دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ساخت «جوهری» که داده‌های مخفی را ذخیره می‌کند 

چهارشنبه، 12 مرداد 1401
ساعدنیوز: پژوهشگران امیدوارند با توسعه این روش کاربردهای واقعی این فناوری مثل پنهان کردن پیام مخفی در حروف یا اشیا پلاستیکی را بیابند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از سرپوش علمی، دانشمندان جوهری ساخته اند که کلید رمزبندی برای رمزگشایی پیام های مخفی را میتوان در آن پنهان کرد. این روش استگانوگرافی که در دانشگاه تگزاس بوجود آمد، برای پنهان کردن کلید باز کردن قفل فایل متنی «جادوگر شگفت انگیز اوز» در یک کلمه ۳۰ حرفی به کار رفت. نمونه ای از این جوهر، حاوی پلیمرهایی که داده ها را ذخیره می کند، تنها چیزی است که مثل رمز برای بازکردن قفل فایل رمزبندی شده لازم است. اریک آنسلین، از دانشگاه تگزاس، به مجله نیو ساینتیست گفت: «چون آنها پلیمری با توالی بسیار خاص اند، واحدهای امتداد آن توالی، توالی ای از اطلاعات روی خود دارند درست مثل هر جمله ای که حاوی اطلاعاتی در توالی حروف است.» آلن وودوارد از دانشگاه ساری انگلستان گفت: «ایده نوشتن یک پیام که به صورت واقعی و پنهان در ساختار مولکولی جوهر وجود دارد، بسیار جذاب است، اگرچه شاید چندان کاربردی نباشد.» پژوهشگران امیدوارند با توسعه این روش کاربردهای واقعی این فناوری مثل پنهان کردن پیام مخفی در حروف یا اشیاء پلاستیکی را بیابند. مقاله ای که به جزییات این دستاورد پرداخته است، در نهایت می گوید:« این الگوواره [پارادایم] برای ذخیره سازی و رمزبندی اطلاعات مولکولی بسیار وسیع ظرفیت چشمگیری دارد.» « در تکرارهای آتی [نسخه های بعدی] به دنبال روش های خودکارسازی روباتی فرآیندهای خواندن و نوشتن، افزایش سطح دسترسی و عملی بودن آن برای برنامه های کاربردی دنیای واقعی خواهیم بود.» انجمن شیمی آمریکا این مقاله را با عنوان «رمزبندی ملکولی و استگانوگرافی با استفاده از ترکیب هایی از الیگورتان های توالی بندی شده به صورت همزمان» در همین ماه منتشر کرده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب