دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

عکس /

رونمایی از نگاره تاریخی و زیبای هنرمند معروف ایرانی از گریز یوسف و زلیخا با الهام از اشعار سعدی و جامی در موزه معروف مصر/ اصیل و خیره‌کننده+عکس 

پنجشنبه، 01 شهریور 1403
ساعدنیوز: کمال‌الدین بهزاد حدود 860 هجری قمری/1455 میلادی در هرات به دنیا آمد و آثار زیبا و ماندگاری از او باقی مانده است.یکی از نگارگری های معروف او اثر گریز یوسف و زلیخا است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز، استاد کمال الدین بهزاد، نقاش کشورمان که در هرات به دنیا آمد. گویا کمال الدین بهزاد در بچگی یتیم شد. روح‌الله میرک نگهداری از او را در هرات بر عهده گرفت و به او هنر نقاشی یاد داد. ولی ( مصطفی ) عالی ، تاریخ نویس ترک و صاحب نوشتن کتاب در تاریخ هنر، پیر سیداحمد تبریزی را معلم او و جهانگیر ، خلیل احمد را هنرمندی می داند که بهزاد شوه او را ادامه داده است.

گریز یوسف از زلیخا نام نگاره‌ای از کمال‌الدین بهزاد است. این نگاره، برای نسخه‌ای از کتاب بوستان سعدی در سال 893 ه.ق به تصویر در آمده و واقعه‌ی گریختن یوسف از زلیخا را نشان می‌دهد. بهزاد برای فضاسازی این اثر علاوه بر اشعار سعدی از اشعار شاعر زمانه‌ی خودش جامی در وصف داستان یوسف و زلیخا نیز بهره برده‌است. در این اثر هشت بیت شعر وجود دارد که خوشنویسی آن به قلم سلطان علی مشهدی است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 01 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
جشن سالگرد ازدواج عاشقانه صبا راد با همسرش مانی رهنما در ترکیه به این شکل ساده و خلوت برگزار شد/ عشقتون مانا+ویدیو
خلاقیت خنده دار مردم مبتکر برای نگهداشتن نوبتشان در درمانگاه با قرار دادن دمپایی و کفش هایشان در قسمت پذیرش+عکس/ مغز شماها قابل ستایشه😂
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی