دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

شامپو رنگ مو چیست؟ 

سه شنبه، 25 خرداد 1400
شامپوهای رنگ مو، نوع جدیدی از رنگ موها هستند که کار رنگ کردن را آسان کرده اند. با استفاده از این شامپو ها در وقت و انرژی هم صرفه جویی می کنید. با ما باشید تا بیشتر درباره شامپو رنگها صحبت کنیم.

شامپو رنگ مو، محصولی جدید است که توجه بسیاری از خانمها و آقایان را به خود جلب کرده است. . در واقع شما به جای وقت صرف کردن برای رفتن به آرایشگاه و منتظر ماندن برای رنگ گرفتن موهایتان، کافی است یک شامپوی رنگ مو بخرید و به حمام بروید . موهای شما بعد از ۵- ۱۰ دقیقه رنگ دلخواه تان را به خود می گیرید .

شامپو های رنگ مو حاوی محتویات رنگدانه ای هستند که با نشستن روی موها باعث تغییر رنگ مو می شوند. البته از نظر تنوع رنگ محدودیت دارند و بیشتر برای تیره کردن موهای سفید و بردن آنها به سمت خاکستری تیره یا قهوه ای تیره استفاده می شوند. استفاده از شامپوهای رنگ مو در بین کسانی که موهای سفید زیادی دارند نیز شایع است .

شیوه استفاده از شامپو رنگ مو

برای بار اول استفاده، بهتر از است روی قسمت بسیار کوچکی از پوست تست شود.بهتر است قبل از استفاده از شامپو، موها تمیز و اضافات چربی و آلودگی های محیطی از روی آن پاک شود. می توانید پیش از آن از شامپوی معمولی استفاده کنید و سپس شامپوی رنگ بزنید.

قدری از شامپو رنگ مو را با آب مخلوط کرده و موها را با آن می شوییم و مدت یک تا ده دقیقه صبر می کنیم و آنگاه آب کشی می کنیم، هر چقدر مواد ما غلیظ تر و مدت آن روی موها طولانی تر باشد رنگ تیره تر می شود.بعد از پایان زمان لازم با آب گرم و بدون شامپو و یا نرم کننده موها شسته شود. به قدری با آب شستشو داده شود تا آب خارج شده از موها کاملا تمیز باشد. بعد از شستشوی کامل اثری از رنگ روی حوله نخواهد ماند.

انواع شامپو رنگ

شامپوهای رنگ مو انواع مختلفی دارند مانند شامپو رنگ مخصوص موهای چرب، موهای خشک، و موهای معمولی. همچنین، از نظر رنگ نیز این شامپوها متنوع هستند و امروزه علاوه بر مشکی و قهوه ای، شاهد رنگ های متنوع تری در این محصولات هستیم. انتخاب شامپو رنگ به نوع مو، رنگ مو، جنس مو و … بستگی دارد. در سال های اخیر، شامپو رنگ گیاهی نیز تولید شده است که نسبت به شامپوهای شیمیایی عوارض بسیار کمتری دارند.

ماندگاری شامپو رنگ

دوام رنگ شامپو رنگ مو زیاد نیست. ماندگاری آن نهایتا ۱ هفته خواهد بود. این نوع شامپوها در گروهی بین رنگ های دائمی و نیمه دائمی قرار می گیرند. البته عوامل مختلفی در مدت زمان ماندگاری رنگ شامپو موثر است که می توان به نوع مو ، جنس مو، کیفیت شامپو رنگ ، تعداد دفعات شست و شوی موها در هفته و …. اشاره کرد. به عنوان مثال مدت زمان ماندگاری شامپو رنگ روی موهای چرب کمتر از موهای خشک است.

مزایای استفاده از شامپو رنگ مو

  • استفاده راحت و آسان
  • افزایش سرعت رنگ کردن مو
  • نداشتن عوارض رنگ های شیمیایی
  • پوشاندن موهای سفید

انواع گیاهی شامپو های رنگ مو سالم تر است؟

اینکه یک شامپورنگ واقعا گیاهی است یا صرفا تبلیغی برای فروش است بستگی به برند سازنده دارد یعنی برخی برندهای ناشناخته و غیرمعتبر تنها برای فروش بیشتر ادعای گیاهی بودن می کنند، اما به گیاهی بودن برندهای معتبر می توان تاحدودی اطمینان کرد، در کل می توان گفت شامپو رنگ های گیاهی آسیب کمتری به موها وارد می کنند و بیشتر توصیه می شوند.یادتان باشد اگر می خواهید محصولی سالم بخرید به این نکته حتما توجه کنید که برند معتبر را از مکانی مطمئن بخرید.

تفاوت شامپو رنگ با رنگ های دائمی

رنگ موهای دائمی و شامپو رنگ بسیار با هم متفاوت هستند و تنها وجه تشابه آن ها قدرت رنگ کردن موهاست. به طور کلی تفاوت های عمده این دو محصول به شرح زیر است:

۱. مدت زمان ماندگاری

رنگ های دائمی، همانطور که از نام آن ها پیداست، دائمی هستند و تا زمانی که شما تصمیم به پاک کردن رنگ مو هایتان نداشته باشید، از بین نمی روند. اما شامپو رنگ ماندگاری بسیار کمی دارد و فقط تا یک هفته روی موهای شما دوام می آورد.

۲. نحوه استفاده

روش استفاده از شامپو رنگ بسیار ساده است و به تخصص خاصی نیاز ندارد. همچنین نیازی به هیچگونه اکسیدان، دکلره کردن مو و … ندارد و به راحتی در حمام استفاده می شود.

۳. سرعت عملکرد

برای رنگ کردن مو با شامپو رنگ مو تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارید. در صورتی که برای استفاده از رنگ های شیمیایی باید زمان بیشتری را صرف کنید.

۴. نحوه عملکرد

نحوه عملکرد رنگ موی دائمی به صورتی است که رنگدانه ها به درون ساختار مو نفوذ می کنند و جایگزین رنگ اصلی مو می شوند. در حالیکه رنگدانه های موجود در شامپو رنگ مو فقط روی ساقه مو قرار می گیرند و پوششی روی آن ایجاد می کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)