دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

شمشیر 1300 ساله ناپدید شد +عکس 

سه شنبه، 19 تیر 1403
ساعد نیوز: شمشیر شوالیه معروف فرانسوی که شهرتی چون شمشیر شاه آرتور داشت به‌طور ناگهانی ناپدید شد و مسئولان آثار باستانی را شوکه کرد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، بیشتر ما داستان شاه آرتور بریتانیایی و شمشیر معروف افسانه‌ای او را می‌دانیم اما چیزی از شمشیر 1300 ساله رولاند، شوالیه فرانسوی در دوران شارلمانی (شارل یکم فرانسه) نمی‌دانیم. شمشیری که تا همین اواخر درون تخته سنگی جای داشت و یکی از جاذبه‌های گردشگری و از آثار تاریخی روستایی در فرانسه محسوب می‌شد. این شمشیر چند روز پیش به‌طور ناگهانی ناپدید شد.

رولاند چهره تاریخی و اسطوره ای فرانسوی‌هاست و او در بروتانی (بریتانیای صغیر)- استانی تاریخی و منطقه‌ای فرهنگی در فرانسه- حکمرانی می‌کرده است. رولاند در نبردی در سال 778 میلادی کشته و از همان زمان به یکی از قهرمانان و اسطوره‌های فرانسه تبدیل شد.

بنابر افسانه‌ها رولاند وقتی مرگ خود را حتمی دید سعی کرد شمشیرش را که محکم و خراب‌نشدنی بود و در عین حال می‌توانست سنگ‌ها را هم برش زده و خرد کند،‌ با فرو کردن درون سنگ از بین ببرد. از آنجایی‌که تیغه شمشیر از بین نرفت، او شمشیر را چند کیلومتر دورتر از خود پرتاب کرد و شمشیر درون صخره‌ای گیر کرد.

اما در واقعیت، این شمشیر درون صخره‌ای در روستای زیبای روکامدور فرانسه فرو رفته و بخشی از آن در سنگ مدفون بود و یکی از آثار باستانی و جاذبه گردشگری این شهر به حساب می‌آمد. سرقت این شمشیر 1300 ساله، برای این شهر همچون شوک است.

تحقیقات برای پیدا کردن این شمشیر قدیمی در این منطقه آغاز شده است.

  برچسب ها: گمشده شمشیر

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
شاهکار مهندسی در هلند؛ عبور کشتی‌ها از روی بزرگراه در آبگذر ولئومیر/ از تعجب انگشت به دهان می‌مانید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(عکس) گوش خونی و زخمی ترامپ بعد از شلیک امروز به سمت او / از ترور جان سالم به در برد
تصاویر پربازدید از سینه زنی مهدی طارمی، بازیکن تیم اینتر، در هیئت عزاداری امام حسین/ دورهمی چهره های شاخص ورزشی و سینمایی در خانه مداح مشهور اهل بیت
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(فیلم) پزشکیان در جمع نمایندگان مجلس: اگر بیخودی از من تعریف کنید تصور می‌کنم کسی شدم ...
هزینه چاپ یک کتاب
حضور نسرین مقانلو، ناریه سریال مختارنامه در منزل اکبر عبدی برای تسلیت بابت فوت مادرش+ عکس/ چهره غمگین و پژمرده تمام بازیگران
پادشاه اسپانیا و دختر شیک‌پوشش، سوفیا در جشن قهرمانی یورو 2024+عکس