شرایط و قوانین آزمون GRE چیست؟

  شنبه، 04 مرداد 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
شرایط و قوانین آزمون GRE چیست؟
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

موسسۀ ETS نمرات آزمون GRE را تا پنج سال معتبر می داند و آنها را بنا به درخواست برای دانشگاه ها ارسال می کند. البته دانشگاه ها در بسیاری از موارد، قوانین متفاوتی با ETS دارند و ممکن است مدرک را در بازۀ کمتر از ۵ سال معتبر بدانند.
داشتن نمرۀ GRE برای گرفتن پذیرش در بسیاری از دانشگاه های ایالات متحده لازم است. برخلاف اکثر آزمون های استاندارد، ارزش و کاربرد نمره آزمون GRE در بین دانشگاه ها، رشته ها و حتی دوره های تحصیلی مختلف، تفاوت عمده دارد.

به عنوان مثال، پذیرش در رشته های علوم مقدماتی بیشتر وابسته به نمرۀ بخش واژگان یا verbal است در حالی که در رشته های ریاضی و علوم بیشتر به بخش ریاضیات یا quantitative اهمیت داده می شود.

از آنجا که معیار نمره قابل قبول آزمون GRE بسته به شرایط تفاوت زیادی دارد، بهترین راه اطمینان خاطر از نمره مورد نیاز، ارسال ایمیل به شخص مسئول پذیرش در دورۀ مورد نظر و پرسش از وی است.

شرایط و قوانین آزمون

شرایط و قوانین آزمون GRE عبارت اند از:

  • آزمون GRE توصیه شده برای افراد فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و در واقع 21 سال به بالا است.
  • همراه داشتن هایلایت، لاک غلط گیر و مدادرنگی اکیداً ممنوع است.
  • همراه داشتن اصل پاسپورت الزامی است.
  • کپی پاسپورت به هیچ وجه قابل قبول نیست.
  • درب حوزه­ امتحانی پس از زمان مقرر بسته شده و پس از آن حق ورود به حوزه­ امتحانی را نخواهید داشت و حتی در این صورت مبلغ پرداختی نیز عودت داده نخواهد شد.
  • به هیچ وجه در طول امتحان حق صحبت با فرد کناری خود را ندارید.
  • همراه داشتن دیکشنری، وسایل الکترونیکی و کپی برداری به شدت ممنوع است و در صورت مشاهده توسط دوربین مداربسته، از جلسه­ امتحان و شرکت در این حوزه محروم خواهید شد.
  • همراه داشتن ساعت مچی، خوراکی و کشیدن سیگار اکیداً ممنوع است.
  • خارج کردن برگه­ امتحانی تنها در صورت هماهنگی مجاز است.
  • خروج فرد از محل برگزاری امتحان بدون هماهنگی تخلف است.
تصویر
  • نتایج آزمون تنها به خود فرد تحویل داده خواهد شد و عواقب در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی به دیگران برعهدۀ­ خود فرد است.
  • شما مجاز به ثبت نام در دو تاریخ مجزا برای آزمون GRE نخواهید بود به جز اینکه 21 روز فاصله­ زمانی داشته باشد.
  • شرکت در آزمون جی آر ای عمومی هم به صورت کاغذی و هم به صورت سیستمی یا کامپیوتری امکان پذیر است. آزمون کامپیوتری در زمان کمتر و با تعداد سؤالات کمتر و به صورت هوشمند برگزار می شود.
  • جی آرائی General از 346 نمره محاسبه می شود و کسب نمرهٔ 310 می تواند برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر دنیا بسیار مؤثر باشد.
  • جی آر ای Subject از 990 نمره محاسبه می شود و زمان تقریبی آن 170 دقیقه است.
  • مباحث و سؤالات GRE موضوعی بسته به رشته ای که می خواهید در آن تحصیل کنید متفاوت است.
  • زمان اعلام نتیجه آزمون جی آرائی 10 تا 15 روز پس از آزمون کامپیوتری و 5 هفته پس از آزمون کتبی است.
  • شرکت در آزمون GRE محدودیت سنی ندارد؛ اما باتوجه به اهداف آزمون لازم است 21 سال به بالا باشید.
  • برای افراد دارای معلولیت و یا سایر مشکلات سلامتی، شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده است.
  • شما می توانید نتایج آزمون خود را برای 4 دانشگاه به صورت رایگان ارسال کنید.
برچسب ها: GRE آزمون GRE

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان