ساعدنیوز
ساعدنیوز

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور یونان

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور یونان
ساعد نیوز: مدارک لازم برای اخذ بورسیه و ویزای تحصیلی کشور یونان چیست و بورسیه تحصیلی این کشور تحت چه شرایطی شامل دانشجویان می شود؟

بورس بنیاد IKY در سال ۱۹۵۲ با هماهنگی تمام بورس های تحصیلی و یا توسط دولت یونان تاسیس شده است. دولت یونان براساس قوانین خود به دانشگاه ها و دیگر موسسات آموزش عالی اجازه می دهد که بر اساس شایستگی و لیاقت علمی به دانشجویان خود کمک هزینه تحصیلی پرداخت کنند؛ این اعطای کمک هزینه تحصیلی توسط قوانین داخلی خود دانشگاه یا موسسات اعمال می گردد.

نوع کمک هزینه تحصیلی و اعطای نهاد

ارزش های بورس های تحصیلی دولت یا بورس بنیاد IKY متفاوت است. مقرری ماهیانه معمولی بین ۴۵۰ الی ۶۰۰ یورو می باشد، هزینه های درمان پزشکی معمولا به همه دانشجویان ثبت نام شده ارائه می گردد، افرادی که در آزمون ورودی نمره بالا اخذ کنند برای سال اول تحصیلی به صورت خودکار ۱۵۰۰ یورو به آنها اعطا می شود و اگر خانواده آن ها کم درآمد باشد ۳۰۰یورو دیگر نیز به آنها تعلق می گیرد.
برخی از بورسیه های تحصیلی یونانی به متقاضیان تحصیل در رشته زبان و فرهنگ یونانی تعلق می گیرد، از طریق بنیاد فرهنگ یونان، دانشگاه آتن و نسالونیکی برنامه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی که در رشته زبان و فرهنگ است، در نظر گرفته است .
 

بورس های تحصیلی محلی برای دانشجویان خارجی

برنامه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان خارجی یونان از کشورهای در حال توسعه ماهیانه ۶۰۰ یورو دستمزد ماهیانه ، غذای رایگان و مواد آموزشی رایگان فراهم می کند، این نوع بورسیه و سرویس همچنین ۱۰۰۰ یورو در ورود و خروج برای هزینه های سفر و معافیت از شهریه برای دوره های زبان یونانی و برخی از برنامه های کارشناسی ارشد ارائه می شود ، دانشجویان خارجی می توانند برای این یورسیه از طریق سفارت یونان در کشور خود اعمال می شود.

 بورسیه بین المللی بنجامین گیلمن

این بورسیه به دانشجویان در مقطع لیسانس ارائه نمی شود ولی دانشجویان به دلیل نداشتن شرایط مالی مناسب می توانند این بورسیه را کسب کنند. این گزینه ها در مورد شرایط مختلف متمایز است؛ اما، اگر شما شرایط مورد نظر را داشته باشید می توانید این بورسیه را اخذ کنید. در کل متقاضیان بورسیه باید لزوما کم درآمد و دارای چالش های مالی قابل توجهی باشد.

بورسیه بین المللی دیوید ال بورن

این بورسیه به افرادی تعلق می گیرد که برای تحصیل در مقطع بعدی اقدام کنند. بیشتر، این نوع بورسیه توسط افراد آمریکایی انجام می پذیرد . این بورسیه به دلیل شرایط مالی نامناسب به افراد تعلق نمی گیرد بلکه به دلیل شرایط بسیار عالی افراد به آن ها تعلق می گیرد که متقاضیان باید دانش آموزان درجه یک و با سوابق علمی برجسته  باشند همچنین این افراد باید سطح زبان بالایی نیز برای اخذ این بورسیه دارا باشند. این بورسیه به افراد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد.

 همچنین علاوه بر هزینه کامل تحصیل در این کشور، کمک هزینه تحصیلی نیز به افراد اعطا می شود. دانشجویان باستان شناسی که در کشور یونان هستند باید به این نکته توجه نمایند که در  مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اگر پروژه خود را به خوبی بگذرانند واجد شرایط برای دریافت پاداشی به میزان ۴۰۰۰۰ دلار می باشد .

پاروس جزیره یونانی است و افراد می توانند در آنجا به  تحصیل بپردازند. دانشجویانی که در اینجا به تحصیل می پردازند به سفرهای زیبا و شگفت انگیز می پردازند. افراد می توانند در دانشگاه های پاروس در رشته های تجسمی ، عکاسی ، رسانه ، مطالعات زنان و فیلم و موسیقی ، ادبیات تحصیل کنند. کمک هزینه های تحصیلی در این بخش برای نویسندگان استثنایی می باشد که مبلغی در حدود ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار می باشد این مبلغ برای افراد دانشجو در رشته ی عکاسی ۱۰۰۰۰ دلار می باشد .

مدرسه ی آمریکایی مطالعات کلاسیک در آتن

این مدرسه در کشور یونان واقع است و در سطح فوق لیسانس یا مقاطع بالاتر در زمینه ی رشته باستان شناسی فعالیت می کند. در این دانشگاه نیز به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی تعلق می گیرد که در قسمت ذیل برای شما توضیح داده می شود :

  1. Cotsen  بورسیه ایست که به دانشجویان محقق تعلق می گیرد. این بورسیه برای مدت کوتاهی می باشد و به دانشجو مبلغی در حدود ۲۰۰۰ دلار اعطا می شود .
  2. اگر شما نیاز به یک پایان نامه با متون یونانی دارید می توانید از فرصت های مطالعاتی استفاده نمایید که کمک هزینه ی ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار برای یک دوره یک ساله می باشد. دانشجویان در انجام تحقیقات در دانشگاه ها باید دارای بودجه ای اضافه باشند تا در سفر دچار مشکل نشوند . در اینصورت دانشجویان در این دانشگاه می توانند از صندوق دوره های کوتاه مدت استفاده نمایند که این بودجه به میزان ۱۰۰۰۰ یورو می باشد .

مدارک وشرایط لازم برای پذیرش در یونان

  1. داشتن گواهی فارغ التحصیلی اصلی که توسط آموزش و پرورش کشور خود فرد مورد تایید قرار گرفته است .
  2. فرم دوم گواهی باید یا توسط آموزش و پرورش یا سفارت آن کشور در یونان به تایید برسد .
  3. داشتن ریزنمرات تحصیلی
  4. شناسنامه
  5. همچنین افرادی که قصد تحصیل در یونان  را دارند به هیچ عنوان نباید دارای سوء سابقه ی کیفری باشند.
  6. داشتن گواهی عدم سوء پیشینه
  7. یک کپی معتبر از پاسبورت  و یا مجوز اقامت
  8. دو قطعه عکس
  9. داشتن گواهی سلامت
  10. داشتن مدرک زبان یونانی یا انگلیسی
  11. گواهی تحصیلی مورد تایید واقع شده از مقامات آموزشی و یا دیپلماتیک کشور خود فرد برای ورود به یک دوره ی آموزش عالی
  12. گواهی صادر شده توسط مقامات آموزشی و دیپلماتیک صالح در کشور فرد درخواست کننده که تایید نمایند این فرد به طور کامل در سال گذشته در کلاس ها حضور داشته است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای یونان

  •  اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه‌­های قبلی
  •  6 قطعه عکس 4*6 رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، حداکثر برای 6 ماه اخیر (عکس با پاسپورت و ویزاهای قبلی یکی نباشد.)
  •  اصل و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن (قابل ذکر است جهت تائید شناسنامه داشتن مهر ثبت‌احوال در کنار نام همسر و فرزندان الزامی است.)
  •  اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی و زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر 10 روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد.
  • حساب‌های جاری: کارکرد 6 ماه اخیر به زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده­های بانکی به همراه گردش 6 ماهه سود به زبان انگلیسی از طرف بانک، همراه با مهر شعبه و امضاء بانک
  •  باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر 500،000،000 ريال باشد.
  •  اصل و ترجمه سند مالکیت.
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی به همراه آخرین مدارک تحصیلی و دفترچه بیمه (جهت تائید مدارک شغلی) که برای کلیه مشاغل الزامی است.
  • برای فرزندان زیر 18سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می­‌کنند، رضایت‌­نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه با تائید دادگستری و امور خارجه دارد.
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم­‌های خانه­‌دار.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم نخبه معلول کنکور انسانی بر اثر گاز گرفتگی جان باخت‌ توصیه امام صادق (ع) به پدران و مادران امروز
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...