روش های تشخیص زیپو اصل از تقلبی

  شنبه، 08 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش های تشخیص زیپو اصل از تقلبی
نمونه های فیک و تقلبی بسیاری از فندک های زیپو در بازار وجود دارد اما نگران نباشید؛ فندک های تقلبی مشخصه هایی دارند که با دانستن آن ها می توانید فندک زیپو اصل را از نوع تقلبی تشخیص دهید.

در این مقاله که توسط تیم تولید محتوای ایران لایتر تهیه و تنظیم شده است، سعی شده تا کاربر با روش‌های تشخیص فندک زیپو اصل از تقلبی آشنا شود تا بتواند با خیالی آسوده خرید خود را انجام بدهد. پس توصیه می‌کنیم برای تشخیص فندک زیپو اصل از تقلبی ادامه مقاله را با دقت کامل بخوانید.

نمونه های فیک و تقلبی بسیاری از فندک های زیپو در بازار وجود دارد اما نگران نباشید؛ فندک های تقلبی مشخصه هایی دارند که با دانستن آن ها می توانید فندک زیپو اصل را از نوع تقلبی تشخیص دهید. قبل از هر چیز باید بدانید که برای خرید یک فندک زیپو اصل بهتر است از فروشگاه‌های مطمئن و معتبر خرید کنید. ایران لایتر (ایران زیپو سابق) مفتخر است تا با بیش از 10 سال سابقه در این کار، فندک های اصل زیپو و سایر برند های محبوب را با ضمانت اصالت کالا به شما ارائه دهد.

6 روش مهم برای تشخیص فندک زیپو اصل

بررسی بدنه زیپوها

توجه به بدنه فندک های زیپو و می تواند به راحتی دست فندک های تقلبی را برای شما رو کند. تصویر پایین بیانگر اندازه تقریبی فندک های زیپو هستند که نمونه های تقلبی آن کمی باریکتر و بلندتر به نسبت زیپو های اصلی هستند.

همچنین ضخامت بدنه ی فندک های تقلبی گاه کمتر و یا بیشتر از نمونه های اصلی است. جای جوش لولا بر روی در و بدنه فندک های زیپو نکته قابل توجه دیگری در اصل و یا تقلبی بودن این فندک‌ها است. در زیپوهای اصلی جای جوش تقریبا به شکل بیضی و محو است اما در اکثر نمونه های تقلبی، جای جوش به شکل دایره است. همچنین لولای فندک زیپوی اصلی درب را در زاویه ی حدود 45 درجه متوقف می کند اما در زیپوهای تقلبی درب تا اخر پایین می رود. قسمت زیرین بدنه زیپو اصلی حکاکی های عمیق و ظریفی دارد.

چرخ سنگ چخماق

فلز زیرین چرخ سنگ چخماق و مغزی آن از دو جنس متفاوت است که به وسیله ی جوشکاری به هم متصل شده اند و خش دار است. چرخ سنگ چخماق، فلزی آلیاژی دارد که در طول فرایند برش و صیقل دادن سطح نا همواری پیدا کرده و این یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد آن است.

بررسی مغزی های فندک زیپو

مهم ترین بخش هر فندک مغزی آن است. اگر مغزی کیفیت پایینی داشته باشد شعله مناسب را تولید نخواهد کرد. کارکرد درست زیپوی شما به مغزی آن وابسته است. مغزی ها اجزای متفاوتی دارند از جمله:

بدنه مغزی: بدنه مغزی اصلی لبه های فلزی یکسانی دارد، بر روی هم چفت شده وجوش خورده اند و همچنین از استحکام بالایی برخودار است.
پنبه مغزی: که به طور استاندارد در حدود 7 میلی متر ضحامت دارد و در فندک های تقلبی فشردگی پنبه ها کمتر و باریک تر هستند.
از سال 2011 پنبه های مغزی با عبارت life to fill با رنگ قرمز نشانه گذاری شده اند و قبل از این سال به رنگ مشکی دیده میشد.
بدنه ی مغزی های تولید شده قبل از سال 2010 عبارت: MADE IN ZIPPO U.S.A​ و از سال 2010 به بعد عبارت: ZIPPO MADE IN U.S.A ​حک شده است.
بر روی بدنه ی مغزی مانند قسمت زیرین زیپو تاریخ تولید آن حک شده است. اما به دلیل این که مغزی و فندک دو خط تولید مجزا از یکدیگر دارند؛ تاریخ تولید حک شده نیز با هم متفاوت است. شانس کمی وجود دارد تا تاریخ تولید مغزی و قسمت زیرین فندک مشابه هم باشند.
تفاوت تاریخ تولید مغزی و فندک نشان تقلبی بودن فندک نیست اما اگر تاریخ تولید بر روی مغزی حک نشده باشد می توان گفت که آن فندک تقلبی است.

اسکن بارکد جعبه زیپو

پشت جعبه فندک های زیپو بارکدی وجود دارد که با اسکن کردن آن می توانید از اصالت فندک خود مطلع شوید. همچنین این بارکد اطلاعات مفیدی از تولید محصول به شما می دهد.

فندک های تولید شده در مناطق امریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه دارای بارکد اصالت بوده که پشت جعبه فندک زیپو اصل چسبیده شده است.

دفترچه فندک زیپو اصل

در جعبه فندک زیپو دفترچه راهنمایی وجود دارد که شامل ادرس و اطلاعات تماس نمایندگی های موجود زیپو در سر تا سر جهان است. وجود این دفترچه اگرچه لازم و ضروری است اما دلیل کافی بر اصالت کالا نیست. محصولات تولیدی زیپو در پنج منطقه ی مختلف تولید می شوند که عبارتند از: اروپا، آسیای شرقی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی. فندک های تولید شده در آسیای شرقی دارای دفترچه های ژاپنی‌اند که بر خلاف دیگر مناطق انگلیسی نیستند در نتیجه انگیلیسی نبودن دفترچه ی راهنمای زیپو اصالت آن را زیر سوال نمی‌برد.

قیمت زیپوها

گران قیمت بودن فندک های زیپو اصالت ان ها را تضمین نمی کند. شما می توانید با جستجو کردن کد و مدل فندک خود در سایت زیپو از قیمت اصلی آن به دلار اگاه شوید. مثلا اگر فندک مورد نظر شما در سایت کمپانی زیپو 30 دلار است، با مقایسه قیمت پیشنهادی به شما (کمتر یا بیشتر) متوجه هدف سودجویانه برخی فروشندگان خواهید شد. فندک های زیپو به داشتن گارانتی مادام العمر خود معروف هستند. و اگر فندک شما نیاز به تعمیر پیدا کرد، فروشگاه های معتبر آن را به صورت رایگان برای شما تعمیر خواهند کرد و هرگونه دریافت هزینه در مقابل تعمیر فندک شما، سودجو بودن فروشندگان را می رساند.

اگر میخواهید خریدی حرفه ای و مطمئن داشته باشید، همه ابعاد محصول مورد نظر خود را مورد بررسی قرار دهید و مقایسه کنید؛ چرا که تحقیق در مورد کالا اولین قدم برای تجربه ی یک خرید لذت بخش و مطمئن می باشد.

استعلام قیمت و خرید فندک زیپو در فروشگاه ایران لایتر

خرید فندک زیپو از ایران لایتر

ما این افتخار را داریم که با هفت سال سابقه اصلی ترین واردکننده‌ی فندک زیپو اصل، اورجینال به همراه لوازم جانبی آن در ایران است. با خرید از ما می توانید از جدیترین مدل های تولید شده توسط این کمپانی با قیمت مناسب و اقتصادی بهره مند شوید.

خدمات فروشگاه ایران لایتر (ایران زیپو سابق)

ایران لایتر (ایران زیپو سابق) به عنوان یک مجموعه معتبر و تخصصی، خدمات ویژه‌ای را برای مشتریان خود فراهم کرده است. برخی از خدمات این مجموعه در ادامه معرفی شده است.

  1. مشاوره رایگان

  2. ارسال سریع

  3. تضمین اصالت و کیفیت

  4. پشتیبانی نامحدود

در فروشگاه ایران لایتر، خرید فندک زیپو به صورت آنلاین و حضوری انجام می‌شود تا شما بتوانید خرید خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید؛ همچنین می توانید از تجربه و تخصص پرسنل این مجموعه در این زمینه به صورت مشاوره‌ی رایگان قبل و بعد از خرید نیز بهره ببرید. با خرید از مجموعه ی ما، خریدی امن با آرامش خاطر را به خود هدیه می دهید چرا که تمامی محصولات این مجموعه با تضمین اصالت ارائه می شوند.

در صورتی که قصد خرید فندک یا دیگر محصولات ایران لایتر (ایران زیپو سابق) دارید، تنها کافی است که به نشانی اینترنتی این مجموعه به آدرس www.iranlighter.com مراجعه کرده و ضمن مشاهده موجودی مجموعه، محصول موردنظر خود را انتخاب و آن را به صورت آنلاین ثبت کنید و سپس آن را به فاصله چند ساعت با پیک در تهران و در شهرستان با پست پیشتاز در منزل خود تحویل بگیرید. همچنین جهت سفارش می توانید با شماره تلفن 09917714629 تماس بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان