روشنایی باغ و ویلا با موتور برق

  یکشنبه، 26 فروردین 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
روشنایی باغ و ویلا با موتور برق
موتور برق یکی از تجهیزات مهم در ویلا ها و باغ هاست. در واقع موتور برق وسیله ای است که برای تامین روشنایی و نیروی لازم وسایل برقی به کار می رود و به عنوان مصارف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

کار این دستگاه این است که انرژی مکانیکی را که از سوخت های دیزلی، گازی و یا بنزینی تامین می کند را به انرژی الکتریکی بر می گرداند؛ همین طور باعث می شود تا وسایل برقی به خوبی کار کنند.برای انتخاب موتور برق برای باغ و ویلا باید به یک سری موارد توجه کرد تا بتوان از آن به خوبی استفاده کرد.

موتور برق مناسب ویلا و باغ چیست؟

دستگاه های موتور برق از چند جنبه مهم در ویلاها به کار می روند. ژنراتور یا موتور برق در قدم اول برای تامین انرژی وسایل خانگی استفاده می شود و روشن کردن وسایلی مانند پمپ آب، ماشین لباسشویی و یخچال به موتور برق نیاز دارد. از طرفی موتور برق کاربرد صنعتی برای کار دستگاه های جوش، استخر و ... را نیز دارد و همین طور سیستم های آب کشاورزی با استفاده از آن ها انجام می شود.

ویژگی های موتور برق مناسب باغ و ویلا

با توجه به این که موتور برق کارکرد زیادی در باغ و ویلا دارد، باید برای انتخاب آن ها به یک سری موارد توجه کرد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:
1) صدای موتور برق
فضاهای باغ و ویلا معمولا متراژ بالایی دارند و صدای موتور برق در قدم اول اهمیت زیادی ندارد، اما اگر ژنراتور به محل زندگی نزدیک باشد، صدا آن مهم می شود. به همین دلیل برای تهیه کردن موتور برق به صدای آن خیلی توجه کنید و سعی کنید از مدل هایی استفاده نمایید که صدای آن ها تا حداقل کم باشد و مشکلی ایجاد نکند.
2) ظرفیت و حجم موتور برق
حجم سوخت موتور برق یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب آن ها می باشد، چون که ظرفیت باک نشان می دهد شما چه زمانی نیاز به تامین سوخت داشته باشد. چرا که در بعضی زمان ها ممکن است سوخت به پایان برسد و زمان کافی برای تامین آن نباشد. برای باغ و ویلاهای بزرگ بهتر است که از موتور برق های با ظرفیت بالا استفاده کنید.
3) وجود چرخ و دسته
موتور برق هایی که می خواهید برای ویلاها استفاده کنید، بهتر است که چرخ و دسته داشته باشد به خصوص اگر برای مصارف خانگی قرار است به کار رود. اگر شما می خواهید در باغ و ویلا موتور برق ها را جابه جا کنید بهتر است از مدل چرخ دار و دسته دار استفاده نمایید.
4) قیمت مناسب
یکی دیگر از ویژگی هایی که موتور برق مناسب باید داشته باشد، تناسب قیمت با ویژگی های آن است. عوامل مختلفی مانند جزئیات فنی، کیفیت و برند یک محصول بستگی دارد. موتور برق هایی که توان، تجهیزات و کیفیت فوق العاده بالایی دارند، قیمت آن ها نیز به نسبت محصولات معمولی تر بیشتر است. اما زمانی که شما می خواهید موتور برق تهیه کنید، باید در نظر داشته باشید که با توجه به هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید، تا چه اندازه موتور برق کارایی و کارکرد برای شما دارد. موتور برق ها از توان های پایین 800 وات شروع میشوند و تا موتور برق هایی توان های بالاتر هر چه توان خروجی موتور برق بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. یکی از پر استفاده ترین موتور برق ها موتور برق 3000 وات است چرا که توان نسبتا مناسبی دارد و به همین ترتیب قیمت موتور برق 3000 وات مقرون به صرفه هم هست.
5) توان لازم موتور برق
هر چقدر میزان نیروی تولیدی برق توسط یک دستگاه بیشتر از توان مصرفی وسایل باشد، در مدت زمان استفاده، افت آن ها کاهش پیدا می کند. به همین دلیل سعی کنید توان آن ها را پیش از خرید بررسی و ارزیابی کنید. به عنوان مثال بهتر است موتور برق با توان 5 الی 7 کیلووات بهره بگیرید؛ اما توان موتورهای برق با هم دیگر فرق می کند.
6) وجود تنظیم کننده ولتاژ
در موتورهای برق قطعه ای وجود دارد که به آن AVR می گویند. این قطعه می تواند ولتاژ خروجی موتور برق می باشد که برای تنظیم میزان برق کاربرد دارد. این قطعه می تواند تا حد زیادی نوسانات برق را بگیرد و به بهترین شکل نیروی برق را به وسایل ارسال می کند. لازم به ذکر است که در کلیه موتورهای برق، قطعاتی برای تنظیم و کنترل نوسانات و ولتاژ برق وجود دارند تا به قطعات این دستگاه آسیبی وارد نشود.
7) برند سازنده
یکی دیگر از موارد مهمی که برای خرید موتورهای برق باید در نظر داشته باشید، مجموعه و شرکتی است که محصول را تولید کرده است. برندهای سازنده می توانند تا حد زیادی کیفیت و نحوه کار دستگاه را مشخص کنند. شرکت های معتبر موتور برق از متریال اولیه و قطعات مناسب برای تولید این دستگاه ها استفاده می کنند، همین طور خدمات پس از فروش، گارانتی و پشتیبانی خوبی ارائه می دهند. اما لازم به ذکر است که علاوه بر تمام ویژگی هایی که برندهای معتبر موتور برق دارند، قیمت آن ها به نسبت دیگر شرکت ها بیشتر خواهد بود.
8) قیمت مناسب
یکی دیگر از ویژگی هایی که موتور برق مناسب باید داشته باشد، تناسب قیمت با ویژگی های آن است. موتور برق هایی که توان، تجهیزات و کیفیت فوق العاده بالایی دارند، قیمت آن ها نیز به نسبت محصولات معمولی تر بیشتر است. اما زمانی که شما می خواهید موتور برق تهیه کنید، باید در نظر داشته باشید که با توجه به هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید، تا چه اندازه موتور برق کارایی و کارکرد برای شما دارد. بعنوان مثال قیمت موتور برق 3000 وات به عوامل مختلفی مانند جزئیات فنی، کیفیت و برند این محصول بستگی دارد و یکی از موتور برق های پر قدرت و پر کاربرد در بین انواع دیگر موتور برق با توان مختلف می باشد. هر چه توان خروجی موتور برق بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. این موتور کمک می کند تا به سراغ محصولاتی بروید که راندمان کار بالایی دارند.
9) برق مصرفی
موتورهای برقی با استفاده از برق تک فاز و سه فار کار می کنند. برق های تک فاز همان طور که می دانید ولتاژ آن ها 220 ولت است و فرکانس شان 50 هرتز می باشد. این برق های تک فاز دو رشته سیم دارند که یکی از آن فاز بوده و دیگری نول است.
از طرفی برق های سه فاز دارای سه عدد فاز و 1 عدد نول می باشند که به وسیله مینیاتوری سه فاز به سیستم می روند. در برق های سه فاز جریان برق مصرفی باید 380 ولت باشد تا موتور برق با توان مناسب کار کند.
شما می توانید یکی از موتورهای برق سه فاز یا تک فاز را استفاده کنید، اما لازم به ذکر است که موتور برق سه فاز یک سری مزایای دیگر هم دارد که می تواند به استفاده در باغ و ویلا کمک کند.

بهترین برندهای موتور برق مناسب ویلا و باغ

علاوه بر موارد گفته شده، شما می توانید از موتور برق های برندهای معتبر هم خریداری کنید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• موتور برق دوو
• موتور برق هوندا
• موتور برق هیوندای
• موتور برق پوتر
• موتور برق لیفان
• موتور برق دهری
• موتور برق لانسین

منبع: نیدصنعت


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان