شرایط و مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور فرانسه

  چهارشنبه، 13 تیر 1397 ID  کد خبر 9430
شرایط و مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور فرانسه
ساعد نیوز: برای اطلاع از شرایط و مدارک موردنیاز برای اخذپذیرش و ویزای تحصیلی کشور فرانسه، مقاله زیر را مطالعه کنید.

شما می خواهید به خارج از کشور سفر کنید. قبل از اینکه وسایل مورد نیاز خود را بردارید و آن را در چمدان خود قرار دهید، دریابید که آیا شما نیاز به یک ویزای دانشجویی برای فرانسه دارید؟ و اگر نیاز هست ، شروع به تهیه اسناد و مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی کنید. در ادامه مقاله به مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی فرانسه اشاره شده است.

ویزای تحصیلی فرانسه

نوع ویزای مورد نیاز برای تحصیل در فرانسه را پیدا کنید. مثلا: ویزای séjour pour etudes (“ویزای دانشجویی کوتاه مدت شنگن”) مدت این ویزا تا سه ماه هست. این نوع ویزا عمدتا برای برنامه های کوتاه مدت یا دوره های زبان است. هزینه این ویزا رایگان است، شما مجوز اقامت دائم را نخواهید داشت و می توانید بعد از پایان دادن به آن، درخواست جدیدی بدهید. Visa de long séjour temporaire pour etudes بین سه تا شش ماه اعتبار دارد و شما به اجازه اقامت فرانسه نیاز دارید و نمی توانید آنرا تمدید کنید.

ویزای طولانی مدت تا  پایان اتمام تحصیل شما اعتبار دارد (سه سال برای کارشناسی، دو سال برای کارشناسی ارشد و چهار سال برای یک دکترا). مزیت این ویزا این است که شما مجبور نیستید برای اقامت درخواست دهید علاوه بر این، این ویزا مجوز اقامت شما را در نظر گرفته و VLT-TS نامیده می شود. اگر یک نامه پذیرفته شده از یک دانشگاه فرانسه دریافت کنید، کنسولگری فرانسه نیازی به زبان مورد نظر برای ویزای تحصیلی شما در فرانسه نخواهد داشت.

مزایای تحصیل در فرانسه

  •  دارا بودن معتبر ترین دانشگاه های جهان و اعتبار بالای مدرک تحصیلی فرانسه
  • داشتن اولویت در ارائه خوابگاه دانشجویی فرانسه
  • قریب به ۲۰۰ میلیون نفر در جهان به زبان فرانسوی تکلم میکنند داشتن مهارت در این زبان به شما کمک میکند تا بتوانید با ۴۷ کشور دنیا ارتباط بر قرار کنید.
  • بیمه کامل در تمام مقاطع تحصیلی
  •  تحصیل با هزینه بسیار کم در فرانسه در دانشگاه های دولتی
  •  امکان کار دانشجویی متناسب با مقطع تحصیلی
  •  پرداخت کمک هزینه مسکن به تمامی دانشجویان خارجی
  • تحصیل زیر نظر بهترین اساتید دنیا
  • فرصتهای عالی تحقیقاتی
  • تحصیل در یکی از قطب های اقتصادی جهان
  • زندگی و تحصیل در کشوری که بسیاری از شرکت های معتبر جهانی را در خود جای داده
  • یادگیری زبان فرانسه که سومین زبان مهم دنیا در کسب و کار و تجارت است
  • داشتن رزومه قوی برای اشتغال در شرکت های معتبر بین المللی   

افراد بعد از فارغ التحصیلی از شانس بالایی برای جذب در بازار کار پررونق و پویای فرانسه برخوردار هستند. در نتیجه امکان یافتن شغلی پردرآمد در یک کشور اروپایی بزرگ، یکی دیگر از مزایای تحصیل در فرانسه است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه های کشور فرانسه

  • مدارک تحصیلی کلیه مقاطع و ریز نمرات
  • رزومه شغلی
  • گواهی اشتغال به کار
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه استاد
  • شناسنامه
  • عکس۵/۳*۵/۴
  • مدرک زبانTef-DELF-DALf

*کلیه مدارک باید توسط مترجم سفارت ترجمه شود و به تایید سفارت برسد.

دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای دانشجویی فرانسه شامل چند نوع می باشد:

• ویزای شینگن ( کوتاه مدت )
اگر مطالعات شما کمتر از سه ماه طول بکشد، و مطمئن هستید که دیگر در کشور نخواهید بود، پس باید به دادگاه درخواست دهید که در غیر این صورت ویزای اقامت کوتاه مدت یا شنگن شناخته شده باشد. ویزای شینگن دانشجویی رایگان است و نمی تواند تمدید شود.

• ویزا برای امتحانات ورودی
اگر بخواهید برای یک یا چند امتحان ورود به دانشگاه به فرانسه یا کنکور پزشکی در فرانسه سفر کنید، می توانید ویزای تحصیلی درخواست دهید، که به سادگی به معنای ویزا برای امتحانات ورودی است. اگر امتحان خود را پاس کنید و گذرنامه بگیرید، پس از آن شما مجاز به درخواست یک مجوز اقامت تجدید پذیر، یک ساله می باشید.

• ویزای موقت بلند مدت
ویزای مدرک تحصیلی به مدت یک ماه، ویزای دانشجویی موقت است که به شما امکان می دهد تا در فرانسه برای مدت شش ماه تحصیل کنید.  با این ویزای دانشجویی فرانسه شما مجبور نیستید جداگانه برای مجوز اقامت درخواست کنید.

• ویزای طولانی مدت
اگر به مدت طولانی تر از شش ماه در فرانسه تحصیل کرده اید، این ویزا به عنوان، ویزای اقامت طولانی مدت و یا اقامت طولانی مدت VLT-TS شناخته می شود. ویزای اقامت طولانی مدت چیزی است که شما برای تحصیل در فرانسه به آن نیاز دارید، در صورتی که بخواهید بیش تر از شش ماه در فرانسه بمانید. ویزا به عنوان مجوز اقامت عمل می کند و تا طول مدت تحصیل شما اعتبار دارد ( معمولا 3 سال برای مدرک لیسانس، دو سال برای برنامه ی کارشناسی ارشد و چهار سال برای یک دکترا ) طول می کشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

  • ارائه دادن آخرین کپی تحصیلی متقاضی به همراه ترجمه آن به زبان فرانسه
  • ارائه کردن اصل و کپی شناسنامه فرد متقاضی
  • رزومه یا cv فرد متقاضی با ترجمه زبان فرانسه
  • ارائه دادن کپی از ثبت نام یا پیش ثبت نام در دانشگاه های دولتی یا خصوصی کشور فرانسه
  • ارائه کپی از ۵ صفحه اول گذر نامه فرد متقاضی 
  • قطعه عکس جدید بدون روتوش رنگی و زمینه سفید (عکسی که تمام رخ باشد).
  • آقایان حتما باید ترجمه و تائید کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت را داشته باشند.
  • فرد متقاضی دارای مستندات مالی باشد؛ به دلیل عدم امکان باز کردن حساب بانکی متقاضیان می بایستی اقدام به باز کردن یک - حساب بانکی در ایران معادل ریالی داشته باشند.
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه دادن مدرک زبان فرانسوی به دانشگاه ها (در صورت نیاز)

 

اخذ اقامت دائم کشور فرانسه

شرایط اخذ اقامت به گونه ای است که چنانچه شخص بتواند به مدت شش سال در فرانسه درس بخواند یا کار کند؛ بعد از شش سال می تواند برای دریافت اقامت دائم فرانسه اقدام نماید. بنابراین تحصیل در فرانسه می تواند زمینه ساز اخذ اقامت دائم این کشور نیز باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (365 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (87 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (57 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟