ساعدنیوز
ساعدنیوز

سهم دختر از حقوق پدر فوت شده چقدر است؟

  شنبه، 02 مهر 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
سهم دختر از حقوق پدر فوت شده چقدر است؟
از جمله افرادی که این امکان را داشته که از حقوق بازنشستگی متوفی برخوردار شوند، فرزند دختر او بوده که با توجه به شرایط مذکور در قانون جدید مستمری‌بگیران، سهمی از حقوق بازنشسته خواهد داشت. در ادامه ساعد نیوز به سهم دختر از حقوق پدر فوت شده پرداخته است. همراه ما باشید.

میزان سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، در قانون تامین اجتماعی، 25 درصد و در قانون استخدام کشوری، مساوی با سهم بقیه وراث می باشد. همچنین، به موجب قانون جدید مستمری بگیران، فرزند دختر، بدون محدودیت سنی، از حقوق پدر فوت شده خود، بهره مند می گردد، مگر اینکه شوهر داشته یا شاغل باشد که در این دو حالت، مستمری وی قطع خواهد شد. بعد از فوت یک فرد، یکی از مهم ترین مسائلی که مطرح می شود، بحث تقسیم اموال و حقوق مالی وی می باشد. یکی از این حقوق مالی، حقوق بازنشستگی متوفی بوده که در صورتی که متوفی، بازنشسته یکی از صندوق های تامین اجتماعی یا بازنشستگی کشوری باشد، این حقوق، به وراث وی خواهد رسید. از جمله اشخاصی که از حقوق بازنشسته برخوردار شده، دختر وی می باشد. نکته ای که لازم است به آن توجه شود، این مساله بوده که میزان سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، در قانون تامین اجتماعی و قانون استخدام کشوری، کاملا متفاوت از یکدیگر بوده و شرایط دریافت این حقوق نیز با تصویب قانون جدید مستمری بگیران، دچار تغییرات قابل توجهی شده است. لذا، در این محتوا ، ابتدا به این سوالات پاسخ می دهیم که سهم دختر از حقوق پدر فوت شده چقدر است و در حالت طلاق، چند درصد از حقوق پدر به دختر می رسد؛ سپس در ادامه، به توضیح قانون جدید مستمری بگیران و موارد قطع مستمری دختر خواهیم پرداخت.

پوستر شمارش اسکناس

نحوه محاسبه میزان سهم دختر از حقوق پدر فوت شده

کارگران و کارمندان، پس از رسیدن به سن بازنشستگی تامین اجتماعی و خدمات کشوری، ماهیانه، حقوقی را از صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی کشوری دریافت می کنند که به این حقوق، حقوق بازنشستگی گفته می شود. حقوق بازنشستگی، تا زمانی که فرد بازنشسته، در قید حیات است، به خود او پرداخت شده و پس از فوت وی، وراث قانونی او، حق دریافت آن را خواهند داشت. البته، در میان طبقات و درجات ارث، صرفا، وراث طبقه اول، یعنی پدر و مادر و فرزندان بازنشسته و همچنین، همسر وی، حق دریافت حقوق بازنشستگی را دارند. از جمله افرادی که این امکان را داشته که از حقوق بازنشستگی متوفی برخوردار شوند، فرزند دختر او بوده که با توجه به شرایط مذکور در قانون جدید مستمری بگیران، سهمی از حقوق بازنشسته خواهد داشت. به همین دلیل، این سوال مطرح می گردد که سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، به چه میزان می باشد و چند درصد از حقوق پدر به دختر می رسد؟ برای پاسخ به این سوال، باید به قوانین تامین اجتماعی و قانون استخدام کشوری، مراجعه نمود و سهم دختر از حقوق پدر فوت شده را برای فرزندان دختر بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، به طور جداگانه محاسبه کرد. چرا که بر اساس این دو قانون، میزان سهم دختر از حقوق بازنشستگی پدر و شرایط آن، در مورد دو گروه از بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری، دارای تفاوت هایی بوده که البته، با تصویب قانون جدید مستمری بگیران، در حال حاضر، شرایط دریافت مستمری این دو گروه، یکسان شده است. لذا، در ادامه، در دو بخش جداگانه، به این سوال پاسخ خواهیم داد که سهم دختر از حقوق پدر فوت شده چقدر است و چند درصد از حقوق پدر به دختر می رسد؟

سهم دختر از حقوق پدر فوت شده در قانون تامین اجتماعی

سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، در بند 2 ماده 83 قانون تامین اجتماعی، مشخص شده است. به موجب این بند، سهمی که فرزند دختر از حقوق بازنشستگی پدر فوت شده خود می برد، 25 درصد مستمری بوده که در دو حالت زیر افزایش می یابد: در صورتی که دختر، هر دو پدر و مادر خود را از دست داده باشد، سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، به دو برابر، افزایش یافته و به این ترتیب، سهم وی، 50 درصد از حقوق بازنشستگی پدر خواهد بود. چنانچه، یکی از وارث فوت کرده یا شرایط دریافت مستمری را از دست دهد، سهم او میان وراث، از جمله دختر متوفی، تقسیم می گردد. بنابراین، در این حالت نیز، سهم دختر از حقوق بازنشستگی پدر فوت شده، به بیش از 25 درصد، افزایش خواهد یافت.

سهم دختر از حقوق پدر فوت شده در قانون استخدام کشوری

سهم دختر از حقوق پدر فوت شده در قانون استخدام کشوری، دارای تفاوت های اساسی با قانون تامین اجتماعی می باشد. از جمله اینکه، پس از فوت بازنشسته کشوری، صرفا، نیمی از حقوق وی به وراث او پرداخت می شود. همچنین، بر خلاف قانون تامین اجتماعی، سهمی که در صورت فوت پدر، به دختر وی می رسد، مساوی با سایر وراث می باشد. چرا که مطابق ماده 87 قانون استخدام کشوری، حقوق وظیفه بازنشسته، به صورت مساوی، میان وراث او تقسیم می گردد. از دیگر تفاوت های قانون استخدام کشوری و تامین اجتماعی، این مساله بوده که در صورت فوت یکی از وراث یا از دست دادن شرایط دریافت حقوق بازنشستگی، در میزان سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، تغییری حاصل نمی شود. چرا که سهم آن وارث، به نفع صندوق بازنشستگی کشوری ضبط می گردد. علاوه بر این سوال که چند درصد از حقوق پدر به دختر می رسد، مساله دیگری که در رابطه با سهم این وارث مطرح می گردد، بحث شرایط دریافت حقوق بازنشستگی پدر بوده که با تصویب قانون جدید مستمری بگیران، دچار تغییرات مهمی شده است. لذا، در بخش بعد، در مورد قانون جدید مستمری بگیران دختر و تغییرات آن صحبت خواهیم کرد.

قانون جدید مستمری بگیران دختر

تا پیش از تصویب قانون جدید مستمری بگیران دختر، همچون میزان سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، شرایط این سهم نیز در قانون تامین اجتماعی و قانون استخدام کشوری، دارای تفاوت های اساسی و تعیین کننده ای بود. با این توضیح که در قانون تامین اجتماعی، فرزند دختر تا 18 سالگی، حق استفاده از حقوق پدر خود را داشت و بعد از این سن، سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، تنها در صورتی به وی تعلق می گرفت که به تحصیل اشتغال داشته یا به علت بیماری یا نقص عضو، قادر به کار کردن نبود. اما، در قانون استخدام کشوری، پرداخت حقوق بازنشستگی پدر به فرزند دختر، تا سن 20 سالگی و مشروط به عدم ازدواج دختر، امکان پذیر بود و پس از آن نیز تنها در صورت نداشتن شوهر و اشتغال به تحصیل، فرزند دختر، حداکثر تا 25 سالگی، حق دریافت حقوق پدر فوت شده خود را داشت. لازم به ذکر است که دریافت پاداش بازنشستگی بازنشستگان کشوری، توسط وراث آنها، من جمله فزند دختر، دارای محددویت سنی نبود. سرانجام، قانون جدید مستمری بگیران دختر، به این اختلافات پایان داد و شرایط یکسانی را برای سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، در رابطه با فرزندان بازنشستگان تامین اجتماعی و خدمات کشوری، مقرر نمود. لازم به ذکر است که قانون جدید مستمری بگیران، همان قانون حمایت خانواده جدید بوده که در سال 1391 به تصویب رسیده و در ماده 48 خود، به توضیح شرایط سهم دختر از حقوق پدر فوت شده خود می پردازد. در ادامه، این شرایط را بررسی خواهیم کرد. مطابق قانون جدید مستمری بگیران، فرزند دختر، بدون محدودیت سنی، از حقوق پدر فوت شده خود، بهره مند شده و تنها در دو حالت، حقوق او قطع خواهد شد که این دو حالت، عبارتند از: داشتن شوهر و اشتغال وی. لازم به ذکر است که بر اساس قانون جدید مستمری بگیران، فرزند پسر صرفا تا 20 سالگی، حق استفاده از حقوق بازنشستگی پدر خود را داشته و پس از این سن، استفاده وی از حقوق پدر، صرفا در صورتی ممکن خواهد بود که اشتغال به تحصیلات دانشگاهی داشته یا معلول از کار افتاده نیازمند باشد.

چند درصد از حقوق پدر به دختر مطلقه می رسد

این سوال، مطرح خواهد شد که در حالت طلاق دختر، چند درصد از حقوق پدر به دختر می رسد؟ در پاسخ به سوال فوق، باید گفت، میزان سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، در حالتی که وی به دلیل عدم ازدواج، دارای شوهر نباشد یا اینکه به دلیل جدایی، فاقد شوهر باشد، تفاوتی نداشته و در هر دو حالت، سهم فرزند دختر، با مراجعه به قانون تامین اجتماعی و قانون استخدام کشور، تعیین شده که مطابق توضیحات زیر می باشد. سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، در قانون تامین اجتماعی، 25 درصد مستمری بوده که در صورتی که دختر، هر دو پدر و مادر خود را از دست داده باشد، به 50 درصد افزایش می یابد. همچنین، در صورت فوت یکی از وراث یا از دست دادن شرایط،از آنجا که سهم او میان وراث، از جمله دختر متوفی، تقسیم می گردد، در این حالت نیز، سهم دختر، به بیش از 25 درصد، افزایش خواهد یافت. سهم دختر از حقوق پدر فوت شده در قانون استخدام کشوری، بدین صورت بوده که اولا، صرفا، نیمی از حقوق بازنشسته به وراث او، من جمله دختر پرداخت می شود؛ ثانیا، سهم دختر، برخلاف قواعد ارث، مساوی با سایر وراث می باشد و ثالثا، در صورت فوت یکی از وراث یا از دست دادن شرایط دریافت حقوق بازنشستگی، در میزان سهم دختر از حقوق پدر فوت شده، تغییری حاصل نمی شود. چرا که سهم آن وارث، به نفع صندوق بازنشستگی کشوری ضبط خواهد شد. یکی از موارد طلاق صوری، در کشور ما، طلاق برای دریافت حقوق پدر فوت شده، توسط دختر وی می باشد. از آنجا که این اقدام، خلاف قانون بوده و در صورت احراز موضوع، انجام دهندگان آن، مشمول ضمانت اجراهای قانونی می شوند.

قطع مستمری دختر از حقوق پدر فوت شده

علاوه بر میزان سهم دختر از حقوق پدر فوت شده و شرایط آن، یکی از مسائل مهم دیگری که در رابطه با سهم فرزند دختر، از حقوق بازنشستگی پدر وی مطرح می شود، بحث قطع شدن این حقوق و شرایط آن می باشد. لذا، در این بخش، به بررسی موارد قطع مستمری دختر از حقوق پدر فوت شده پرداخته که مطابق توضیحات زیر می باشد. تا پیش از تصویب قانون جدید مستمری بگیران یا همان قانون حمایت خانواده، موارد قطع مستمری دختر از حقوق پدر فوت شده، برای فرزندان دختر مشمولین قانون تامین اجتماعی و قانون استخدام کشوری، کاملا متفاوت از یکدیگر بود. با این توضیح که در قانون تامین اجتماعی، با رسیدن فرزند دختر به 18 سالگی، حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی پدر فوت شده وی قطع می شد، مگر در حالتی که اشتغال به تحصیل داشته یا اینکه به دلیل بیماری یا نقص عضو، قادر به کار کردن نبود. اما، در قانون استخدام کشوری، فرزند دختر تا حداکثر 25 سالگی، به شرط نداشتن شوهر و شغل، حق استفاده از حقوق پدر فوت شده خود را داشت و پس از این سن، حقوق وی قطع می گشت. در حال حاضر، مطابق قانون جدید مستمری بگیران، موارد قطع مستمری دختر از حقوق پدر فوت شده، برای فرزندان دختر مشمولین قانون تامین اجتماعی و قانون استخدام کشوری، مانند یکدیگر بوده که در ادامه، به توضیح این موارد می پردازیم. فرزند دختر، شوهر داشته باشد. بنابراین، در صورتی که فرزند دختر، پس از ازدواج، از شوهر خود جدا شده و در نتیجه، فاقد شوهر باشد، حق بهره مندی از حقوق پدر فوت شده خود را خواهد داشت. فرزند دختر، دارای شغل باشد. نتیجه این مساله این است که چنانچه، دختری که به دلیل اشتغال، مستمری وی قطع شده، فاقد شغل گردد، می تواند از حقوق پدر فوت شده خود استفاده نماید.

قانون جدید سهم مستمری دختران از حقوق پدر فوت شده

تا پیش از این، قانون تأمین اجتماعی برای دختران متوفی فقط تا سن 18 سالگی دختر، حق استفاده از حقوق پدر را قائل بود. و پس از سن 18 سالگی دختر، در صورتی می توانست از حقوق پدر فوت شده اش استفاده کند که به تحصیل اشتغال داشته باشد و یا به علت بیماری خاص توان کار کردن نداشته باشد. همچنین در قانون استخدام کشوری دختران تا سن 20 سالگی و به شرط عدم ازدواج می توانستند از مستمری پدر فوت شده شان بهره مند شوند. و بعد از سن 20 سالگی نیز با شرط مجرد بودن و اشتغال به تحصیل حداکثر تا 25 سالگی از حقوق بهره مند می شدند. در حال حاضر با توجه به تصویب قانون جدید مستمری بگیران دختر، اختلافات قانونی پایان یافت و سهم دختر از پدر فوت شده دارای شرایط یکسانی هم در قانون تأمین اجتماعی و هم در قانون استخدام کشوری است. قانون جدید مستمری بگیران با نام قانون حمایت خانواده در سال 1391 تصویب شد. در ماده 48 این قانون در مورد دختران مستمری بگیر صحبت شده است. مطابق این ماده دختران مستمری بگیر بدون محدودیت سنی از مستمری پدر فوت شده خود بهره مند خواهند شد. و قطع حقوق دختران تنها در دو صورت امکان پذیر است که شامل شوهر داشتن و اشتغال دختر می شود. اگر دختری طلاق بگیرد مجدداً می تواند از حقوق پدر بهره مند شود. در صورت صوری بودن طلاق و احراز آن حقوق دختر قطع می شود.

امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (191 نظر) مهران رجبی: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد (112 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (107 نظر) چیدمان میز صبحانه مفصل و متنوع آیسان خانوم نو عروس رضا گلزار برای همسرش/ چه کدبانو و با سلیقه+عکس (100 نظر) خلاقیت بی نظیر معلم اصفهانی برای روحیه دهی به دانش آموزان حماسه ساز شد +فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) روایت جالب از زندگی شخصی رهبر معظم انقلاب؛ از پیاده‌روی رهبری در خانه‌شان تا ماجرای عمل جراحی ایشان بدون بیهوشی عمومی (56 نظر) خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل گل رُز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (55 نظر) رونمایی از عبای طلاییِ حسن روحانی در دیدار نوروزی با سیاستمداران+عکس (53 نظر) محمدرضا گلزار با این عکس نوستالژیک در کنار سفره هفت سین تولد پدرش را تبریک گفت/ چه پدرشوهر باکلاس و جنتلمنی داره آیسان خانوم (42 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در ابداع توالت خیلی عمومی در هوای آزاد/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂+عکس (39 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای به سیخ کشیدن کباب حماسه آفرید/ مغز اینو باید طلا گرفت + عکس (38 نظر) چرا رهبر انقلاب در زمان ایراد خطبه نماز عید فطر بغض کردند؟ (36 نظر) جشن خودمونی و کیک تولد متفاوت محمود احمدی نژاد جلوی در خانه شان در نارمک تهران+عکس (36 نظر) مراسم عقد ساده و بدون تجملات نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور نوه امام خمینی/ چه منزل باصفا و دلبازی+عکس (36 نظر) نگاهی به دکوراسیون خانه محمدرضا گلزار و نو عروسش آیسان خانوم/ چه شیک و باکلاس +عکس (33 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... نیم نگاهی به دکوراسیون شیک و باکلاس خانه حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ چه مبل خوشگلی داره +عکس نگاهی به مراسم تولد هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال با دیزاین شاهکار/مبارکا باشه +عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 معرفی بروکر کوتکس فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود زدن یک تیر و سه نشان با رزرو تور اروپا در زمان برگزاری فستیوال فیلم کن! تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل روایت جالب رهبر معظم انقلاب از کتاب کرایه کردنشان به مبلغ هر شب 1 قِران+ویدیو/ کتابفروشی ناراحت شد که چرا من هر جلد رو توی یک شب میخونم! فرمول محاسبه وزن ورق روغنی نگاهی به دسته گل شیک و حلقه های زیبا و باکلاس سوگل طهماسبی، ریحانه سریال فاصله ها/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ خلاقیت تحسین برآنگیز شهرداری در ترغیب کودکان به انداختن زباله در سطل آشغال+عکس/ آفرین به این ذهن توانمند👏 نگاهی به تمرینات سخت ورزشی امیرحسین زارع کشتی گیر افتخار آفرین در کنار ساحل/ هزار ماشاالله به این جوون پُر زور +فیلم توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! رونمایی از حضرت عشق امیرحسن زارع مدال آور کشتی/ همیشه کنار هم +عکس عکسی بانمک و جالب از دوران کودکی لعیا زنگنه، رعنای سریال مادرانه/ چقد ناز و دوست داشتنی بوده😍 حضور بازیگران معروف و محبوب در مراسم تشییع حسن جوهرچی، شوهرعمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ از لعیا زنگنه تا رضا توکلی و امین تارخ+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل ابر/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت خنده دار و هدفمند مادر ایرانی با بامیه‌های مونده از ماه رمضان+عکس/چیزی نیست همونه فقط تغییر کاربری داده🤣 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند لحظه عجیب ترکیدن نورافکن استودیو در پخش زنده شبکه خبر+ویدیو (عکس) تفریح هیجان انگیز و خفن نیکای سریال "پایتخت" در شهربازی استکهلم سوئد! شهر جن‌ها در صحرای عمان و افسانه‌هایی جادویی که دهان به دهان روایت می‌شوند +عکس وقتی نصاب سینک ظرفشویی واحدهای عملی دوره‌اش رو آنلاین پاس کرده+عکس/ اُستاد، برای نکات ریز جزوه میدین یا خودمون بنویسیم؟🤣 مهدکودک: آری یا خیر؟ (ویدئو) سوت بلبلی زدن بامزه نعیمه نظام دوست و سمیرا حسن پور در برنامه "اسکار" مهران مدیری/ بقول بهنام تشکر؛ نعیمه میتونه! سنگ تمام پوریا پورسرخ در چیدمان میزغذا و میز میوه در میزبانی از بازیگران و دوستانش در خانه رویایی و اروپاییش+عکس/ چقد خوش سلیقه و تمیز👌 نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران امیرمحمد یزدانی مدال آور کشتی/ این ماشین نیست هواپیماست +عکس عکسهای یادگاری هستی مهدوی فر، رهایِ سریال مادرانه با چهره های فوتبالی در رستورانی لاکچری و روباز/ علی دایی و کارلوس کی‌روش و... جدیدترین عکس روژا، دختر مو فرفری و بانمک مهدی سلطانی، اردلان سریال "مادرانه" + عکسهای قدیمی گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ سلفی جذاب ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت و پسرش داخل ماشین لوکسشان/ چقدر مادر و پسر شبیه همدیگه هستن+عکس
تیتر امروز   
ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند شهر جن‌ها در صحرای عمان و افسانه‌هایی جادویی که دهان به دهان روایت می‌شوند +عکس