه های مرغ را به خوبی با کره و پیاز تفت دهید تا کاملا سفید شود.وقت اضافه کردن هویج هایی ست که به صورت نگینی و ریز خرد کرده اید.
  3. در این مرحله جو پوست کنده را که حداقل ۶ ساعت قبل خیسانده اید از آب کش رد کنید و خوب بشویید.حالا به مواد قبلی اضافه کنید و اجازه دهید خوب تفت بخورد.
  4. حالا وقت اضافه کردن فلفل و نمک است تا مواد اولیه سوپ مزه دار شود.در این مرحله آب جوش را به اندازه ای اضافه کنید که مواد را کامل بپوشاند.
  5. در قابلمه را به حالت نیمه باز بگذارید و تا پخت کامل مواد، سوپ را چند دقیقه یک بار هم بزنید. این کار برای آن است که جو حین پخت به کف قابلمه نچسبد.
  6. قارچ ها را خرد کنید، درون یک تابه بریزید و هم راه با کره تفت دهید.
  7. قارچ ها را کنار بگذارید تا خنک شود.مرغ را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس استخوان های آن را جدا و به کمک دست یا چنگال گوشت را ریش ریش کنید.
  8. بعد از گذشت ۲ تا ۳ ساعت دانه های جو شکفته می شود و به مرحله پخت کامل می رسد.
  9. برای آن که سوپ رقیق و لطیفی داشته باشید می توانید در این مرحله از گوشت کوب برقی یا میکسر استفاده کنید.
  10. بعد از این که با گوشت کوب برقی به بافت یک دست و لطیفی از جو رسیدید، حالا وقت اضافه کردن شیر است.
  11. شیر داغ یا در حال جوش را به مواد اضافه کنید.شعله را کم کنید و اجازه دهید طعم شیر به خورد ترکیبات سوپ برود.
  12. مرغ و قارچ را به سوپی که در حال قل زدن است اضافه کنید و منتظر ترکیب اعجاز آمیز طعم ها بمانید.
  13. بعد از این که سوپ به غلظت دل خواه شما رسید، خامه را با یک ملاقه سوپ مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود.
  14. این ترکیب را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. با این که خامه کالری این سوپ را افزایش می دهد اما به هیچ عنوان حذفش نکنید. طعم بی نظیر سوپ شیر تا حد زیادی مدیون خامه است.سوپ شیر شما حاضر است.شعله گاز را خاموش و جعفری را به سوپ داغ اضافه کنید.
  15. مقداری از جعفری را برای تزئین غذا کنار بگذارید.

نکات کلیدی در دستور پخت سوپ شیر با خامه

  • مهم ترین نکته در طرز تهیه سوپ شیر، خیساندن جو در آب گرم حداقل ۶ ساعت قبل از شروع پخت است.
  • آبی که جو را در آن خیسانده اید به طور کامل دور بریزید، جو را خوب بشویید و بعد بپزید. افزودن این آب به سوپ باعث ترش شدن آن می شود.
  • برای داشتن یک سوپ سفید و جذاب از هیچ ادویه ای استفاده نکنید. استفاده از نمک و فلفل برای طعم دادن به سوپ کفایت می کند.
  • حین پخت از آب لیمو برای طعم دادن به سوپ استفاده نکنید، این کار باعث بریده شدن شیر می شود.
  • در طرز تهیه سوپ شیر، استفاده از شیر داغ و جوشانده شده یک فوت آشپزی محسوب می شود. شیر سرد باعث بریده شدن سوپ و به هم ریختن ظاهر زیبای آن می شود.
  • گوشت کوب برقی را دست کم نگیرید؛ به کمک آن، سوپی سبک، لطیف و یک دست خواهید داشت.
  • در پایان پخت و هنگام سرو، از آب لیمو برای طعم دار کردن سوپ استفاده کنید.
  • برای پخت سریع تر، در روش تهیه سوپ شیر جو پرک را جایگزین جو پوست کنده کنید و نگران تغییر طعم اصلی آن نباشید.
  • در تمام مدت زمان پخت، در قابلمه را نیمه باز بگذارید، این کار مانع سر رفتن سوپ می شود.
  • چند دقیقه یک بار سوپ شیر را هم بزنید، تنها راه حل نچسبیدن جو به ته ظرف همین است.

سوپ شیر با خامه 


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (486 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان