ساعدنیوز
ساعدنیوز

ثبت نام خانه اولی‌ها از دو هفته دیگر در طرح جهش مسکن

  یکشنبه، 04 مهر 1400 ID  کد خبر 169207
ثبت نام خانه اولی‌ها از دو هفته دیگر در طرح جهش مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که از دو هفته دیگر ثبت نام برای واحدهای طرح جهش مسکن آغاز می‌شود گفت: برای حدود ۴ میلیون واحد تامین زمین شده و قیمت واحدها بر اساس نرخ تمام شده است؛ تلاش می شود حداکثر کمکهای دولت به دهکهای اول تا سوم اختصاص پیدا کند

به گزارش پایگاه خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده در نشست خبری با موضوع تشریح قانون جهش تولید مسکن اظهار کرد: در پی آن هستیم تا پروژه های طرح جهش تولید و تامین مسکن با حداقل قیمت تمام شده ساخته شود. پیشنهاداتی مطرح شده که با شیوه هایی مصالح ساختمانی با پایین ترین نرخ ممکن به دست سازندگان برسد.

وی درباره زمان ثبت نام واحدهای طرح جهش تولید مسکن گفت: به زودی فراخوان می دهیم و از همه خانواده های فاقد مسکن دعوت می کنیم در این طرح ثبت نام کنند و از مزایای این پروژه استفاده کنند. طی دو هفته آتی ثبت نام شروع می شود. ممکن است سایت جدیدی را در نظر بگیریم یا در صفحه اقدام ملی ثبت نام را انجام دهیم.

تخفیف ۳۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه صدور پروانه

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در حوزه خدمات چند مصوبه روشن وجود دارد که یکی از آنها تخفیف ۳۰ تا ۱۰۰ درصد برای صدور پروانه ساختمانی است. برای گروههای کم درآمد تخفیف ۱۰۰ درصد خواهد بود.

محمودزاده با بیان اینکه قصد ورود جدی به بازار سرمایه داریم گفت: هدف این است که منابع مالی پروژه ها را از طریق بورس محقق کنیم. موضوع دوم ضمانتهای اجرایی و تکالیفی است که برای همه دستگاهها لحاظ شده است. همه مسائلی که با توجه به تولید مسکن انبوه مناسب خانوارهای متوسط و کم درآمد دیده شده که انشاءالله با همکاری همه دستگاهها شاهد تولید مسکن انبوه خواهیم بود و پس از تصویب شورای عالی مسکن روشهای اجرا به اطلاع عموم می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به مبلغ وام و میزان یارانه های دولتی طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: درصددیم تا حداکثر کمکهای دولت برای دهکهای اول تا سوم اختصاص پیدا کند. این پیشنهاد به شورای عالی مسکن ارایه شده و امیدواریم به نتیجه برسد. از نظر پایین بودن نرخ سود بانکی برای دهکهای اول تا سوم و هم از نظر مصالح و خدمات فنی مهندسی بیشترین کمک انجام می شود.

طرح جهش مسکن تورم زا نیست

وی با اشاره به صحبت رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ مبنی بر اینکه ساخت یک میلیون در سال تورم زا نخواهد بود، تصریح کرد: زمانی با تورم روبه رو می شوید که خلق پول صورت بگیرد. در حالی که تولید مسکن از تامین مالی متقاضیان و منبعدوم تسهیلات بانکی صورت می گیرد. ۳۶۰ هزار میلیارد تومان سالیانه که برای این پروژه در نظر گرفته شده در مقابل ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی که هم اکنون پرداخت می شود رقم قابل ملاحظه ای نیست.

محمودزاده ادامه داد: از سوی دیگر طبیعی است که با توجه به کسری مسکن باید جبرانی داشته باشیم تا به یک تعادل برسیم. تامین مالی طرح جهش تولید مسکن از طریق چاپ پول نخواهد بود. حدود ۷۰ درصد منابع به بخش مصالح ساختمانی تزریق می شود و ۳۰ درصد فقط دستمزد است. اگر این تسهیلات را در نظر بگیرید بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان به صنعت تزریق می شود، یعنی همان جایی که اقتصاد مثبت و مفید است.

شروط چهارگانه برای متقاضیان واحدهای مسکونی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، واجدان شرایط واحدهای طرح جهش تولید مسکن را خانه اولی ها دانست گفت: طبق قانون چهار شرط برای متقاضیان وجود دارد که سرپرست یا اعضای خانوار از ابتدای انقلاب از تسهیلات و زمین دولتی استفاده نکرده باشند. از سال ۱۳۸۴ فاقد مسکن باشند. متاهل و سابقه پنج سال سکونت در شهر محل تقاضا از دیگر شروط است. این پیشنهاد مطرح شده که با توجه به خصوصیات هر منطقه اختیاراتی درخصوص برخی موارد مثل سکونت پنج ساله به وزارت راه و شهرسازی داده شود. بنابراین برخی شروط این طرح قابل تغییر خواهد بود.

تامین ۱۲۰ هزار هکتار زمین

وی درباره تامین زمین مسکن بیان کرد: حدود ۶۰ هزار هکتار از منابع طبیعی و ۶۰ هزار هکتار توسط سایر دستگاهها برای طرحهای مسکن دولتی اختصاص یافته است. ما نیاز ۴ میلیون مسکن را تامین کرده ایم که در روزهای آینده به استانداران ابلاغ می شود.

محموزاده با بیان اینکه یارانه برای طرح جهش مسکن تعیین نشده است افزود: ردیفهای بودجه حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای تامین مسکن دهکهای پایین در نظر گرفته شده است. مساله این است که تمام اقدامات از طریق ساختار وزارت راه و شهرسازی انجام می شود که بر اساس قانون در صندوق ملی مسکن می آید که قابل رصد و گزارش گیری باشد. از محل مالیاتهای حوزه مسکن، زمین و مستغلات به درآمدهای صندوق می آید. اقساط بازگشتی مسکن مهر، محل مشارکت، خیرین یا ردیفهای از این شکل جزو منابع صندوق است که بتوان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار گروههای مختلف درآمدی قرار داد.

قیمت طبق نرخ تمام شده خواهد بود

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایسنا درخصوص قیمت واحدهای طرح جهش تولید مسکن گفت: قیمت واحهای طرح جهش تولید و تامین مسکن بر اساس نرخ تمام شده است. در حال حاضر نمی توانیم دلیل قیمتهای قطعی را اعلام کنیم چرا که با توجه به نرخ بازار خواهد بود. دولت سازنده نیست و در تمام طرحهای حمایتی فقط تامین کننده زمین، تسهیلات و در بهترین شرایط تسهیلات ارزان قیمت و خدمات است.

وی ادامه داد: برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر تا آنجایی که امکانش هست زمین در اختیار گروههای دو تا سه نفره قرار می دهیم. پروژه های بیش از ۱۲ واحد به صورت انبوه سازی انجام می شود که به نمایندگی از مردم کارگزارانی تعیین می کنیم که مدیریت کنند.

محمودزاده با بیان اینکه ملاک ما نظام فنی و اجرایی کشور خواهد بود تاکید کرد: ما یک نظام فنی اجرایی در کشور داریم که هر پروژه عمرانی بر اساس فهرست بهای سازمان برنامه و بوجه برآورد قیمت ونرخ پایه برای آن تعیین می شود. هر سه ماه یک بار تعدیلی را سازمان برنامه وبودجه اعلام می کند که این تعدیل الزاما مثبت نیست. ممکن است اگر شرایط اقتصادی بهتر باشد کمتر شود. عدد پایه بر مبنای سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به میزان ۲.۸ میلیون تومان لحاظ شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک ادبیات مصطلح در نظام پیمانکاری و یک ادبیات مصطلح بین انبوه سازان وجود دارد که ترجیح میدهند با یک رقم فیکس قرارداد ببندند ولی مبنای ما اعداد سازمان برنامه و بودجه است. برخی پیمانکاران با این ادبیات مانوس هستند و مشکلی هم با آن ندارند. ما نمی خواهیم پیمانکاران متضرر شوند. وزارت راه و شهرسازی هم باید حافظ منافع مردم باشد تا با حداقل ممکن این واحدها به مردم واگذار شود. نکته مهم این است که تامین به موقع آورده و رعایت برنامه زمان بندی توسط سازندگان در قیمت تمام شده تاثیر می گذارد. اگر در زمان مقرر به اتمام برسد حداقل تنش قیمتی را خواهیم داشت

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (282 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (220 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (95 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (90 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (75 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (57 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (48 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
گرگم به هوا بازی کردن جدی مهران غفوریان و حامد آهنگی/ بالاخره موفق شد حرص آقای بازیگر رو دربیاره+ویدیو بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای حل مشکل تیر چراغ برق شهرداری حماسه آفرید/ مهندس تویی بقیه اداتو درمیارن😂
تیتر امروز   
ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد!
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده