دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / فناوری ارتباطات /

روزنامه نگاران چه کار هایی انجام می دهند؟ 

شنبه، 04 مرداد 1399
ساعد نیوز: روزنامه نگار كسي است كه نوشته های آن در روزنامه ها و مجلات چاپ مي شود و توسط ميليون ها نفر خوانده می شود. این نوع نویسندگان به طور معمول یک فریلنسر هستند و همیشه در یک مهلت مشخص کار می کنند. کیفیت کار و ایجاد نام برای خودتان بسیار مهم است، زیرا این امر به کسب درآمد قابل توجه کمک می کند.

روزنامه نگار كسي است كه نوشته های آن در روزنامه ها و مجلات چاپ مي شود و توسط ميليون ها نفر خوانده می شود. این نوع نویسندگان به طور معمول یک فریلنسر هستند و همیشه در یک مهلت مشخص کار می کنند. کیفیت کار و ایجاد نام برای خودتان بسیار مهم است، زیرا این امر به کسب درآمد قابل توجه کمک می کند.روزنامه نگاری شغل گسترده ای است که دارای فرصت های زیادی است. در قسمت های مختلف رسانه ای (تلویزیون ، رادیو ، روزنامه ، مجله و ...) وظایف تخصصی برای روزنامه نگاران وجود دارد. بسته به اندازه یک سازمان، یک روزنامه نگار ممکن است یک یا بسیاری از این وظایف را انجام دهد:

خبرنگاری

مستقیماً در جمع آوری اطلاعات نقش دارند. آنها مصاحبه انجام می دهند، منابع را پیدا می کنند و تمام اطلاعات مورد نیاز برای نوشتن یک خبر خوب را گرد می آورند. گزارشگران همچنین اطلاعات را به صورت مکتوب یا گفتاری در اخبار، مستندها یا مقالات به صورت برجسته ارائه می دهند. خبرنگاران عمومی انواع اخبار را پوشش می دهند، اما برخی ممکن است در زمینه های خاصی از جمله ورزش، سیاست و یا سبک زندگی تخصص داشته باشند. برخی از خبرنگاران ممکن است برای سازمان های بزرگ خبری کار کنند یا به عنوان نویسندگان مستقل کار کنند، و یا برای تحریریه هایی که برای مطالب آن ها پول پرداخت می کنند بنویسند. آنها اطلاعات خود را از طریق تعدادی منبع به دست می آورند. اینها ممکن است شامل مصاحبه های شخصی، مخاطبین، خدمات سیم (اخبار منتقل شده از طریق ظروف ماهواره ای)، گزارش های خبری و دوره های پرسش و پاسخ باشد. یک خبرنگار خبری این اطلاعات را جمع آوری و مونتاژ می کند تا به مردم منتقل شود. روزنامه ها، مجلات، ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی به خبرنگاران متکی هستند تا خوانندگان ، بینندگان و شنوندگان خود را آگاه سازند.

ویرایشگرهای فرعی

داستانهایی را که توسط خبرنگاران نوشته شده است دریافت می کنند و آنها را به شکلی متناسب با نیازهای ویژه روزنامه، مجله یا وب سایت خود قرار می دهند. ویرایشگرهای فرعی خودشان اطلاعات را جمع نمی کنند بلکه بیشتر بر این موضوع تمرکز می کنند که چگونه داستان های موجود می توانند برای مطابقت با مخاطب خاص متناسب باشند.

عکاسی

از عکاسی به عنوان راهی برای گزارش اخبار استفادهمی کنند. آنها ممکن است وقایع را با یک گزارشگر پوشش دهند، از آنها عکس بگیرند تا یک داستان مکتوب را به نمایش بگذارند یا به تنهایی در رویدادهای خبری شرکت کنند و هر دو کار را انجام دهند. یک عکاس خبری باید تجهیزات عکاسی را با خود حمل کند و باید فوراً تصمیم بگیرد تا در زمان وقوع رویدادهای مهم را ضبط کند. در بعضی مواقع، آنها ممکن است در معرض خطر جسمی و شلوغی قرار گیرند. یک عکاس خبری کسی است که برای گفتن یک داستان تصویری، عکس، ویرایش و تصاویر نمایش می دهد. آنها متخصصان روزنامه نگاری هستند که در تفسیر و برقراری ارتباط یک رویداد از طریق عکس (ها) مهارت دارند. موضوع می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد ، از ناآرامی های اجتماعی در یک کشور خارجی ، تا مسائل و اتفاقاتی که در سطح محلی اتفاق می افتد. عکاسان می توانند به عنوان عکاس آزاد کار کنند ، یا می توانند توسط آژانس های عکس ، مجلات یا روزنامه های محلی به کار گرفته شوند.

ویراستار

مسئولیت تصمیم گیری در مورد روزنامه ، مجله یا خبرنامه را بر عهده دارد. او مسئول مطالبی است که باید توسط روزنامه نگاران نوشته شود و کلیه تصمیمات نهایی را اتخاذ کند. ویراستار یک خواننده منتقد و عاشق کلمات است که وظیفه آن صیقل دادن و تصحیح یک داستان یا مقاله است. همچنین مواقعی وجود دارد که ویراستاران باید قدم بردارند و آنچه را که با هدف داستان مطابقت ندارند ، بردارند و توجه را به سمت مناطقی هدایت کنند که مخاطب خواننده باید بر آن تمرکز کند. نسخه خطی ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشد که مخاطب را به طول رمان جلب کند و به آن علاقه مند شود. با این حال ، هر تغییری که ایجاد شود باید مانند صدای معتبر نویسنده احساس شود تا نویسنده از نسخه جدید و بهبود یافته خوشحال شود.

سردبیر خبر

مسئول تمام خبرنگاران خبر است. او در مورد اینکه چه داستان هایی را پوشش بدهند و چه کسی کار را انجام بدهد، تصمیم گیری می کند. در سازمان های خبری بزرگ، سردبیر اخبار ممکن است معاون داشته باشد، که اغلب از آن به عنوان رئیس ستاد یاد می شود، وظیفه اش اختصاص دادن خبرنگاران به داستان های منتخب است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
ترجمه تخصصی متن
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی