دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / خواص خوراکی ها /

سیب بخورید تا لاغر شوید 

پنجشنبه، 20 شهریور 1399
سیب به عنوان یک گزینه درمانی برای بیماری های مختلف در نظر گرفته نمی شود، اما حداقل در بلند مدت و در صورت مصرف منظم می تواند سلامت شما را بهبود ببخشد.

پژوهشی که محققان دانشگاه فلوراید ایالات متحده ی آمریکا انجام داده و در کنگره ی Experimental Biology ارائه کردند نشان می دهد مصرف روزانه یک عدد سیب برای سلامت بدن و کاهش وزن مفید است.

مصرف روزانه ی این میوه باعث کاهش کلسترول مضر خون (LDL) می شود. در واقع این میوه ی خوشمزه باعث افزایش کلسترول مفید و کاهش وزن می شود.

محققان برای دست یافتن به این نتایج به مدت بیش از یک سال زنان بین 45 تا 65 سال را تحت مطالعه و بررسی قرار دادند.

این شرکت کننده ها علاوه بر داشتن یک تغذیه ی نرمال روزانه 75 گرم آلو خشک یا 75 گرم سیب خشک مصرف کردند و میزان کلسترول آن ها بعد از 3، 6 و 12 ماه اندازه گیری شد.

نتایج این بررسی ها نشان داد شش ماه بعد از شروع مطالعات، میزان کلسترول مضر زنانی که سیب مصرف کرده بودند به طور متوسط 23 درصد کاهش و میزان کلسترول مفید آن ها 4 درصد افزایش یافته است.

مصرف روزانه ی این میوه باعث کاهش کلسترول مضر خون (LDL) می شود

همچنین محققان متوجه شدند که تغییرات میزان کلسترول افراد همان طور که متخصصان و پزشکان انتظار داشتند برای سلامت قلب و عروق مفید است.

همچنین زنانی که روزانه سیب خشک مصرف می کردند به طور متوسط یک و نیم کیلو گرم لاغر شدند.

آیا لاغری در کمتر از یک ماه با کمک سیب امکان پذیر است؟

جوانی سی و دو ساله هستم که از چاقی زیاد رنج می برم. از آنجایی که والدین من چاق بوده اند، من نیز به صورت ارثی و بالاجبار دچار چاقی شده ام. آیا با رژیم های غذایی، این امکان وجود دارد که در مدت کمتر از یک ماه به اندام متناسب و ایده آل برسم؟ اصولا رژیم غذایی چقدر می تواند در کاهش وزن موثر باشد؟

در مورد چاقی و لاغری قبل از هرچیز باید با ساز و کار بروز چاقی آشنا باشیم تا از این طریق بتوانیم روش صحیح درمان چاقی را استنباط کنیم. جز در مواردی که جنبه وراثتی و بیمار گونه وجود دارد، عمدتا چاقی در اثر عدم تعادل انرژی به وجود می آید. به عبارت دیگر مصرف کالری و مواد غذایی بیشتر از نیاز روزانه بدن، منجر به تجمع چربی در بافت های بدن و چاقی می شود که البته این حالت یک شبه رخ نمی دهد بلکه فرایندی است که طی سال ها و با مصرف مستمر مواد غذایی به میزان بیشتر از احتیاج سلول های بدن ایجاد می شود.

برای درمان چاقی باید تعادل منفی در انرژی ایجاد کنیم یعنی میزان مصرف انرژی را به پایین تر از مقدار مورد نیاز تنزل دهیم که این امر با پیروی از رژیم غذایی مناسب و افزایش فعالیت بدنی میسر می شود.

به طور خلاصه می توان گفت که گرچه یکی از عوامل چاقی، ارث است، عادات غذایی هر فرد خصوصا از دوران کودکی می تواند در تنظیم وزن دخالت داشته باشد. کودک معمولا از غذاهایی استفاده می کند که والدین چاق او می خورند بنابراین نباید چاقی خود را به گردن والدین خود بیاندازیم!

همچنین در مورد رژیم های غذایی برای لاغری در 10 روز یا در یک ماه، تبلیغات وسیعی وجود دارد که ادعا می کنند می توانند برای آب کردن چربی های اضافی و رهایی از چاقی در مدت کوتاه و با استفاده از رژیم های غذایی معجزه گر و بدون ورزش موفقیت آمیز باشند. آیا می توان چربی هایی که در طی چند سال که روز به روز به بدنتان اضافه شده اند، با وردی جادویی یک شبه آب شوند! باید توجه داشت که خطرات این رژیم های غذایی بسیار بالاست. این رژیم های غذایی براساس حذف گروهی مشخص از غذاها یا مواد غذایی بد، استفاده از مکمل های غذایی به عنوان چربی سوز و تاکید بر استفاده از غذاهای خاص از جمله گریپ فروت، عصاره افرا، شربت آبلیمو یا سوپ های مخصوص است.

این گونه رژیم ها ممکن است برای کوتاه مدت باعث کاهش وزن شوند زیرا در جریان پرهیز از خوردن برخی مواد غذایی، بخشی از آب اضافی بدن و قسمتی از چربی ها از بین می روند. این کاهش وزن معمولا موقت است چرا که با کنار گذاشتن رژیم های غذایی، عادات غذایی گذشته را مجددا از سر می گیرید و بعد از چند هفته وزن اولیه مجددا باز می گردد بنابراین نباید فریبت ادعاهایی مانند مکمل های چربی سوز برای کاهش وزن شد.

دیگر فواید سیب

در طب چینی اعتقاد براین است که سیب حرارت را می زداید و اثر خنک کننده در ریه ها دارد. " اسید مالیک " و" تار تاریک " در سیب سبب مهار رشد باکتری های بیماری زا در لوله گوارش می شود.

در هندوستان ،خوردن میوه سیب برای جلوگیری از یبوست ،متداول می باشد. سیب مانع تشکیل اسید اوریک در بدن می شود و خوردن آن برای نقرس، روماتیسم وتصلب شریان ها مفید است. ویتامین های سیب ، بیشتر در پوست آن قرار دارد،بنابراین اگر سیب با پوست خورده شود (البته برای اشخاصی که ازلحاظ وضع معده، اجازه خوردن پوست سیب خام را داشته باشند) مفیدتر است. در مناطق خاور دور در جوشانده های برگ سیب از پوست میوه سیب به صورت خشک شده یا تازه نیز می ریزند تا آن را مطبوع سازد.

مصرف سیب رسیده آبدار تازه برای ورم حاد روده اطفال، اسهال خونی و تب های حصبه ای مفید است.

پوست سیب خشک شده به صورت جوشانده برای رفع ورم مفاصل، روماتیسم و ناراحتی های کلیه که منجر به کاهش ادرار می شود بسیار مفید است ،زیرا مدر بوده و دفع اسید اوریک را تسهیل نموده و فعالیت دستگاه گوارش را تنظیم می کند .

برای تهیه جوشانده پوست خشک میوه سیب ،10گرم پوست برای 100گرم آب که در15دقیقه جوشیده شود، مصرف می شود.

خوردن سیب پس از صرف غذا، برای تقویت لثه ها مفید است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب