مشهورترین مطبوعات جهان کدام اند؟

  دوشنبه، 30 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مشهورترین مطبوعات جهان کدام اند؟
ساعد نیوز: مطبوعات واژه ای که به جراید، روزنامه ها، مجلات و نوشته های چاپی اطلاق می شود. رسانه های چاپی یا آنچه که ما به عنوان مطبوعات از آن یاد می کنیم یکی از عناصر بسیار مهم جامعه های امروزی می باشد و نقش بسیار مهم در درک ما از جهان اطراف دارد. از مطبوعات به عنوان رکن چهارم جوامع یاد می شود.

مطبوعات واژه ای که به جراید، روزنامه ها، مجلات و نوشته های چاپی اطلاق می شود. رسانه های چاپی یا آنچه که ما به عنوان مطبوعات از آن یاد می کنیم یکی از عناصر بسیار مهم جامعه های امروزی می باشد و نقش بسیار مهم در درک ما از جهان اطراف دارد. از مطبوعات به عنوان رکن چهارم جوامع یاد می شود که نظاره گر عملکرد مسئولان و دولت می باشد که به دلیل نفوذش در جامعه به راحتی می تواند عقاید، افکار و احساسات مردم را جهت دهی و کنترل نماید. از این رو برای هر ژورنالیستی شناخت مطبوعات پرتیراژ جهان از اهمیت به سزایی بر خوردار می باشد.

Yomiuri Shimbun

روزنامه ژاپنی با نام Yomiuri Shimbun در شهر های Tokyo, Osaka, Fukuoka و سایر شهر های ژاپن منتشر می شود. روزنامه Yomiuri Shimbun در سال 1874 تاسیس شد که دارای بزرگترین گردش روزنامه در جهان می باشد. این روزنامه در دو نوبت صبح و عصر تا سال 2002 با تیراژ 14,323,781 منتشر شد. این روزنامه در سال 2010 جزء اولین و پر فروش ترین روزنامه های جهان با تیراژ 10،021،000 قرار گرفت. این روزنامه از اواسط سال 2011 حدود13.5 میلیون نسخه ملی را در اختیار دارد و همچنین روزنامه های منتشر شده این نشریه به برخی زبان های محلی ژاپن نیز نشر می شود.

The Asahi Shimbun

دومین روزنامه پرتیراژ جهان نیز متعلق به کشور ژاپن با نام The Asahi Shimbun می باشد این روزنامه نیز در دو نوبت صبح با تیراژ 7.96 میلیون و عصر با تیراژ 3.1 میلیون نسخه به انتشار می رسد. شرکت Asahi Shimbun، که خود یک کنگره ی رسانه ای است که متعلق به خانواده ی Murayama و Uenoمی باشد.

USA Today

سومین روزنامه پر تیراژ وبزرگ جهان ، روزنامه آمریکائی USA Today است که با تیراژ 726,906 در هفته این روزنامه به صورت دیجیتال دارای 37 سایت در سرار امریکا و 5 سایت در سطح بینالملل فعالیت دارد. از ویژگی های بارز این روزنامه می توان به گزارش های مختصر، تصاویر رنگی، گرافیک اطلاعاتی و داستان های عامه می باشد نوع سبک این روزنامه بر روزنامه های منطقه ای، ملی و بینالمللی تاثیر بسیار دارد.این روزنامه روزانه 2.6 میلیون خواننده دارد.

Dainik Bhaskar

چهارمین روزنامه پرتیراژ جهان متعلق به کشور هند به نام Dainik Bhaskar می باشد این روزنامه بزرگترین روزنامه هند استکه به زبان هندی منتشر می شود و متعلق به شرکت Dainik Bhaskar Group می باشد که در سال 1958 در بوپال شروع به کار کرد، در سال 1983 با راه اندازی نسخه Indore Dainik Bhaskar گسترش یافت. امروز ، گروه Dainik Bhaskar در 12 ایالت با 65 نسخه به زبان هندی ، مراتی و گجراتی حضور دارد.

Dainik Jagran

روزنامه Dainik Jagran پنجمین روزنامه جهان نیز متعلق به کشور هند می باشد. این روزنامه دومین روزنامه بزرگ هند است که با تیراژ 3.300 میلیون نسخه به انتشار می رسد این روزنامه اولین بار در سال 1942 توسط پوران چاندرا گوپتا راه اندازی شد و بعداً توسط نارندرا باز سازی شد این روزنامه مبارزه با انگلیسی ها و انعکاس صدای مردم هند راه اندازی شد.که در سال 2010 بعنوان هفدهمین مورد مورد مطالعه افراد قرار می گرفت.

Mainichi Shimbun

ششمین روزنامه پر تیراژ جهان مربوط به کشور ژاپن با نام Mainichi Shimbun می باشد این روزنامه دوبار در روز و در چندین نسخه ی محلی به انتشار می رسدو همچنین یک وب سایت خبری انگلیسی زبان به نام The Mainichi را اداره می کند و یک مجله خبری دو زبانه تحت عنوان Mainichi Weekly را به چاپ می رساند. و همچنین کتاب ها و مجلات دیگری را به چاپ می رساند از جمله مجله خبری هفتگی Sunday Mainichi.

Reference News

هفتمین روزنامه ی بزرگ جهان Reference News متعلق به کشور چین می باشد این روزنامه در 7 نوامبر سال 1931 توسط آژانس خبری شین هواآ منتشر شد شینوا به عنوان آزانس خبری رسمی دولت چین نسخه های خبری خارجی را ترجمه و منتشر می کند. Reference News در ابتدا فقط برای کادرها و خانواده های آنها در دسترس بود، اما با توجه به افزایش رقابت، در دسترس کل مردم چین قرار گرفت و متعاقباً تیراژ آن از 11 میلیون در سال 1980 به 4 میلیون در سال 1985 کاهش یافت.

Amar Ujala

هشتمین روزنامه پر تیراژ جهان مربوط به کشور هند به نام Amar Ujala که به زبان هندی منتشر می شود این روزنامه دارای 21 نسخه در شش ایالت و دو قلمرو اتحادیه است که 179 ناحیه را در بر می گیرد. نظرسنجی خوانندگان هند در سال 2017 گزارش داد که این روزنامه با 46.094 میلیون خواننده روزانه در میان روزنامه های هند چهارمین روزنامه پر طرفدار هند می باشد. این تیراژ مطابق با آخرین بررسی ABC، روزانه 26.75 لک نسخه چاپی دارد.

The Times of India

نهمین رتبه روزنامه پرتیراژ جهان متعلق به کشور هند به نام The Times of Indiaمی باشد این روزنامه به زبان انگلیسی و رسانه های دیجیتالی هند به انتشار می رسد. این روزنامه سومین روزنامه در هند وبزرگترین روزنامه ی انگلیسی زبان در جهان می باشد و قدیمی ترین روزنامه انگلیسی زبان در هند می باشد و دومین روزنامه ی قدیمی هند می باشد اولین روزنامه این نشریه در سال 1838 به چاپ رسید.

The Nikkei

دهمین رتبه ی پرتیراژ روزنامه ها به روزنامه ی ژاپنی به نام The Nikkei تعلق دارد که بزرگترین روزنامه مالی جهان است که با تیراژ روزانه بیش از 3 میلیون به چاپ می رسد و همچنین این روزنامه شاخص سهام بورس و بورس اوراق بهادار توکیو را از سال 1950محاسبه می کند.شرکت Nikkei در انتشار اخبار مالی ، تجاری و صنعت تخصص دارد. نیکی این روزنامه ها را در سراسر جهان، به زبان های اصلی و ترجمه خود به فروش می رساند. انتشارات خبری اصلی آن شامل موارد زیر است:

  • Nikkei Asian Review، یک مجله تجاری به زبان انگلیسی که در نوامبر 2013 راه اندازی شد.
  • Nihon Keizai Shimbun، یک روزنامه برجسته اقتصادی.
  • Nikkei Veritas، یک روزنامه مالی هفتگی که جایگزین Nikkei Kinyu Shimbun (روزنامه مالی Nikkei) در مارس 2008 شد.
  • Nikkei Sangyo Shimbun یک مجله صنعتی
  • Nikkei MJ یک مجله بازار یابی
  • Nikkei Weekly یک روزنامه کسب وکار به زبان انگلیسی

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW