دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

رونمایی از اولین لباس عروس سفید جهان/ همه عروس های ایرانی از این زن تقلید می کنند+عکس 

شنبه، 20 مرداد 1403
ساعد نیوز: جالب است بدانید که اولین لباس عروس به رنگ سفید در جهان متعلق به ملکه ویکتوریا ، ملکه ی اسبق کشور انگلیس بود. تا قبل از آن عروس‌ها فقط قشنگ‌ترین لباسشان را انتخاب و همان را برای جشن عروسی خود می‌پوشیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، ملکه ویکتوریا، یکی از شناخته شده ترین ملکه های انگلستان کبیر است که به مدت 64 سال بر انگلستان و ایرلند فرمانروایی می کرد و دومین سلطنت طولانی تاریخ انگلیس را دست دارد. او در سال 1819 به دنیا آمد و در 18 سالگی به سلطنت رسید و در سن 21 سالگی نیز با عموزاده خود، شاهزاده آلبرت ساکس ازدواج کرد.

در زمان ملکه ویکتوریا، استفاده از لباس های رنگی برای عروس امری رایج بود اما ویکتوریا برای لباس عروسی خود، رنگ سفید را برگزید و بسیار مورد توجه واقع شد. گرچه ملکه ویکتوریا نخستین ملکه ای نبود که از رنگ سفید به هنگام عروسی استفاده می کرد و پیش از او هم چنین اتفاقی در میان دیگر ملکه ها افتاده بود؛ اما جالب است بدانید که این انتخاب او، استفاده از لباس عروسی سفید را باب کرد.

ملکه ویکتوریا شمایل خود را در روز عروسی این گونه توصیف می کند:

لباس اطلس سپیدی را با تور دوزی های بسیاری بر تن کردم و جواهراتم عبارت بودند از گردنبند و گوشواره الماس ترکی به همراه سنجاق سینه ای مزین به یاقوت کبود که آلبرت عزیزم به من هدیه داده بود.

دوخت و طراحی لباس عروسی ملکه ویکتوریا را مسئول مدرسه طراحی سلطنتی به عهده داشت. لباس عروسی از اطلس ساده و کرم رنگی دوخته شده که با توردوزی های زیبایی تزئین شده بود. جالب است بدانید که این توردوزی ها تماما کار دست بودند. همچنین در حاشیه تور عروس، شکوفه های نارنجی رنگی دوخته بودند که نماد باروری و شکوفایی محسوب می شدند و به جای تاج روی سر ملکه ویکتوریا قرار می گرفت. دنباله لباس عروسی ملکه ویکتوریا 5.5 متر بود و ساقدوش آن را در دست می گرفت.

امروزه لباس عروسی ملکه ویکتوریا در کاخ کنسیگتون و در مجموعه لباس عروسی ملکه ویکتوریا نگهداری می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 20 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ شب شعر فوق خنده‌دار مهران مدیری با شعرهای بی‌وزن و قافیۀ خلاقانه/ نسبت او من پَهَنم.../ نصف سیبیل‌هاشو خورد
گشت و گذار شبانه و رمانتیک سردار آزمون و همسرش در لب رودخانه بعد از برد شیرین / این عکس دل همه رو برد ! + عکس
(فیلم) گفتگوی زهرا پزشکیان با ناهید کیانی در غیاب پدرش
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
دوستی و رفاقت علی اوجی همسر نرگس محمدی باهنرمندان مشهور +عکس/ از بهرام رادان و همایون شجریان تا...
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
نگاهی به تزئینات جالب لوستر پذیراییِ خانه بهاره رهنما؛ پرندگان آویز شیشه‌ای به رنگ‌های رنگین کمان+ویدیو/ چقدر خاص و زیباست😍
روزی که هادی چوپان برج میلاد را منفجر کرد/ از لندکروز تشریفاتی فوق لاکچری گرگ پارسی تا عکس های دونفره با هواداران خانم و آقا +فیلم