دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در کشور فنلاند /

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور فنلاند 

شنبه، 04 آذر 1396
کد خبر: 783
ساعد نیوز: مدارک لازم برای اخذ بورسیه و ویزای تحصیلی کشور فنلاند چیست و بورسیه تحصیلی این کشور تحت چه شرایطی شامل دانشجویان می شود؟

در کشور فنلاند، امکان بورسیه شدن به طور خاص فقط در مقطع دکترا وجود دارد و برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسختی می توان بورسیه گرفت، این بدین خاطر است که دولت تمامی هزینه های تحصیلی را پوشش می دهد و دانشجو کاملآ رایگان در حال تحصیل است و شما متقاضی عزیز باید آمادگی مدیریت هزینه های زندگی در فنلاند بهنگام تحصیل در فنلاند را داشته باشید و همچنین توانایی پرداخت هزینه های مسکن و خورد و خوراک و رفت و آمد و پوشاک خود را. امکان بورسیه جهت Post-Doc نیز فعلآ وجود ندارد. در حال حاضر امکان تحصیل رایگان برای همۀ رشته ها به جز پزشکی و هنر در فنلاند وجود دارد.

امکان کار بصورت پاره وقت برای دانشجویان مهیاست، ولیکن  پیدا کردن کار برای کسانیکه زبان فنلاندی و یا سوئدی نمی دانند خیلی دشوار است .به همین خاطر است که نمی توانند برای درآمد داشتن جهت مخارج زندگی در فنلاند روی داشتن شغل حساب باز کنید و حتمآ باید از قبل پس انداز به همراه خود داشته باشید.

تحصیل در دورۀ دکترا در کشور فنلاند کاملآ رقابتی است و بدلیل داشتن شرایط خوبی همچون رایگان بودن تحصیل متقاضیان تحصیل در دورۀ دکترا در دانشگاههای فنلاند باید از شرایط بسیار خوبی برخوردار باشند. و تمامی دروس در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد.

بورسیه CIMO

این نوع بورسیه تحصیلی در فنلاند برای دانشجویان خارجی که به زبان انگلیسی در مقطع دکتری تحصیل می کنند و یا به تحقیق مشغولند تعلق خواهد گرفت. نام دقیق این نوع بورسیه center for international mobility می باشد. این نوع بورسیه در مقطع دکتری در تمامی رشته های دانشگاهی ارائه می شود. این نوع بورسیه تحصیلی برای مقاطع پست دکتری و فوق لیسانس و لیسانس برای دانشجویان خارجی که در زبان انگلیسی در کشور فنلاند تحصیل می کنند شامل نمی شود .
توجه: در این نوع بورس دانش آموزان زبان فنلاندی استثناء می باشند چون شامل حال بورس دیگری خواهند بود و از انواع دیگر استفاده خواهند کرد . این نوع بورس برای افرادی که در دوره های ابتدایی و پیشرفته زبان فنلاندی هستند نیز نخواهد شد .

برنامه های تحصیلی بورس CIMO

  1. برای اعضاء CIMO
  2. بورسیه برای اقلیت روسیه
  3. بورس برای دوره کارشناسی ارشد زبان فنلاندی
  4. بورسیه برای افرادی که مقطع دکتری را به زبان فنلاندی می گذرانند.

این نوع بورسیه به طور کامل تعلق نمی گیرد و شامل همه هزینه های جاریه دانشجو نخواهد بود. این نوع بورسیه در تمام مدت تحصیل مقطع دکتری فنلاند وجود ندارد و تا زمانی به فرد تعلق می گیرد که از پروژه های تحصیلی خود به در آمد برسد. به نوعی برای شروع اولیه کورس تحصیلی می باشد. این بورسیه شامل تمام افرادی که در مقطع دکتری از دانشگاه پذیرش شده اند می شود. در صورتی که مدت زمان تحصیلی دانشجو به طول بینجامد امکان بیشتر شدن زمان معمول این بورس وجود دارد. مدت زمان این نوع بورسیه در حدود  ۳ ماه الی یک سال تحصیلی است. افرادی که از این نوع بورسیه تحصیلی بهره مندند در صورت اتمام مدت زمان اعطای بورسیه می توانند انواع دیگر بورسیه را درخواست کنند .

بورسیه برای دوره های advance level و در کشور های خارجی برای افرادی که به  زبان فنلاندی تحصیل می نمایند تعلق می گیرد . و در این نوع بورسیه داوطلبان  قابل توجه ای وجود دارد که در ابتدا باید فردی بیگانه (غیر از تابعیت فنلاند باشد) را داشته باشد و در خارج فنلاند مشغول به تحصیل به زبان فنلاندی باشد.

بورس CIMO

افرادی که  شامل این نوع بورسیه تحصیلی در فنلاند هستند معاف از مالیات می باشند و علت آن به این خاطر است که مبلغ پرداختی این نوع بورسیه از سقف مبلغ مالیاتی فنلاند کمتر خواهد بود. در صورتی که به اضافه این نوع بورسیه ، نوعی دیگر از بورس را کسب نمایید و یا از طریق شغلی کسب درآمد کنید و در مجموع درآمدهای در حد سقف مالیاتی باشد؛ شما، شامل مالیات فنلاند خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اداره مالیاتی فنلاند به آدرس www.vero.fi مراجعه فرمایید .

 

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی فنلاند

  1. گواهینامه های آموزشی: هنگام درخواست برنامه های کارشناسی ، شما باید گواهینامه های تحصیلی داشته باشید که همان مدرک فارغ التحصیلی شما به عنوان تحصیلات عالی در کشور خود می باشد .
  2. شما باید مدرک دیپلم دوازده ساله و ریز نمرات آن را جهت اخذ پذیرش تحصیلی فنلاند در مقطع کارشناسی ارائه کنید .
  3. جهت تحصیل و درخواست پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند، باید مدرک کارشناسی با حداقل دوره سه ساله مرتبط با رشته درخواستی را داشته باشید، ارائه گواهی های موقت و مدارکی پایین تر از دوره ی سه ساله قابل قبول نیست .
  4. در صورت تحصیل و درخواست پذیرش مقطع دکترا در فنلاند، باید مدرک کارشناسی ارشد خود را تکمیل کنید .
  5. مدارک شما می بایست ترجمه گردد و این ترجمه ها نیز باید به صورت رسمی صورت گیرد همچنین ارائه ریز نمرات الزامی است و به برنامه تحصیلی مورد علاقه شما بستگی دارد .


اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

در هنگام اخذ ویزای تحصیلی فنلاند، ابتدا به شما یک ویزای موقت می دهند که وارد کشور فنلاند شوید، و پس از انجام امور مرتبط با دانشگاه باید به اداره مهاجرت رجوع  کرده و درخواست کارت اقامت را بدهید، اقامت شما موقت یکساله می باشد و بنا به لزوم  هرساله تمدید میگردد. از سال 2012 به بعد، کارت اقامت بطور مسقیم در خود سفارت فنلاند در تهران صادر و به متقاضی تحویل داده می شود.

1-ارائۀ پذیرش از دانشگاه و یا فایل آن به مراه دو نسخه کپی.
2-مدرک زبان به مراه دو نسخه کپی از آن.
3-بیمه یکساله با اعتبار 30000 یورو که باید آنرا از سایت swiss care به مبلغ 219 یورو خریداری کرده باشید بهمراه دو نسخه کپی از آن.
4-پاسپورت و دو نسخه کپی از آن ، اگر کمتر از یکسال از اعتبار پاسپورت شما گذشته است پیشنهاد می شود حتمآ آنرا تعویض کنید.
5-اصل شناسنامه و دو نسخه کپی از آن .
6-دو قطعه عکس رنگی 6*4
7-نامه تمکن مالی از بانک به میزان 10000 یورو و دو نسخه کپی از آن .
8-مدارک فارغ التحصیلی از دبیرستان ببعد بهمراه ریز نمرات.
9-حتمآ CVداشته باشید و اگر ندارید تنظیم کنید.
بطور کلی از همۀ مدارک بالا یک اصل بهمراه دو کپی ارائه شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی