ساعدنیوز
ساعدنیوز

شرایط و مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور آمریکا

شرایط و مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور آمریکا
ساعد نیوز: برای اطلاع از شرایط و مدارک موردنیاز برای اخذپذیرش و ویزای تحصیلی کشور آمریکا، مقاله زیر را مطالعه کنید.

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از امریکا

در ابتدای امر شما می بایست دانشگاه و یا کالج مورد نظر خود را انتخاب نمایید .

سپس می بایست فرم پذیرش اولیه APLICATONS خود را تکمیل نمایید . ( برای دانشجویان بین المللی می بایست فرم اطلاعاتی خود را نیز تکمیل نمایند . )

شما می توانید با استفاده از سایت www.studyusa.com    تبلیغات بروز دانشگاه و کالج ها را مشاهده نمایید و فرم پذیرش دانشگاه های آن را کسب نمایید .

در صورتی که شما برای مقطع کارشناسی ارشد قصد پذیرش دانشگاه را دارید . باید مدرک کارشناسی شما در ابتدا مورد تأیید دانشگاه مربوطه و دولت امریکا باشد . و سپس اقدام به پذیرش اصلی نمایید . در مقطع فوق لیسانس چون دارای سطح علمی بالاتری می باشد ، در این مقطع بهتر است که در خواست خود را مستقیما به بخش مربوطه ارسال نمایید . شما برای آن که در این مقطع تحصیلی پذیرش شوید باید در سطح علمی بالایی باشید تا این مهم برای شما امکان پذیر شود . شما برای ارسال در خواست خود باید به یکی از بخش های دفتر پذیرش مقطع فوق لیسانس و رئیس بخش ارسال نمایید .

ارسال فرم پذیرش و APPLY

در کشور امریکا برای مهاجرت تحصیلی کالج ها و دانشگاه ها در ابتدا نمرات و فعالیت های تحصیلی فرد از جمله آزمون ها TOFEL  ، SAT  و ACT مورد بررسی قرار گیرد . و اگر فرد نیاز به شرکت در آزمون های GRE . GMAT داشته باشند باید در لیست مدارک ارائه نمایید . در قسمت پذیرش دانشگاه یا کالج شما اطلاعاتی در زمینه برنامه های دانشگاهی شما و فرم ارسال مدارک برای شما تنظیم و ارسال خواهد شد . ( شما می توانید فرم پذیرش رایگان الکترونیکی را از سایت کالج مربوطه و یا به صورت دستی از مراکز مشاوره دریافت نمایید . )

فرم پذیرش در دانشگاه ها یا کالج ها در حدود ۳۵ $ الی ۱۰۰ $ امریکا می باشد . این پول بابت درخواست پذیرش شما می باشد و غیر قابل استرداد خواهد بود . ( حتی اگر پذیرش شما مور قبول نباشد ) در صورتی که فرم پذیرش اینترنتی را پر نموده اید و  ارسال کرده اید . حتما مطمئن شوید تا فرم در خواست پذیرش شما حتما به  دست مسئول مربوطه رسیده باشد .

دفتر پذیرش دانشگاه مربوطه ، مدارک و نمرات ۴ سال اخیر تحصیلی شما در دوره مدرسه را بررسی خواهد نمود . و تمام نمرات شما را  به ریز بررسی می گردد و سطح علمی شما معیین می شود . شما در صورتی که در مقطع فوق لیسانس قصد پذیرش را دارید ، باید نمرات و  سطح علمی شما برای مقطع کارشناسی نیز بررسی گردد .

برای پذیرش نیاز می باشد تا یک گواهی از سابقه تحصیلی شما در کالج محل تحصیل قبلی و یا کالجی که در حال تحصیل در می باشید باید برای صدور پذیرش ارائه گردد . شما برای دریافت فرم ازمایشی و مقدماتی پذیرش خود باید نمرات خود را به ترتیب کالج و دانشگاه به صورت رسمی و تأیید شده ارسال نمایید تا بررسی لازم بر آن اعمال شود .

قبل از ارسال مدارک و پرداخت مبالغ حتما مطمئن شوید تا مهلت زمان ثبت نام و ارسال مدارک به اتمام نرسد . لازم به ذکر است در برخی موارد اجازه برطرف کردن نواقص و ارسال مجدد نیز داده می شود.

ثبت نام برای پذیرش در آزمون

برای ثبت نام دانشگاه های کشور امریکا می بایست در آزمون های خاص مقاطع از جمله : GMAT ، GRE ،  ACT ، LSAT ، SAT و … شرکت نموده و پس از ارزیابی و کسب نمره قبولی امکان پذیرش در دانشگاه ها را خواهید داشت . علاوه بر آزمون هاز ارزیابی سطح علمی تخصصی باید دانشجویان بین المللی نمره زبان معتبر برای شروع کورس تحصیلی را  به دست آورند . این آزمون ها در بسیاری از مراکز در سطح جهان برگزار می شود به نحوی که سطح آزمون ها و سوالات به صورت یکسان خواهد بود و شرایط آزمون به صورت برابر خواهد بود . پس از کسب نمرات و موفقیت در آزمون های فوق باید مدارک تحصیلی و علمی خود را به همراه نمرات آزمون های مربوطه به انضمام رزومه خود به دفتر پذیرش دانشگاه مربوطه ارسال نمایید تا بر اساس استاندارد های دانشگاه ارزیابی نهایی صورت پذیرد .

نگاهی به آزمون های پذیرش دانشگاه امریکا

برای آزمون های امریکا از قبیل SAT  و ACT و یا GMAT و … در زمان برگزاری آزمون از شما خواسته می شود که محل دانشگاهی خود را مشخص نمایید . لذا از این رو پاسخ آزمون شما مستقیما به محل دانشگاهی تعیین شده ارسال خواهد شد . در صورتی که آزمون شما به صورت الکترونیکی برگزار شود نتایج از طریق ایمیل به دست دانشگاه مربوطه که در زمان آزمون معیین نموده اید ارسال خواهد شد .  شما در صورتی که در مرحله اولیه در آزمون ها قبول نشوید و یا نیاز به ارسال نمره برای دانشگاه های دیگر باشد شما بایست هزینه مضاعف بپردازید .

دریافت نامه پذیرش

شما پس از تمام مراحل اولیه پذیرش و اتمام زمان ثبت نام ، برای دانشجو نامه پذیرش ارسال می شود . بسیاری از دانشگاه های امریکا قبل از صدور نامه پذیرش نام پذیرفته شدگان را بر روی سایت خود می گذارند .نام پذیرفته شدگان را در فهرست پذیرش قرار خواهند داد . برخی از دانشگاه های امریکا نیز ، نام تمام پذیرفته شدگان را به صورت یک جا در یک زمان خاص بر روی سایت قرار می دهند و ار سال می نمایند .

پرداخت شهریه دانشگاه های امریکا

برخی از دانشگاه های امریکا ، برای رزرو جای خود در پذیرش دانشگاه یک مبلغ اولیه از شما اخذ خواهد نمود . البته این هزینه برای دانشجویان بین المللی به گونه ای است که باید هزینه یک سال یا یک ترم تحصیلی را باید پرداخت نمایند .

اگر شما خواستار گرفتن خوابگاه دانشجویی در امریکا می باشید باید هزینه آن را  به حساب دانشگاه و یا خوابگاه  مربوطه واریزی داشته یاشید تا جای شما رزرو شود و بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید . این به آن علت است که بسیاری از دانشگاه های امریکا ، خوابگاه به تعداد ظرفیت دانشگاه ندارند . شما می توانید با برنامه مسکن و یا اتاق اجاره ای به سرعت برای خود محل اسکانی را اجاره نمایید .

در این مرحله شاید دانشگاه شما را ملزم به ارائه نامه ای مبتنی بر دارایی که نشان دهد هزینه کامل تحصیل خود در مدت زمان تحصیل در حساب شخصی خود دارید . شما در صورتی که بورسیه تحصیلی و یا کمک هزینه تحصیلی دریافت نموده اید می بایست اطلاعات کامل در زمینه فرد یا موسسه ارائه دهنده بورس به شما و نحوه دریافت آن در اختیار شما قرار می دهد ، باید در اختیار  دانشگاه مربوطه قرار دهید .

نوشتن یک رزومه و انگیزه نامه  عالی برای پذیرش امریکا

شما برای آن که پذیرش خود را در دانشگاه قطعی نمایید نیاز به نوشتن یک رزومه و انگیزه نامه  عالی وکامل به دانشگاه و رشته تحصیلی اقدامی را ارائه نمایید . پس برای شما سوالی پیش می آید که چگونه sop دانشگاه امریکا را بنویسیم ؟

مرحله اول :

فکر کنید به یک موضوع بسیار بزرگ و این باید به شکلی باشد که منحصرا برای خودتان باشد . در انگیزه نامه خود تمام اهداف از انتخابتان را نمایش دهید . و باید طوری از خود بگویید که خود را کاملا از متقاضیان دیگر متمایز نمایید . از چیزی بگویید که در نمرات و فعالیت های تحصیلی شما نمایش داده نشده است . لیست دروس که در آن ها مهارت دارید را ارائه نمایید . برای بخش پذیرش در این زمینه سوالات بسیاری به وجود خواهد آمد که شما بهتر است به تمام موارد مذکور اشاره نمایید . مثل : چه دوست دارید ؟ چه کار کرده اید ؟ اهداف شما برای آینده چه خواهد بود؟

مرحله دوم :

شما نیازی نیست خیلی سریع برای خود رزومه و انگیزه نامه بنویسید . شما این کار را با صبوری انجام دهید . توجه بسیار زیادی در مقدمه داشته باشید . انگیزه نامه را بیان ایده های خود به صورت دقیق و منظم بیان نمایید . شما نیازی به بیان کلمات پیجیده و سنگین و ممتنع نخواهید داشت . از بیانتان برای اثبات خودتان استفاده نمایید نه برای اثبات هوشمندیتان .

مرحله سوم :

زمان بدهید و درخواست کمک بدهید . شما اگر کار دیگری دارید تا زمان اتمام کار تکمیل رزومه یا انگیزه نامه خود آن را تعطیل نمایید . این یک دیدگاه تازه برای شما خواهد بود . این کار باعث می شود تا نکاتی که از چشمان شما باز مانده است نیز بررسی شود و این غفلت را بپوشانید . از انجام دادن این کار لذت ببرید ، و این کار را خودتان انجام دهید .

درخواست هایی که اغلب  انگیزه نامه ها باید داشته باشند 

*اطلاعات شخصی: شامل نام متقاضی ، سن ، آدرس ، سابقه خانوادگی ، محل تولد ، شهروندی و امثاله .

*فعالیت ها: عضویت در گروه ها ، جوایز به دست آمده ، تجربیات ورزشی ، گروه های رهبری شده و …

*طرح های آموزشی: در مقاله ای کوچک اهداف تحصیلی و شغلی ، علت دوره مطالعه خود و علت انتخاب دانشگاه مربوطه و طرح های تحقیقاتی را بیان نمایید .

*رزومه : برخی از دانشگاه ها از شما یک مقاله خصوصی برای دانشگاه درباره یک موضوع انتخابی می خواهند

* توصییه نامه ها : باید چند تن از اساتید شما باید یک نامه و ایمیل مستقیم به دفتر پذیرش دانشگاه ارسال نمایند .

نکات آزمون :

هنگام آماده شدن برای هر یک از تست های مورد بحث در این مقاله، دانش آموزان باید در ذهن داشته باشند  که آموزش زبان انگلیسی پایه و اساسی ضروری است. در نظر بگیرید که از طریق یک برنامه فشرده انگلیسی قبل از تحصیلات دانشگاهی خود داشته باشند. درست مثل هر رشته، مهارت در زبان انگلیسی را می توان با ادامه مطالعه و عمل به دست آورد.

  • نگاهی بر آزمون های بیان شده ، استفاده از مواد آماده سازی در دسترس خود را آشنا با ساختار و دستورالعمل اصلی ارائه شده است. دستورالعمل در مورد تست گرفتن از کامپیوتر و مبتنی بر کاغذ به طور کلی برای هر امتحان در دسترس است.
  • استفاده از نمونه سوالات امتحانی ادوار قبلی ، شما می توانید از نمونه سوالات ادوار قبلی مورد تأیید استفاده نمایید . شما باید شرایط خود را بروز نمایید .
  • شبیه سازی آزمون ، تا آنجا که شما می توانید در مورد محیط آزمون، و یک محیط. شبیه سازی شده باشد . اجازه می دهد خود تنها زمان اختصاص داده شده برای آزمون واقعی. تمرین کار را از طریق بخش های که به سرعت و به طور موثر به عنوان ممکن است، شناسایی و تمرکز بر مناطق که در آن شما نیاز به بهبود دارید .
  • استفاده از تمام منابع آزمون ، در ادامه شما را در مورد آزمون مطمئن شوید و چگونه آن را به ثمر رساند، نتیجه بهتر  شما می شود. وب یک منبع عالی است، و بسیاری از اطلاعات آنلاین رایگان است. بهترین استفاده را از مشاوره و مواد است که می تواند کمک به شما در دستیابی به موفقیت است .
  • هدفدار حرکت نمایید ، قبل از شروع آزمون شما تمام دستور العمل های مربوط به آزمون را به صورت کامل مطالعه نمایید . اهداف خود را مشخص نمایید و صحیح حرکت نمایید .
  • آرام و با اعتماد به نفس باشید ، استراحت کافی داشته باشید . این اعمال به شما کمک می کند تا راحت تر و صحیح تر آزمون دهید .

مدارک مورد نیاز پذیرش امریکا

 برای افرادی که دانشجویان بین المللی می باشند بایست فرم الکترونیکی ثبت نام را تکمیل نمایند و هزینه تحصیلی خود را واریز نمایند و  گواهی تمکن مالی بانکی  ، کپی از پاسپورت دانشجو، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به انگلیسی ممهور به مهر وزارت امور خارجه و دادگستری  ،مدرک زبان (آیلتس و تافل و…) بسته به دانشگاه نوع مدرک زبان درخواستی متفاوت می باشد و همچنین برای مقاطع مختلف  نیز متفاوت می باشدبرای مثال اکثر دانشگاه ها برای پذیرش در مقطع لیسانس آیلتس حداقل ۵/۵ و یا ارائه  آیلتس ۶ و برای مقطع فوق لیسانس ارائه حداقل آیلتس  ۵/۶  الزامی می باشد. باید رزومه خود و انگیزه نامه و مقالات شخصی خود و توصیه نامه را ارسال نمایند . این مقالات باید به زبان اصلی انگلیسی ترجمه شده باشد .

ویزای تحصیلی آمریکا

دو نوع ویزا دانشجویی برای تحصیل در ایالات متحده وجود دارد:

۱) ویزای تحصیلی اصلی ایالات متحده آمریکا یک ویزای F1 مختص تحصیلات دانشگاهی است.

۲) نوع دوم ویزای تحصیلی یک ویزای M برای تحصیلات غیرآموزشی یا حرفه ای است.

نحوه دریافت ویزا برای تحصیل در آمریکا:

اولین مرحله پذیرش در یکی از دانشگاه ها یا کالج های آمریکا است. به طور کلی، برای دانشجویان دانشگاهی، از جمله کسانی که در دوره های آموزش زبان شرکت می کنند، ویزای F1 مناسب است و برای دانشجویان غیر تخصصی ویزای نوع M مناسب است.

در مصاحبه ویزای دانشجویی F1 باید مدارک زیر را ارائه داد:

  • فرم I-20
  • رسید SEVIS I-901
  • گذرنامه امضا شده (باید به مدت ۶ ماه پس از ورود به ایالات متحده معتبر باشد)
  • رونوشت یا اصل دیپلم اخذ شده از موسسات فعلی یا قبلی
  • توضیحات رشته تحصیلی
  • اطلاعات مربوط به محل اقامت
  • اثبات پشتوانه مالی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در طول تحصیلات شما یا به مدت یک سال، هر کدام که کوتاه تر است.

DS-156، DS-157A، DS-158A. این فرم ها در اینترنت و یا سفارتخانه / کنسولگری محلی شما در دسترس هستند. پس از دریافت ویزای ورود به ایالات متحده در مورد تاریخ ورود خود به دانشگاه اطلاع دهید و اگر تاریخ مورد نظر به تعویق افتاد، یک فرم I-20 جدید تهیه کنید. همچنین قبل از خروج از کشور خود در مورد محل سکونت خود مطمئن شوید. در نظر داشته باشید که می توانید حداکثر ۳۰ روز قبل از تاریخ شروع ترم تحصیلی وارد ایالات متحده شوید.

پس از ورود به ایالات متحده باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم I-20 شما که توسط DSO دانشگاه محل تحصیل شما امضا شده باشد.
  • I-94 شما
  • یک ویزای معتبر حاوی شماره شناسایی SEVIS و نام دانشگاه محل تحصیل شما (BIR) است.
  • مدارک مالی
  • گذرنامه معتبر

بازرس گمرک و حفاظت مرزی فرم I-20 و فرم I-94 (فرم ثبت ورود و خروج) را پس از تایید مدارک شما مهر می کند. این اثبات ورد قانونی شما به ایالات متحده است. شما باید فرم I-94 را در طول مدت اقامت خود در ایالات متحده نزد خود نگه دارید.

ویزای دانشجویی F1 و اشتغال

اگر قصد دارید به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در ایالات متحده تحصیل کنید، به ویزای دانشجویی نیاز دارید. دو دسته ویزای غیر مهاجرتی برای افرادی که مایل به تحصیل در ایالات متحده هستند، وجود دارد. این ویزا معمولا ویزای نوع F و نوع M نامیده می شود.

در صورت داشتن معیارهای زیر برای شما ویزای F-1 یا M-1 صادر می شود:

  • باید در یکی از مقاطع تحصیلی آموزش عالی، یک دوره آموزش زبان یا یک برنامه تخصصی ثبت نام کنید.
  • دانشگاه شما باید در برنامه تبادل دانشجویان و گردشگران در اداره مهاجرت و گمرک تایید شود.
  • باید به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در دانشگاه ثبت نام کنید.
  • باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و یا در دوره های آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید.
  • باید منابع مالی کافی برای تامین مخارج خود در طول دوره آموزشی مورد نظر در اختیار داشته باشید.
  • باید محلی برای اقامت در خارج از کشور داشته باشید که قصد ترک آن را ندارید.

ویزای F-1 (دانشجویی) به شما اجازه می دهد تا به عنوان دانشجوی تمام وقت در کالج، دانشگاه، حوزه علمیه، هنرستان، دبیرستان علمی، مدرسه ابتدایی یا سایر موسسات علمی یا در دوره های آموزش زبان به ایالات متحده وارد شوید. باید در دوره های تحصیلی یا آموزشی ثبت نام کنید که در پایان به شما گواهی، دیپلم یا مدرک اعطا کنند و دانشگاه شما باید توسط دولت ایالات متحده مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی باشد.

ویزای دانشجویی M-1

ویزای M-1 (دانشجویی) به دانشجویانی که در برنامه های غیر تخصصی و یا دیگر دوره های غیر علمی جز آموزش زبان شرکت می کنند، تعلق می گیرد.

استخدام

دانشجویان F-1 در اولین سال تحصیلی نمی توانند در خارج از محوطه دانشگاه کار کنند، اما می توانند با پذیرش شرایط کاری و محدودیت های خاص آن در محوطه دانشگاه کار دانشجویی انجام دهند.

پس از اتمام اولین سال تحصیلی، دانشجویان F-1 می توانند در سه دسته مشاغل خارج از محوطه دانشگاه استخدام شوند:

  • برنامه تمرینی دوره آموزشی (CPT)
  • آموزش عملی اختیاری (OPT) (قبل از اتمام تحصیلات و یا پس از اتمام آن)
  • دوره های تمرینی اختیاری (OPT) در زمینه علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)

دانشجویان M-1 تنها پس از اتمام تحصیلات خود می توانند در دوره های آموزش عملی شرکت کنند.

اشتغال دانشجویان F-1 و M-1 باید با رشته تحصیلی آنها مرتبط باشد و باید ابتدا توسط مقامات دانشگاه (شخص مجاز به دسترسی به سیستم اطلاعات بازدید و تبادل دانشجویی (SEVIS)) و USCIS مورد تایید قرار گیرد.

صدور ویزای شما تضین شده نیست و بنابراین برنامه سفر نهایی و تهیه بلیط های خود را خریداری به پس از دریافت ویزا موکول کنید.

همسر و فرزندان شما برای ماندن در ایالات متحده در طول تحصیلات شما باید برای ویزای F-2 یا M-2 درخواست دهند. اگرچه آنان ملزم به پرداخت هزینه SEVIS نیستند، اما دانشگاه محل تحصیل شما باید فرم I-20 مورد نیاز را برای آنها صادر کند. همچنین باید نسخه ای از ویزای F-1 یا M-1 خود و مدارک مربوط به رابطه خانوادگی خود را ارائه دهید.

فرزندان خود را می توانید در مدارس ایالات متحده ثبت نام کنید.

ویزای شما تا قبل از تاریخ انقضای آن اعتبار دارد. بنابراین ویزای معتبر ایالات متحده در گذرنامه منقضی شده همچنان معتبر است. اگر ویزای معتبر دارید و گذرنامه شما منقضی شده است، نباید آن را از گذرنامه منقضی شده خود حذف کنید. شما می توانید از ویزای معتبر در گذرنامه منقضی شده همراه با گذرنامه معتبر و جدید خود به منظور سفر و ورود به ایالات متحده استفاده کنید.

هزینه های مربوط به ویزا

اگر هزینه درخواست خود را با کارت اعتباری پرداخت می کنید، هزینه آن بیشتر می شود. در حال حاضر هزینه های اضافی شامل موارد زیر است:

  • ویزا و مستر کارت – ۹۸ درصد
  • هواپیمایی امریکن اکسپرس و JCB – 1.4 درصد
  • کلوپ بین المللی داینر –۹۹ درصد

هزینه ویزا متغیر است. هزینه ویزای شما بستگی به تاریخ ثبت درخواست شما دارد. در صورت افزایش قیمت بین تاریخ ارسال درخواست و تاریخ دریافت درخواست، باید مبلغ جدید را پرداخت کنید.

هزینه درخواست ویزا بر حسب دلار آمریکا است که باید برای ثبت درخواست ویزا پرداخت نمود. در برخی موارد هزینه ای برای ثبت درخواست ویزا دریافت نمی شود.

هزینه بررسی ویزای غیر مهاجرتی –  در روز مصاحبه ویزا باید رسید پرداخت هزینه بررسی درخواست ویزا را ارائه کنید.

هزینه صدور ویزا – در صورتی که ویزا صادر شود، باید هزینه اضافی پرداخت کنید. این مبلغ تقریباً برابر با مبلغی است که از شهروندان ایالات متحده برای دریافت ویزای کشور متقاضی ویزا دریافت می شود.

خانواده: همسر و فرزندان دانشجویان F1

متقاضیان دارای همسر و فرزند همچنین باید مدارک تایید نسبت با همسر و فرزندان خود (مثلا سند ازدواج و گواهی تولد) ارائه دهند. توصیه می شود که تمام اعضای خانواده به طور همزمان برای ویزای F1 و F2 درخواست دهند، اما در صورتی که همسر و فرزندان شما بعداً و به طور جداگانه درخواست خود را ارسال کنند، باید نسخه ای از گذرنامه و ویزای دانشجویی شمار را نیز همراه با سایر مدارک مورد نیاز ارائه دهند.

نکاتی در مورد ویزای تحصیلی آمریکا:

تمامی متقاضیان ویزا نیازمند انجام مصاحبه هستند.فاصله زمانی لازم برای مصاحبه را در نظر داشته باشید ( حداقل ۴ هفته). برای متقاضیان ویزا F که شهروند کشور کانادا نیز هستند نیازی به ویزا برای ورود به آمریکا نمی باشد و تنها ارائه فرم I-20  در هنگام عبور از مرز ( زمینی و هوایی ) کافی می باشد.

فرم I-20

فرم DS160

فرم پرداخت sevice fee

دو قطعه عکس

نامه پذیرش دانشگاه

پاسپورت معتبر

مدارک مالی ( برگه تمکن مالی ، اظهارنامه مالیاتی ، مدارک مرتبط با بورسیه تحصیلی و ….)

مدارک اضافه درخواست شده از جانب سفارت در ارتباط با ملیت شما

در صورت انقضای ویزای تحصیلی امریکا چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

ویزا اجازه ورود شما را به آمریکا را می دهد.در واقع این ویزا تعیین نخواهد کرد که شما چه مدت می توانید در آمریکا بمانید اما اگر به خارج از آمریکا سفر کنید، برای ورود مجدد نیازمند اخذ ویزا هستید . تا زمانی که در آمریکا هستید نگران انقضای ویزای خود نباشید چون مدت زمانی که شما برای تحصیلتان باید در آمریکا بمانید در بند ۵ صفحه دوم I-20  ذکر شده است. علاوه بر این مدت ، یک دوره ۶۰ روزه جهت تایید مجدد به اقامت دانشجویان F1  اضافه می شود.

در ابتدا این نکته را باید بدانید که تا زمانی که در خاک آمریکا هستید نمی توانید ویزا خود را تمدید کنید. در اصل شما باید به کشور خود برگردید و از آنجا برای تمدید ویزا اقدام نمایید.در بعضی شرایط امکان تمدید ویزا از طریق سفارت آمریکا در کانادا و مکزیک نیز وجود دارد. اما از این طریق صدور ویزا قطعی نیست . پس در این صورت پیشنهاد می شود پیش از سفر به کانادا یا مکزیک از طریق تماس تلفنی با سفارت از این مهم مطلع شوید و اطمینان کسب کنید زیرا در صورتی که سفارت آمریکا در کانادا یا مکزیک به شما ویزا ندهد نمی توانید به هیچ وجه از طریق ویزای تحصیلی مجدد وارد آمریکا شوید. برای اقدام به دریافت ویزای آمریکا باید پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

آیا می توانید هنگامی که در آمریکا مشغول به تحصیل هستید از آمریکا خارج شوید؟

در صورت اجازه  International Student Advisor Grants)     ISAG)   می توانید به خارج از آمریکا سفر کنید.البته لازم است حتما صفحه دوم I-20  به امضای ISAG  برسد و تاریخ اعتبار ویزا و I-20  در نظر گرفته شود. البته این سفر هرگز نباید بیش از ۵ ماه طول بکشد. همچنین در صورتی که دانشجو سابقه خوبی در این مورد نداشته باشد و یا عملکرد تحصیلی وی ضعیف باشد ، ISAG  می تواند از امضاء I-20  امتناع ورزد.

سازمان امنیت داخلی آمریکا برای برگشت شما نیازمند مدارک زیر می باشد:

فرم I-20 که به منظور سفر شما تایید شده باشد و همچنین امضاء DSO  بر آن باشد.

ویزا معتبر و جاری شما

مدارک مالی که بورسیه و هزینه زندگی شما را تضمین کند.

اعلام مفقودی یا سرقت پاسپورت یا ویزا

به پلیس اطلاع دهید . به ایستگاه پلیس مراجعه کنید و اعلام مفقودی یا سرقت کنید. در صورت امکان باید کپی مدارک مفقودی را نیز همراه داشته باشید.در واقع باید یک گزارش پلیس که تمامی جزئیات در آن شرح داده شده است را تهیه کنید.حتما یک کپی از گزارشی که به پلیس می دهید را نزد خود داشته باشید.

درخواست برای صدور مجدد I-94 مفقود شده یا به سرقت رفته ؛ برای صدور برگه I-94  باید با مراجعه به اداره مهاجرت آمریکا   (United States citizenship and Immigration Services)  USCIS فرم I-102B  را پر کنید.

باید هرچه سریع تر برای دریافت مجدد پاسپورت مراتب را به اداره مهاجرت کشور خود ( دفتر حفظ منافع ایران در واشنگتن ) اعلام کرده و برای دریافت مجدد ویزا ، کنسولگری و یا سفارتخانه ای که از آن ویزا را دریافت نموده اید را مطلع کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (142 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (26 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (22 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از تیپ و استایل شیک و رسمی رضا گلزار/ آقای بازیگر رو با کت و شلوار خاصش ببینید!+ویدیو عرض ارادت بهداد سلیمی قهرمان و مدال آور وزنه برداری خدمت رهبر انقلاب و توصیه رهبر به ایشان/ فرزند بهداد سلیمی در بغل حضرت آقا+ فیلم نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی مادر مرجانه گلچین در خانه اش+ویدیو/ روحشون شاد (عکس) زیبایی بی حد و اندازه نیکی کریمی سلبریتی ایرانی در عکس لو رفته اش/ کیک تولدش چه خوشگله... نگاهی به دکوراسیون خاص گوشه‌ای از خانه زیبا و اصیل نرگس محمدی/ چقدر خوش سلیقه+عکس نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس یزدگردی تک نفره و تنهایی نرگس محمدی با لباس محلی+عکس/ خوش بگذره 5کاربرد شگفت‌ انگیز واکس ماشین برای تمیز کردن خانه با نگهداری سانسوریا در آب، شاهد رشد انفجاری آن باشید نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید خلاقیت بی نظیر مردم لرستان برای درک حال صاحب عزا تاریخ ساز شد+عکس/ فقط استقبال محسن کیایی رو ببین... تصویری قدیمی از مسعود روشن پژوه مجری مسابقه محله قبل از کچل شدنش/ تغییر چهره اش خیلی زیاده رونمایی از موتور وسپا خوش رنگ علی طولابی، استعداد درخشان عصر جدید/ ماشالا چقدر بزرگ شده😍+عکس دیدار و گپ و گفت عموپورنگ با شاهرخ خان در هند+ویدیو سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی جواب تمام سوالای مهران مدیری نعیمه میشه +ویدئو/خودش از خنده تلف نشه بهتره🤣 چگونه هتل مناسبی را در مشهد انتخاب کنیم؟ رونمایی از خواهر واقعی و با کلاس سینا مهراد+عکس/فقط شباهت بی حد و اندازه به برادرش! (فیلم) خوانندگی جذاب و هوش پران مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان رحیم سریال پایتخت با صدای جادویی😍👌 جاهای دیدنی قشم در زمستان که بازدید از آن‌ها پیشنهاد می‌شود مزایای مدرک فنی حرفه ای وشرایط اخذ این مدرک نگاهی به کیک تولد 3 سالگی دختر بهداد سلیمی با طراحی خاص کیک با گربه/مبارکا باشه + عکس چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ شباهت بی نظیر و باورنکردنی پسر بزرگ شهاب حسینی در این عکس به عروسک/ با دیدنش شوکه میشین (تصاویر) طرح های کمد خاص و ترسناک یک نجار خارجی همه را انگشت به دهان گذاشت/ حاضری یکی از اینا رو بذاری تو اتاقت؟ داور برنامه محفل پسر دایی علیرضا قربانی از آب درآمد/ نسبت فامیلی قاری قرآن با خواننده اصیل ایرانی+ویدئو خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس قاب دونفره و احساسی امیر جعفری و مادرش در خانه خدا بدون حضور ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس/ قبول باشه خلاقیت بی نظیر در طراحی مبل با الهام از میوه جات/ مغز تو رو باید طلا گرفت+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه نرگس محمدی، بازیگر نقش ستایش+عکس/ عاشقانه های نرگس و علی اوجی ارزش صد بار دیدن رو داره👌 اقدام تحسین‌برانگیز رامین رضاییان برای هموطنان سیستان و بلوچستانی/ دمت گرم +عکس ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 نگاهی به کیک تولد 68 سالگی زهره حمیدی بازیگر مبتلا به سرطان/ با آرزوی سلامتی+ عکس ذوق و استرس نعیمه نظام دوست از پیشگویی ازدواجش+ویدیو/ گوله نمک که میگن ایشونه، خوشبخت بشه ایشالا😍 سلفی دو نفره پراحساس سانیا سالاری، ارغوان سریال دلدادگان با مادرش+عکس لحظه وداع فوتبالیست ها با پیکر علی انصاریان، از حضور علی دایی تا پروین و دخترش/ روحش شاد و یادش گرامی+ عکس پای سیب درست کردن ماهرانه رضا داوودنژاد در خانه دلنشین و باسلیقه اش+ویدیو/ چه آشپزخونه مرتب و دلبازی👌 عرض تسلیت چهره های سرشناس ورزشی و حضورشان برای قوت قلب امیرخان قلعه نویی در مراسم ختم خواهرش/از علی دایی تا علیرضا دبیر+ عکس سکانس فراموش نشدنی از سریال متهم گریخت/ مریم امیر جلالی جلو خواستگارا خورد زمین!!😂+ فیلم پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران عروس شد! رونمایی از حلقه ازدواج ظریف و زیبای پریناز ایزدیار +عکس
تیتر امروز   
چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!!
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده