رنگ های مناسب برای دکوراسیون سرویس بهداشتی

  دوشنبه، 07 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
رنگ های مناسب برای دکوراسیون سرویس بهداشتی
ساعد نیوز: انتخاب رنگ مناسب برای طراحی و دکوراسیون حمام یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. در هر نوع سبک و طراحی وسایلی مانند روشویی کابینتی، توالت فرنگی، کاسه روشویی، وان و کابین دوردوشی جایگاه ویژه ای دارند. اما جدا از انتخاب هر نوع سبکی بهتر است به اصول طراحی جهانی نیز توجه کنید زیرا رسیدن به موفقیت را برای شما آسانتر می کند.

در فضای حمام و سرویس بهداشتی، ایجاد فضایی آرام و راحت و فضایی که حس تمیزی رو القا کنه، اهمیت داره. از طرفی چون معمولاً سرویس بهداشتی در منازل فضای کوچکی داره بهتره از رنگ های روشن استفاده بشه تا باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا بشه. در خانه های امروز ایرانی، برخلاف گذشته، کم ترین اهمیت به سرویس بهداشتی و حمام داده می شود در صورتی که این موضوع در کشورهای دیگر با کیفیت و استانداردهای بهتری در حال طراحی و اجراست. شاید فکر کنید برای رسیدن به چنین کیفیتی حتما باید حمام و سرویس بهداشتی بزرگ داشته باشید و ماه ها هزینه زیادی بپردازید، اما برخلاف تصورتان با یک رنگ آمیزی حتی در فضاهای خیلی کوچک می توانید حمام و سرویس بهداشتی مانند ژورنال های حرفه ای خلق کنید.

کاربرد سفید یخی و کرم در سرویس بهداشتی

رنگ های روشن می توانند منعکس کننده نور باشند، و این باعث می شود برای فضاهای کوچک بدون پنجره بهترین گزینه شوند. از نظر بهداشتی نیز این رنگ ها قابل قبول تر هستند زیرا با نشان دادن کثیفی مرتب به تمیز کردن نیاز پیدا کرده در نتیجه بهداشت همیشه رعایت می شود. رنگ سفید یک ظاهر شیک، تمیز و منعکس کننده نور را ایجاد می کند و باعث می شود تا حمام های کوچک کمی بزرگ تر شوند. تفاوت ندارد که سبک حمام شما چیست زیرا این رنگ در تمامی سبک به خوبی خودی نشان داده و هیچ وقت از مد نمی افتد.

بسته به این که شما از چه تنالینه رنگی سفید بهره می برید، سیک دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی تان نیز تغییر می کند. سفید یخی یک فضای مدرن تر و کمی سرد تر را به وجود می اورد اما سفید مایل به کرم فضایی گرم تر و نزدیک به طراحی های کلاسیک را نشان خواهد داد. از مزایای دیگر رنگ سفید این است که به راحتی می توانید رنگ های مورد علاقه تان را با آن ست نمایید. آبی، مشکی، سبز یا هر رنگ دیگری که می تواند در لوازم و اکسسوری به کار روند. در این صورت یک دکوراسیون مینیمال و جذابی مانند تصاویر بالا به وجود می آورید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام به رنگ صورتی

کلاً رنگ صورتی معروفه به رنگ دخترانه بودن، این رنگ حس دوست داشتن، عشق و ملایمت رو منتقل می کنه. پیشنهاد ما اینه که اگه قصد دارین از صورتی در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنین، دقت کنین که این رنگ رو به درستی به کار ببرین و اگه ممکنه از طیف های مایل به بنفش و یا رنگ سفید و خاکستری در کنار صورتی کمک بگیرین. چون استفاده نادرست از رنگ صورتی ممکنه بعد از مدتی حس دلزدگی وکسالت رو در شما بوجود بیاره.

کاشی مناسب سرویس بهداشتی بزرگ

کاشی های تیره رنگ مانند شکلاتی، ذغالی و سورمه ای برای سرویس بهداشتی های بزرگ توصیه می شود. این رنگ ها جلوه ای مجلل به فضا می بخشند که می توانید با نورپردازی مناسب جلوی تاریک دیده شدنِ محیط را بگیرید. از طرح های برجسته و خاص کمک بگیرید تا فضایی گرم و دلنشین ایجاد شود.

هنگام انتخاب و نصب کاشی به این چند نکته دقت کنید:

  1. بهتر است رنگ های تیره را در کل محیط به کار نبرید، بلکه بخشی از فضا را به شکل خطوط عمودی یا افقی کاشی کنید. زیرا این کاشی ها لکه های آب را نشان می دهند.
  2. هنگام انتخاب کاشی، یک کاشی را به عنوان نمونه کنار شیر آلات، پرده حمام، سنگ روشویی و وان قرار دهید تا ترکیب رنگ آن ها را به خوبی مشاهده کنید.
  3. می توانید به جای کاشی از سرامیک دیواری استفاده و دیوارپوش را با کف ست کنید.

رنگ های نا محدودی برای به کار بردن در دکوراسیون داخلی وجود دارد که با توجه به سلیقه و سبک مورد علاقه خود، می توانید چهارچوب ها را بشکنید و هر یک از آن ها را انتخاب کنید. نظرات خود را با ما در میان گذارید.

کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک

با انتخاب هوشمندانه، می توانید حس و حال متفاوتی در فضا ایجاد کنید زیرا سطح وسیعی از نمای داخلی را پوشش می دهد. برای داشتن سرویس بهداشتی لوکس و شیک می توانید کاشی های براق را انتخاب کنید. معمولا این بخش از خانه، فضای کوچکی دارد که انتخاب کاشی های براق به رنگ روشن مانند سفید، کرم، طلایی و آبی نوزادی به بازتاب نور و بزرگ دیده شدن فضا کمک می کند. علاوه بر این، کاشی های براق به راحتی شسته می شوند و لعاب روی آن ها، از نفوذ آب به دیوار جلوگیری می کند.

بهترین کفپوش کدام است؟


اگر می خواهید بهترین و مناسب ترین کفپوش را در حمام خانه تان داشته باشید، پیشنهاد می کنیم سراغ انواع کفپوش های سرامیکی بروید. انتخاب کفپوش سرامیکی ۲ حسن دارد؛ اول اینکه شست وشو و رعایت بهداشت آنها در حمام بسیار آسان است و از طرف دیگر این نوع کفپوش ها طول عمر بیشتری را در محیط مرطوب و نمناک حمام دارند و می توانند برای سال های زیادی رنگ، ظاهر و ترکیب خود را حفظ و زیبایی حمام تان را تضمین کنند، اما باید مراقب باشید که هنگام انتخاب سرامیک به عنوان کفپوش حمام تان حتما از سرامیک های شیاردار استفاده کنید چون این نوع از سرامیک ها امنیت بیشتری را در حمام برای شما ایجاد می کنند و شیارهای آنها مانع از سرخوردن شما در حمام می شود.

برای کف های شیب دار


اگر کف حمام شما شیب دار است، بهترین سایز برای انتخاب سرامیک، کوچک ترین سایز یا سایزهای متوسط است. انتخاب کاشی هایی که طول و عرض بزرگی دارند در سطح های شیب دار چندان مناسب نیست، زیرا موجب نمود سطح شیب دار کف حمام می شوند و زیبایی فضا را تحت تاثیر خود قرار می دهند. ضمن آنکه این کاشی ها به دلیل سطح بزرگی که دارند، خیلی زود ممکن است آسیب ببینند یا بشکنند. در حالی که انتخاب سرامیک های کوچک در عین حال که کف حمام را زیباتر نشان می دهند، میزان استقامت بیشتری در کف های شیب دار خواهند داشت.

وقتی باید لاتکس بخرید


اما اگر در حمام تان وان دارید، بهتر است به جای سرامیک از کفپوش های لاتکس استفاده کنید. این کفپوش ها که دولایه هستند، بهترین انتخاب برای کفپوش اطراف وان محسوب می شوند و میزان آسیب دیدگی و احتمال بروز واقعه ناگوار را در حمام و در اطراف وان به حداقل می رسانند. این کفپوش های دولایه معمولا در لایه رویی خود بافت های متنوعی دارند که می توانند مانع از لیز خوردن افراد در حمام شوند.

تصاویر سرویس بهداشتی کوچک

تصاویر سرویس بهداشتی بزرگ


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (325 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (107 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (77 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (52 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (16 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (11 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (8 نظر) امضای 7 پادشاه قاجار را ببینید /از ناصرالدین شاه تا فتحعلی شاه +عکس (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر)
تیتر امروز   
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندانشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403