دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

رویش مو های جدید با استفاده از محلول مینوکسیدیل امکان پذیر است ؟ 

شنبه، 07 تیر 1399
ماینوکسیدیلیک داروی مفید برای درمان ریزش موی 35 میلیون مرد با ریزش موی مدل مردانه یا همان طاسی ارثی است. 35 میلیون مرد در آمریکا که طاسی مدل مردانه دارند از 2 داروی تقویتی برای مقابله با ریزش مو استفاده می کنند که ماینوکسیدیل یکی از آنها است.

ماینوکسیدیلیک داروی مفید برای درمان ریزش موی 35 میلیون مرد با ریزش موی مدل مردانه یا همان طاسی ارثی است. 35 میلیون مرد در آمریکا که طاسی مدل مردانه دارند از 2 داروی تقویتی برای مقابله با ریزش مو استفاده می کنند که ماینوکسیدیل یکی از آنها است. در برخی مردان استفاده از دارو یک یا 2 بار در روز در همان اوایل شروع ریزش مو می تواند باعث توقف ریزش مویشان شود. حتی اگر فرد خوش شانس باشد می تواند باعث تحریک رشد موهای جدید شود. نکته کلیدی استفاده ازماینوکسیدیلاستفاده کردن از آن به محض مشاهده ریزش مو است.

طرز استفاده ماینوکسیدیل موضعی

قبل از استفاده از این محصول تمام دستورالعمل های موجود بر روی در بسته بندی محصول را بخوانید و دنبال کنید. اگر در مورد هر یک از اطلاعات این محصول مردد هستید، با پزشک و یا داروساز خود مشورت کنید.قبل از استفاده از دارو پوست سر خود را تمیز و خشک کنید. شما میتوانید این محصول را بر روی موی مرطوب بریزید. برای استفاده از محلول، آپیلکاتور ( قطره چکان ) را با ۱ میلیلیتر از دارو پر کنید (در خط ۱ میلیلیتر)، و یا ۲۰ قطره از محصول را استفاده کنید . موهای خود را در قسمتی که نازک شده است ازهم جدا کنید و محلول را به طور مساوی به ناحیه آسیب دیده پوست سر بریزید. به آرامی مالش دهید. اجازه دهید که محلول به طور کامل قبل از استفاده از سایر محصولات فرم دهنده (به عنوان مثال، ژل، موس) و یا قبل از رفتن به رخت خواب، خشک گردد.برای استفاده از کف، دست های خود را در آب سرد بشویید و کاملا خشک کنید. به مقدار نصف یک فنجان کف را بر روی پوست سر ریخته و به آرامی مالش دهید. قبل از فرم دادن و خوابیدن، اجازه دهید که کف کاملا خشک شود.اگر پوست سر شما دچار سوزش شدید شد، شما باید در روزهایی که موهای خود را رنگ کرده اید یا بر روی موهایتان از مواد شیمیایی (مانند پرم مو) استفاده کرده اید، از استفاده از ماینوکسیدیل پرهیز کنید.بدون دستور مستقیم پزشک خود ٬ این محصول را بر روی دیگر قسمت های بدن استفاده نکنید. بر روی پوستی که قرمز شده، دارای سوزش و درد است و یا پوست خراشیده، بریده شده و یا آلوده استفاده نکنید. پس از به کار بردن این محصول دست های خود را کاملا بشویید. از نفوذ دارو به چشم هایتان جلوگیری کنید. در صورت نفوذ دارو به چشم، چشم های خود را با مقادیر زیادی از آب سرد بشویید.

این دارو را بیشتر از آنچه که در دستورالعمل گفته شده استفاده نکنید و همچنین از این دارو برای پوست های حساس و آفتاب سوخته به کار استفاده نکنید. انجام این کار باعث جذب دارو به بدن شما شده و در نتیجه منجر به عوارض جانبی جدی میشود. این محصول ممکن است حاوی مقداری الکل باشد و میتواند پوست سر را خشک و تحریک کند. برای استفاده ایمن از این محصول با پزشک خود و داروساز مشورت کنید.

رشد مجدد مو زمان زیادی طول میکشد. اکثر افراد برای مشاهده اثرات آن باید این دارو را به طور منظم به مدت ۴ ماه استفاده کنند. این دارو برای حفظ رشد مو باید به طور مداوم مورد استفاده قرار گیرد. اگر وضعیت شما پس از استفاده این دارو به مدت ۴ تا ۶ ماه بهبود نیافت و یا بدتر شد، و یا اگر شما فکر میکنید که یک مشکل جدی در این رابطه مواجه شدید، به پزشک خود مراجعه کنید.

انواع ماینوکسیدیل برای زنان

بعضی از زنان نیز دچار ریزش مو به صورت ژنتیکی هستند که به تدریج شروع شده و کم کم افزایش می یابد. این نوع ریزش مو در بانوان، عموما در سنین یائسگی افزایش می یابد.اصولا مدت زمان رویش مو 3 سال بوده و پس از 3 سال می ریزد و سپس دوباره شروع به رشد می کند. در زنانی که دچار طاسی زنتیکی هستند تعداد موهایشان به مرور زمان کاهش می یابد.استفاده از محلول ماینوکسیدیل برای زنان در فرق سر آنها باعث جلوگیری از ریزش بیشتر مو های آن ها می شود.

مراقبت های لازم در هنگام استفاده از ماینوکسیدیل

  • در همه روز های ویزیت توسط پزشک در وقت تعیین شده در کلینیک حضور یابید.
  • به دلیل اینکه ممکن است هر فرد با فرد دیگر از نظز جسمانی متفاوت باشد ، از توصیه و پیشنهاد داروهای تجویز شده برای شما به دیگران خودداری کنید.
  • از تمامی دارو ها و مکمل هایی که توسط متخصص برای شما تجویز شده است لیستی تهیه کنید.
  • داروی ماینوکسیدیل صرفا برای استفاده خارجی است. از مصرف خوراکی آن و همچنین و از برخورد آن با مژه ها، ابرو ها، بینی جدا خودداری شود.
  • به همراه استفاده از ماینوکسیدیل از پانسمان و کرم و بانداژ و... خودداری کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
سابمیت مقاله چیست؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن