دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در فرانسه /

شرایط کار ضمن تحصیل در کشور فرانسه 

چهارشنبه، 06 تیر 1397
کد خبر: 9044
ساعدنیوز: مطالعه این مطلب برای دانشجویانی که در حال تحصیل در فرانسه هستند و تمایل به اشتغال و کار ضمن تحصیل در آنجا را دارند، می تواند مفید باشد.

افرادی که از طریق ویزای تحصیلی به کشور فرانسه وارد میشوند اجازه کار کردن در ضمن تحصیل را خواهند داشت. البته این اجازه مربوط به دانشجویانی است که عضو کشورهای اتحادیه اروپا نیستند! معمولا این اجازه کار  ضمن تحصیل  در فرانسه  بستگی به مقطع تحصیلی افراد دارد و معمولا افراد در مقطع لیسانس بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته و در مقطع فوق لیسانس بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته و در مقطع دکترا بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت در هفته اجازه کار ضمن تحصیل در فرانسه را خواهند داشت که با توجه به حقوقی که به طور میانگین بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت دریافت میکنند میتواند قسمتی از هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجویانی که در کشور فرانسه در حال تحصیل هستند را تامین کند .

دانشجویان همچنین میتوانند به صورت قراردادی در مراکز اموزش عالی مشغول به کار شوند.قرار داد کاری انها بدین ترتیب است:

  • حد اکثر زمان قرارداد ۱۲ ماه میباشد.
  • از اول سپتامبر تا ۳۰ ژوئن
  • نباید بیش از ۶۷۰ ساعت کار کند.

افرادی که در کشور فرانسه مشغول به تحصیل هستند با توجه به این که اجازه کار در ضمن تحصیل را دارند میتوانند بعد از اتمام دوره تحصیلی از نظر زمانی  به صورت نامحدود مشغول به کار شوند و بعد طی یک پروسه بین ۳ تا ۵ ساله به اقامت دائم و همچنین تابعیت کشور فرانسه دست پیدا کنند.

دانشجویانی که در کشور  فرانسه در حال تحصیل هستند اجازه کار دانشجویی ضمن تحصیل را خواهند داشت مشروط بر این که در طرح دانشجویان بهداشت ملی ثبت نام کرده باشند و همچنین دانشجویان بین المللی  برای اینکه بتوانند در کشور فرانسه مشغول به کار در ضمن تحصیل باشند باید اجازه معتبر اقامت را داشته باشند و این اجازه کار ضمن تحصیل در فرانسه  شامل تمامی دانشجویانی میشود که در سال اول دانشگاه ثبت نام کرده اند و یا افرادی که در در کالج های زبان به صورت تمام وقت هم ثبت نام کرده اند اجازه کار ضمن تحصیل در فرانسه را خواهند داشت و همچنین افرادی که اجازه کار در ضمن تحصیل در فرانسه را کسب میکنند دیگر نیازی به کسب اجازه اشتغال موقت را نخواهند داشت و دانشجویان حق کار  در ضمن تحصیل در سایر دانشگاه ها را خواهند داشت و این کار در ضمن تحصیل در فرانسه فقط محدود به دانشگاهی که شخص دانشجو تحصیل میکند نمی باشد  و از جمله کار هایی که افراد دانشجو اجازه کار در ضمن تحصیل در فرانسه را دارند میتوان به کارهایی از جمله کمک به دانشجویان معلول، ارائه تدریس خصوصی ، کار در قسمت فرهنگی و ورزشی ،کار در مرکز حرفه ایی و حمایت از بخش های تبلیغاتی اشاره کرد و همچنین لازم به ذکر است که این قرار داد کاری که افراد در ضمن تحصیل در فرانسه اجازه کارکردن را خواهند داشت به مدت یک سال میباشد که به مدت ۶۷۰ ساعت در سال اجازه کار کردن را خواهند داشت و همچنین لازم به ذکر است افرادی که در کشور فرانسه مشغول به تحصیل هستند در کنار مشاغلی که از طرف خود دانشگاه آگهی میشود اجازه کار در ضمن تحصیل در سایر مشاغل را با توجه به میزان ساعاتی  که اجازه کار کردن را دارند خواهند داشت.

دانشجویان بین المللی در فرانسه، اگر مجوز اقامت دانشجویی (carte de séjour d’étudiant) داشته باشند و در یک موسسه معتبر ثبت نام کنند، این حق را دارند که در فرانسه کار کنند. (این موضوع عملا شامل تمام دانشگاه ها، اکثر مدارس کسب و کار و سایر موسسات آموزش عالی است). بسیاری از مدارس زبان نیز به رسمیت شناخته شده اند. اما الزامات مکملی مانند حداقل ۱۲ ساعت واحد درسی در هر هفته وجود دارد و دانشجو نمیتواند بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته کار کند.

اکثر دانشجویان برای کار پاره وقت به نگهداری از نوزاد می پردازند و منبع اصلی مخارج روزانه دانشجویان چنین کارهایی است. اکثر مشاغل به صورت word-of-mouth به دست می آیند، بنابراین اگر میخواهید کار کنید، پس پرس و جو کنید. آژانس هایی نیز وجود دارند که به عنوان واسطه بین پدر و مادر و پرستار کودک فعالیت می کنند. معمولا ۵-۶ یورو در ساعت برای نگهداری کودک پرداخت می شود. اگر خانه به آسانی قابل دسترس نباشد، ممکن است هزینه رفت و آمد و حمل و نقلتان را نیز پرداخت کنند. سایر مشاغل نیمه وقت عبارتند از: آموزش زبان خارجی، ترجمه، بازاریابی تلفنی، نظرسنجی تلفنی، تست نرم افزار و یا بازی، و غیره.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی با ویزای تحصیلی در فرانسه تا زمانی که یک مجوز اقامت معتبر دارید، شما می توانید ۹۶۴ ساعت (تقریبا ۶۰ درصد از کار تمام وقت برای یک سال) در یک سال تحصیلی کارکنید. همچنین شما می توانید با قراردادهایی که به مدت یک سال از ۱ سپتامبر تا ۳۱ اوت به طول می انجامد، در دانشگاه یا سایر موسسات آموزشی کار کنید، به شرطی که کار کردنتان تاثیر منفی بر تحصیلتان نگذارد. در طول ترم، اشتغال پاره وقت (حداکثر ۱۹٫۵ ساعت در هفته) مجاز است؛ اما در طول تعطیلات، می توانید تمام وقت کار کنید.

همه دانشجویان غیربومی اتحادیه اروپا بهAPT [۱] (اجازه کار موقت) نیاز دارند تا اجازه استخدام موقت را بگیرند. دانشجو باید شخصا در دفتر DDTEFP [۲] (وزارت کار، اشتغال و آموزش حرفه ای). 

برای کار دانشجویی در فرانسه به اصل و یک فتوکپی از اسناد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه با ویزا و اجازه اقامت
  • کارت دانشجویی برای سال تحصیلی فعلی
  • تأیید وابستگی موسسه علمی خود به سیستم تأمین اجتماعی فرانسه
  • قرارداد کار، که باید در آن این موارد ذکر شود: ماهیت قرارداد، صلاحیت، جریمه، تاریخ شروع و پایان، محل کار و ساعات کاری
  • پاکت تمبر شده با نام و آدرس متقاضی

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل اکسپت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی