شرایط کار ضمن تحصیل در کشور فرانسه

  چهارشنبه، 06 تیر 1397 ID  کد خبر 9044
شرایط کار ضمن تحصیل در کشور فرانسه
ساعدنیوز: مطالعه این مطلب برای دانشجویانی که در حال تحصیل در فرانسه هستند و تمایل به اشتغال و کار ضمن تحصیل در آنجا را دارند، می تواند مفید باشد.

افرادی که از طریق ویزای تحصیلی به کشور فرانسه وارد میشوند اجازه کار کردن در ضمن تحصیل را خواهند داشت. البته این اجازه مربوط به دانشجویانی است که عضو کشورهای اتحادیه اروپا نیستند! معمولا این اجازه کار  ضمن تحصیل  در فرانسه  بستگی به مقطع تحصیلی افراد دارد و معمولا افراد در مقطع لیسانس بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته و در مقطع فوق لیسانس بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته و در مقطع دکترا بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت در هفته اجازه کار ضمن تحصیل در فرانسه را خواهند داشت که با توجه به حقوقی که به طور میانگین بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت دریافت میکنند میتواند قسمتی از هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجویانی که در کشور فرانسه در حال تحصیل هستند را تامین کند .

دانشجویان همچنین میتوانند به صورت قراردادی در مراکز اموزش عالی مشغول به کار شوند.قرار داد کاری انها بدین ترتیب است:

  • حد اکثر زمان قرارداد ۱۲ ماه میباشد.
  • از اول سپتامبر تا ۳۰ ژوئن
  • نباید بیش از ۶۷۰ ساعت کار کند.

افرادی که در کشور فرانسه مشغول به تحصیل هستند با توجه به این که اجازه کار در ضمن تحصیل را دارند میتوانند بعد از اتمام دوره تحصیلی از نظر زمانی  به صورت نامحدود مشغول به کار شوند و بعد طی یک پروسه بین ۳ تا ۵ ساله به اقامت دائم و همچنین تابعیت کشور فرانسه دست پیدا کنند.

دانشجویانی که در کشور  فرانسه در حال تحصیل هستند اجازه کار دانشجویی ضمن تحصیل را خواهند داشت مشروط بر این که در طرح دانشجویان بهداشت ملی ثبت نام کرده باشند و همچنین دانشجویان بین المللی  برای اینکه بتوانند در کشور فرانسه مشغول به کار در ضمن تحصیل باشند باید اجازه معتبر اقامت را داشته باشند و این اجازه کار ضمن تحصیل در فرانسه  شامل تمامی دانشجویانی میشود که در سال اول دانشگاه ثبت نام کرده اند و یا افرادی که در در کالج های زبان به صورت تمام وقت هم ثبت نام کرده اند اجازه کار ضمن تحصیل در فرانسه را خواهند داشت و همچنین افرادی که اجازه کار در ضمن تحصیل در فرانسه را کسب میکنند دیگر نیازی به کسب اجازه اشتغال موقت را نخواهند داشت و دانشجویان حق کار  در ضمن تحصیل در سایر دانشگاه ها را خواهند داشت و این کار در ضمن تحصیل در فرانسه فقط محدود به دانشگاهی که شخص دانشجو تحصیل میکند نمی باشد  و از جمله کار هایی که افراد دانشجو اجازه کار در ضمن تحصیل در فرانسه را دارند میتوان به کارهایی از جمله کمک به دانشجویان معلول، ارائه تدریس خصوصی ، کار در قسمت فرهنگی و ورزشی ،کار در مرکز حرفه ایی و حمایت از بخش های تبلیغاتی اشاره کرد و همچنین لازم به ذکر است که این قرار داد کاری که افراد در ضمن تحصیل در فرانسه اجازه کارکردن را خواهند داشت به مدت یک سال میباشد که به مدت ۶۷۰ ساعت در سال اجازه کار کردن را خواهند داشت و همچنین لازم به ذکر است افرادی که در کشور فرانسه مشغول به تحصیل هستند در کنار مشاغلی که از طرف خود دانشگاه آگهی میشود اجازه کار در ضمن تحصیل در سایر مشاغل را با توجه به میزان ساعاتی  که اجازه کار کردن را دارند خواهند داشت.

دانشجویان بین المللی در فرانسه، اگر مجوز اقامت دانشجویی (carte de séjour d’étudiant) داشته باشند و در یک موسسه معتبر ثبت نام کنند، این حق را دارند که در فرانسه کار کنند. (این موضوع عملا شامل تمام دانشگاه ها، اکثر مدارس کسب و کار و سایر موسسات آموزش عالی است). بسیاری از مدارس زبان نیز به رسمیت شناخته شده اند. اما الزامات مکملی مانند حداقل ۱۲ ساعت واحد درسی در هر هفته وجود دارد و دانشجو نمیتواند بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته کار کند.

اکثر دانشجویان برای کار پاره وقت به نگهداری از نوزاد می پردازند و منبع اصلی مخارج روزانه دانشجویان چنین کارهایی است. اکثر مشاغل به صورت word-of-mouth به دست می آیند، بنابراین اگر میخواهید کار کنید، پس پرس و جو کنید. آژانس هایی نیز وجود دارند که به عنوان واسطه بین پدر و مادر و پرستار کودک فعالیت می کنند. معمولا ۵-۶ یورو در ساعت برای نگهداری کودک پرداخت می شود. اگر خانه به آسانی قابل دسترس نباشد، ممکن است هزینه رفت و آمد و حمل و نقلتان را نیز پرداخت کنند. سایر مشاغل نیمه وقت عبارتند از: آموزش زبان خارجی، ترجمه، بازاریابی تلفنی، نظرسنجی تلفنی، تست نرم افزار و یا بازی، و غیره.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی با ویزای تحصیلی در فرانسه تا زمانی که یک مجوز اقامت معتبر دارید، شما می توانید ۹۶۴ ساعت (تقریبا ۶۰ درصد از کار تمام وقت برای یک سال) در یک سال تحصیلی کارکنید. همچنین شما می توانید با قراردادهایی که به مدت یک سال از ۱ سپتامبر تا ۳۱ اوت به طول می انجامد، در دانشگاه یا سایر موسسات آموزشی کار کنید، به شرطی که کار کردنتان تاثیر منفی بر تحصیلتان نگذارد. در طول ترم، اشتغال پاره وقت (حداکثر ۱۹٫۵ ساعت در هفته) مجاز است؛ اما در طول تعطیلات، می توانید تمام وقت کار کنید.

همه دانشجویان غیربومی اتحادیه اروپا بهAPT [۱] (اجازه کار موقت) نیاز دارند تا اجازه استخدام موقت را بگیرند. دانشجو باید شخصا در دفتر DDTEFP [۲] (وزارت کار، اشتغال و آموزش حرفه ای). 

برای کار دانشجویی در فرانسه به اصل و یک فتوکپی از اسناد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه با ویزا و اجازه اقامت
  • کارت دانشجویی برای سال تحصیلی فعلی
  • تأیید وابستگی موسسه علمی خود به سیستم تأمین اجتماعی فرانسه
  • قرارداد کار، که باید در آن این موارد ذکر شود: ماهیت قرارداد، صلاحیت، جریمه، تاریخ شروع و پایان، محل کار و ساعات کاری
  • پاکت تمبر شده با نام و آدرس متقاضی

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (372 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (89 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟